آیا آگهی‌ها معتبر هستند؟ چطور از صحت آگهی‌ها مطمئن شویم؟

آیا آگهی‌ها معتبر هستند؟ چطور از صحت آگهی‌ها مطمئن شویم؟

آیا آگهی‌ها معتبر هستند؟ چطور از صحت آگهی‌ها مطمئن شویم؟

امروزه اکثر افراد، تمامی نیازهای خود را از طریق آگهی‌های که در سایت‌های نیازمندی منتشر می‌شوند برطرف می‌کنند. در حقیقت پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌ی تبلیغات و بازاریابی به قدری زیاد بوده‌است که هر فردی می‌تواند در هر لحظه‌ای از شبانه روز، در هر نقطه از جهان، اقدام به خرید اینترنتی نماید؛ مهم‌ترین فاکتوری که باعث شده بشر به این حجم از پیشرفت برسد، وجود آگهی‌های اینترنتی است. اما در طرف دیگر ماجرا، نیاز است که بدانیم که آگهی موردنظرمان، معتبر است یا خیر. در حقیقت روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در این زمینه به شما کمک نماید که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

  1. محتوای آگهی

اولین و مهم‌ترین راهکاری که به شما نشان می‌دهد که یک آگهی واقعی یا دروغین است، توجه به محتوای آن است. در حقیقت اکثر افرادی که اقدام به نوشتن آگهی می‌نمایند، بیشتر وقت خود را صرف تنظیم کردن نوشته‌های موجود در آن می‌کنند؛ همانطور که می‌دانید برای آن که بتوان فروش موفقی داشت نیاز است که بر مخاطب اثر گذاشت و در آگهی‌ها، اثرگذاری از طریق محتوای آن‌ها صورت می‌گیرد. برای توجه به محتوای آگهی نیاز است که چند مورد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • وعده‌های خیالی

زمانی که در یک آگهی، ادعا می‌شود که می‌توانند شما را به موفقیت برسانند، امر دور از واقعی به نظر نمی‌رسد اما زمانی که با جمله‌ای مانند راه صد ساله را یک شبه برومواجه می‌شوید، نسبت به واقعی بودن آگهی شک نمایید.

  • تعریف کردن

تعریف کردن در متن آگهی دارای اصول خاص خود است و زمانی که آگهی، معتبر باشد، این تعریف کردن بر اساس همان اصول صورت می‌گیرند. برای مثال، ویژگی‌ها و مزیت‌های خود را در یک خط توضیح می‌دهند. اگر در آگهی با جملات بسیار زیادی مواجه شدید که در آن، تنها از محصول و یا خدمات تعریف شده بود، به آن آگهی شک نمایید.

  • قیمت‌های رؤیایی

همانطور که می‌دانید، زمانی که هزینه‌ی کالا و یا خدماتی نسب به سایر نمونه‌های مشابه کم‌تر باشد، دو دلیل کلی یعنی، کیفیت پایین و یا عجله داشتن برای فروش، در پس آن است. زمانی که در آگهی با هزینه‌ی بسیار پایین یا حقوق بسیار بالایی را دیدید که فرد آگهی‌دهنده دلیل این هزینه را به صورت منطقی توضیح نداده باشد، نسبت به صحت آگهی باید بیشتر تحقیق نمایید.

 

  1. بیعانه

بحث بیعانه، یکی از رایج‌ترین بحث‌هایی است که اکثر کلاه‌برداران اینترنتی از آن استفاده می‌کنند. در حقیقت کافی است که فرد آگهی‌دهنده از لفظ دادن بیعانه استفاده نماید تا بتوانید به طور واضح و مستقیم، یک آگهی واقعی را از یک آگهی فیک و دروغین تشخیص دهید. زمانی که حرف بیعانه به وسط کشیده می‌شود، یعنی آن که خود آگهی‌دهنده به دنبال کش دادن عملیات فروش است در حالیکه همین نکته در تناقض با اصل آگهی دادن خواهد بود، چرا که فردی که روی به آگهی دادن می‌آورد، به دنبال آن است که در سریع‌ترین زمان ممکن، به سود برسد.

اکثر اوقات، بهانه‌های متفاوتی برای گرفتن بیعانه به کار برده می‌شود. برای مثال برخی از کلاه‌برداران از بهانه‌هایی مانند پرتقاضا بودن محصول خود و یا به فروش رفتن در صورت بیعانه ندادن، استفاده می‌کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که خرید مطمئن و حتی کمی گران‌تر، بسیار بهتر از آن است که از شما دزدی شود، پس فریب چنین ادعاهایی را نخورید.

 

  1. تصاویر محصولات

یکی دیگر از نکاتی که می‌توانید برای پی بردن به صحت یک آگهی از آن استفاده نمایید، تصاویری است که در آن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در حقیقت زمانی که فرد آگهی‌دهنده اقدام به نشر تصاویر از محصولات خود می‌کند، عملا شما را وارد ویترین مغازه‌ی مجازی خود نموده‌است.

همین نکته کافی است تا بررسی تصاویر موجود از محصول، تبدیل به یکی از روش‌های مطمئن برای تأیید اعتبار یکی آگهی شود؛ البته این موضوع را در نظر داشته باشید که معتبر بودن تصاویر، به طور کامل دلیل نمی‌شود که آگهی نیز معتبر باشد و تنها بخشی از فرآیند بررسی آگهی را شامل می‌شود. بررسی تصاویر معمولا در دو حالت رخ می‌دهند، که در زیر آن‌ها را شرح خواهیم کرد.

  • تطابق تصویر آگهی با تصاویر دیگر

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای بررسی تصاویر آگهی آن است که تصویری که در آن آگهی مورد استفاده قرار گرفته‌است را با تصاویر دیگر آن محصول که در اینترنت پیدا می‌کنید، مورد تطبیق قرار دهید. در صورتی که ویژگی‌ها یکی بودند، می‌توان گفت که خللی به تصاویر وارد نیست.

  • تطابق تصاویر و محصول

روش دوم، زمانی رخ می‌دهد که شما به صورت حضوری برای بازدید محصول به نزد آگهی‌دهنده رفته‌اید. در این حالت سعی کنید که تمامی جنبه‌هایی که در محصول می‌بینید را با تصویر، مورد تطبیق قرار دهید. در صورت مغایرت تصویر و کالا، نسبت به کیفیت و حتی اعتبار آن محصول، شک نمایید.

 

  1. هویت فروشندگان

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در حین بررسی آگهی و پیام دادن به فرد مورد نظر، وی از برقراری تماس تلفنی یا مراجعه‌ی حضوری طفره برود. در این سری حالت‌ها، کلاهبرداران سعی می‌کنند که هویت خود را تا جای ممکن، فاش نکنند. سعی کنید تا زمانی که با هویت فروشنده به صورت کامل آشنا نشده‌اید، هیچ معامله‌ای ننمایید.

همچنین گروه دیگری نیز وجود دارند که اقدام به درخواست‌های عجیبی می‌نمایند؛ برای مثال می‌گویند که ابتدا هزینه را واریز کنید سپس می‌توانید محصول را ببینید و یا آن که پس از واریز هزینه، کالا را به آدرس شما پست خواهیم کرد؛ در این گونه حالات نیز غالبا با فردی مواجه هستید که تصمیم به کلاه‌برداری از شما را دارد پس معامله را نباید انجام دهید. به طور کلی سعی کنید که که معامله را به صورت حضوری انجام دهید و در غیر این صورت از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص واسطه‌ای استفاده نمایید.

سخن آخر

همانطور که ملاحظه کردید، برای آن که بتوانید خرید موفق و مطمئنی داشته باشید نیاز است که با شرایط تشخیص دادن آگهی معتبر از غیرمعتبر آشنا شوید. در این مقاله با بررسی نکات مرتبط با این زمینه سعی کردیم که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را ذکر نماییم. با توجه موارد یادشده، سعی کنید که تا جای ممکن از صحت آگه‌ها اطمینان یابید، پس از آن اقدام به خرید نمایید.

جهت مشاهده آگهی های ثبت شده در دسته پزشکان ، وکلا ، رستورانها ،مترجمان ، آرایشگاهها و …… اینجا را کلیک نمایید.

 

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب