چگونه برای مخاطبین فارسی زبان، آگهی خود را رنگ و لعاب دهیم

چگونه برای مخاطبین فارسی زبان، آگهی خود را رنگ و لعاب دهیم

چگونه برای مخاطبین فارسی زبان، آگهی خود را رنگ و لعاب دهیم

اگر به دنبال آن هستید که مخاطبان و خریداران واقعی برای محصولات و خدمات خود پیدا نمایید، استفاده از آگهی، بهترین راهکار پیش روی شما خواهد بود. آگهی، به عنوان تأثیرگذارترین شیوه‌ی تبلیغاتی، باعث تسریع فرآیند فروش یا تعامل با خریداران می‌شود. اما زمانی که تصمیم دارید که آگهی خود را برای مخاطبانی بنویسید که در هر محیطی به صورت محدود وجود دارند، آگهی‌ها باید از اصول خاصی پیروی نمایند. یکی از حالت‌های یاد شده، زمانی است که شما قصد دارید که آگهی خود را برای مخاطبان فارسی‌زبان ساکن یکی از کشورهای اروپایی مانند آلمان بنویسید؛ در این حالت باید آگهی خود را طبق مطالبی که در ادامه‌ی مقاله به آن‌ها اشاره می‌شود، رنگ و لعاب دهید. با ما همراه باشید.

 

  1. تصویر یکی آگهی واقعی

زمانی که حرف از آگهی می‌شود، اولین چیزی که به ذهن هر فردی می‌رسد، تصویر و شمای کلی آگهی است. در حقیقت، تا زمانی که تصویر کلی آگهی شما، رنگ و روی یک آگهی واقعی به خود نگرفته باشد، مخاطب نیز از خواندن و یا حتی باور کردن آن امتناع می‌کند. اگر به دنبال داشتن یک آگهی تأثیرگذار با شمای کلی مناسبی هستید که در سریع‌ترین زمان ممکن، بیشترین سود را به شما برساند نیاز است که آگهی خود را به صورتی بنویسید که مخاطب را به یاد متن‌های موجود در فضای مجازی نیندازد؛ برای مثال تعریف کردن از خود یا طولانی کردن متن آگهی، مخاطب را به یاد یک داستان کوتاه خواهد انداخت که همین نکته، ریسک ناشی از این اقدام را نشان می‌دهد. با توجه به موضوعاتی که ذکر شد، سعی کنید که آگهی خود را با رعایت نکاتی مانند صداقت و طول متن متعادل، بنویسید.

 

  1. استفاده از انواع ضرب‌المثل‌ها

از آن جایی که اکثر مخاطبان آگهی شما، فارسی‌زبان هستند نیاز است که بر امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد این زبان توجه نمایید. آگهی‌هایی که برای مخاطبین فارسی زبان نوشته می‌شوند به طور خودکار دارای یک ریتم خاص هستند چرا که عبارات آهنگین، یکی از مزیت‌های زبان فارسی است. اما در کنار این موضوع، شما می‌توانید بر نکات دیگری نیز تمرکز نمایید. برای مثال، می‌توانید ضرب‌المثل‌ها را در متن آگهی خود استفاده نمایید.

همانطور که می‌دانید زبان ما، غنی از انواع مثل‌هایی است که از قرن‌های گذشته تاکنون سینه به سینه نقل شده‌اند. برای آن که از ضرب‌المثل‌ها استفاده نمایید نیاز است که در وهله‌ی اول، مثلی را که نزدیک به محتوای آگهی است انتخاب کنید. برای این کار دو منبع مهم اینترنت و کتاب امثال و حکم دهخدا هستند. استفاده از ضرب‌المثل در آگهی باعث می‌شود که مخاطب، حتی پس از مطالعه‌ی متن آگهی نیز، جملات و محتوای آگهی را در ذهن خود به یاد داشته باشد.

 

  1. شعر، چاشنی کار است

شاید پیش خود تصور کنید که در متن آگهی جایی برای شعر نیست برای همین نیز با ذکر یک مثال شما را توجیه می‌نماییم. فرض کنید که شما خدماتی مانند تدریس آواز سنتی ایرانی در آلمان را انجام می‌دهید و تصمیم دارید که یک آگهی در ارتباط با این نوع خدمات منتشر نمایید. از آن جایی که وبسایت فارسی‌زبانی را برای این کار انتخاب کرده‌اید در نتیجه، استفاده از شعر مطرب عشق عجب ساز و نوایی دارد، تأثیر بسیار زیادی بر روی خوانندگان آگهی خواهد گذاشت.

همانند ضرب‌المثل، استفاده از شعر نیز باید با احتیاط صورت گیرد؛ مرتبط بودن شعر به محتوای آگهی، قدم اول است. از طرف دیگر، اغراق در استفاده از امکانات زبان فارسی مانند شعر و ضرب‌المثل، ممکن است که نتایج برعکسی داشته باشد فلذا در هنگام استفاده از این موارد سعی کنید که تنها یک خط یا جمله را به آن‌ها اختصاص دهید.

 

  1. امتیازات محصولات و خدمات

فردی را در نظر بگیرید که به دنبال دکتر ایرانی در هامبورگ است. زمانی که این فرد، عبارت دکتر ایرانی در هامبورگ را سرچ می‌کند، با انتخاب‌های زیادی مواجه خواهد شد. در این جا، تنها مزیت‌های موجود در میان دکترهای یاد شده‌است که باعث می‌شود که آن فرد، یکی را برگزیند. مثال یاد شده به این دلیل ذکر شد تا شما را با اهمیت موضوع بازگو کردن امتیازات و ویژگی‌های محصولات و خدمات آشنا کنیم.

از آن جایی که رقابت در بین تمامی محصولات، خدمات و مشاغل وجود دارد، برنده کسی است که بتواند امتیازات منحصر به فرد خود را ذکر نماید. ذکر کردن ویژگی‌های خاص باید به دو شیوه‌ی مستقیم و غیرمستقیم انجام شود. همچنین باید در هر آگهی از هر دو شیوه به صورت توأمان استفاده شود. معنا و تفاوت این دو شیوه را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • شیوه‌ی مستقیم

شیوه‌ی مستقیم ذکر کردن ویژگی‌ها و امتیازات محصولات و خدمات به معنای بازگو کردن امتیازات خود در متن آگهی است. در این شیوه، تمامی جزئیاتی که باعث می‌شوند محصول شما نسبت به رقبا، منحصر به فرد باشد ذکر می‌شوند. نکته‌ی حائز اهمیت در این شیوه آن است که باید امتیازاتی در آن ذکر شوند که بسیار مهم هستند و به نحوی تمامی کسب و کار ما بر پایه‌ی این منحصر به فردی بنا شده باشد. برای مثال اگر مدرس زبان فارسی در آلمان هستید و کار خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین انجام می‌دهید، باید این مزیت را به طور مستقیم ذکر نمایید. از طرف دیگر باید این نکته را در نظر داشته باشید که اغراق در شیوه‌ی مستقیم باعث می‌شود که مخاطب، سوء برداشت از متن شما داشته و به نحوی نسبت به شما بی‌اعتماد شود به همین دلیل نیز در انتخاب مزایا و حجم ذکر کردن آن‌ها، دقت نمایید.

کلاسهای آنلاین

  • شیوه‌ی غیرمستقیم

شیوه‌ی غیرمستقیم، یکی از شیوه‌های تاکتیکی و استراتژیک ذکر کردن مزیت‌ها در آگهی است. در این شیوه، بدون آن که مزیت را عینا در متن بازگو کنید، آن را به مخاطب تلقین می‌کنید. برای مثال، اگر کار جا به جایی ارز در آلمان انجام می‌دهید می‌توانید در گزارش خود از عبارت اعتماد کردن در حیطه‌ی ارز کار دشواری است که باید با دقت انجام دهید، استفاده نمایید و قابل اعتماد بودن خود را به مخاطب تلقین نمایید.

 

سخن آخر

همانطور که در این مقاله نیز خواندید، رنگ و لعاب دادن به آگهی‌های فارسی‌زبان دارای شیوه‌های مختلفی است. در حقیقت بهترین مدل استفاده از شیوه‌های یاد شده به صورت تلفیقی با یک‌دیگر است چرا که میزان اثرگذاری آن را افزایش می‌دهد. در این مقاله تعدادی از این روش‌ها را بررسی کردیم، امیدواریم این مقاله به کیفیت آگهی‌ای که ثبت می‌کنید کمک کند.

لصفا جهت پیشرفت هر چه بیشتر سایت به این مقاله امتیاز داده و سوالات خود را در قسمت نظرات بنویسید.

 

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 2 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب

وکیل ایرانی فرید مجد در وین اتریش
1

وکیل ایرانی فرید مجد در وین اتریش

قیمت : قیمت توافقی
3 سال قبل / 1010

همه آگهی هافرید به‌خاطر کارهای معاملاتی چندحوزه‌ای خود شناخته می‌شود. او رهبری گروه کشوری ایران جهانی ما را برعهده دارد و سابقه کار ثابت شده […]