در نوشتن آگهی چگونه توجه مخاطب را جلب کنیم؟

در نوشتن آگهی چگونه توجه مخاطب را جلب کنیم؟

در نوشتن آگهی چگونه توجه مخاطب را جلب کنیم؟

نوشتن یک آگهی حرفه‌ای همواره چالش بزرگی برای مخاطبان همراه اپ بوده‌است. در حقیقت برای آن که بتوانید یک آگهی تأثیرگذاری بنویسید، نیاز است که به اصول نگارش آن مسلط باشید. از طرف دیگر، زمانی می‌توانید بیشترین بازخورد را از آگهی خود دریافت کنید که به برخی از نکات ریز اما بسیار مهم توجه نمایید. به عبارت دیگر، در صورت عدم رعایت نکات نگارش آگهی، توجه مخاطب به آگهی شما جلب نخواهد شد. جلب توجه مخاطب، برابر با سود شما از آگهی خواهد بود؛ با توجه به این نکته در این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها در حین نگارش آگهی، توجه مخاطب به آن جلب خواهد شد. با ما همراه باشید.

 

  1. استفاده از جملات دوستانه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در حین نگارش آگهی به آن توجه داشته باشید، استفاده از جملاتی است که به صورت دوستانه نوشته شده‌اند. از گذشته تاکنون برای آن که هر فردی بتواند ارتباط صمیمی و عمیقی را با طرف مقابل ایجاد نماید، استفاده از جملات و حرکات دوستانه و صمیمی، یک امر کاملا مرسومی بوده‌است. نوشتن آگهی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در حقیقت، استفاده از جملات دوستانه علاوه بر ایجاد یک فضای صمیمی میان شما و مخاطب، مزایای دیگری را نیز به همراه خواهد داشت؛ دو مزیت اساسی استفاده از جملات دوستانه در نگارش آگهی را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • افزایش اعتماد

مهم‌ترین مزیت استفاده از جملات دوستانه، ایجاد اعتماد در مخاطب است. در حقیقت زمانی که مخاطب با متنی دوستانه مواجه می‌شود، به صورت ناخودآگاه، نسبت به شما و خدمات شما، احساس اعتماد می‌کند. همین نکته کافی است که توجه مخاطب به صورت کامل به شما جلب شده و با توجه به آن که شما بر ضمیر ناخودآگاه وی تأثیر گذاشته‌اید، احتمال خرید او نیز افزایش می‌یابد.

  • افزایش تعامل

تعامل بین فروشنده و خریدار، همواره مهم‌ترین اصل هر نوع کسب و کاری بوده‌است. در حقیقت به هر میزانی که تعامل شما با مخاطب کاهش یابد، به همان اندازه نیز، موفقیت آگهی، در معرض خطر قرار خواهد گرفت. زمانی که شما از جملات دوستانه استفاده می‌کنید، مخاطب احساس خواهد کرد که به صورت مستقیم در حال گفتگو با شما است. این ویژگی منجر به آن می‌شود که او، تمرکزش را بر خواندن آگهی افزایش دهد. نتیجه‌ی این کار، جلب توجه وی به متن آگهی شما است که در نهایت، احتمال خرید یا استفاده از خدمات شما توسط وی، افزایش خواهد یافت.

 

  1. تأکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد

همانطور که می‌دانید، امروزه به هر میزانی که بتوانید خدماتی را ارائه دهید که دیگران، ناتوان از ارائه‌ی آن هستند، مشتری‌ها و کاربران بیشتری را خواهید داشت. از طرف دیگر ممکن است که کالا یا خدمات شما، دارای نمونه‌های مشابه فراوانی باشد. برای آن که بتوانید توجه مخاطب را به آگهی خود جلب نمایید نیاز است که از متنی استفاده کنید که به صورت مشابه با آگهی‌های دیگر نگاشته نشده باشد. برای این کار نیاز است که در خدمات و یا کالای خود، نکات خاصی را پیدا کنید که دیگران فاقد آن هستند. اگر قرار است کتابی را در آگهی فروش قرار دهید، می‌توانید بر ویژگی‌هایی مانند قیمت پایین‌تر، ناشر معتبرتر، مترجم باتجربه‌تر و یا حتی ارسال رایگان، تمرکز نمایید. ذکر کردن ویژگی‌های منحصر به فرد باید در پاراگراف اول و ترجیحا در خطوط دوم یا سوم صورت گیرد تا مخاطب از همان ابتدا، با متن آگهی شما درگیر شود.

 

  1. بر نیاز مخاطب تمرکز کنید.

یک اصل قدیمی و بدیهی در هر نوع کسب و کاری وجود دارد که می‌گوید، به همان اندازه که من به تو نیاز دارم، تو نیز به من نیاز داری. این اصل، باعث ایجاد تمامی کسب و کارهایی است که در اطراف خود مشاهده می‌کنید. زمانی که اقدام به نوشتن آگهی می‌نمایید باید این نکته را در حین نگارش به کار ببرید؛ در حقیقت باید به مخاطب یادآور شوید که او به خدمات و یا کالای شما نیاز دارد. استفاده‌ی مستقیم از عبارت «شما به ما نیاز دارید»، نه تنها سودی به شما نمی‌رساند که حتی منجر به سوء ظن به شما خواهد شد.

برای این کار باید جملات را به صورت کاملا هوشمندانه به کار ببرید؛ دلایل نیاز مخاطب به خدمات را ذکر نمایید. مخاطبی که در حال خواندن آگهی است، به دنبال یافتن دلیلی است که او را به خرید کالای شما ترغیب نماید. به هر میزانی که بتوانید مخاطب را نسبت به نیاز وی به کالای خود قانع نمایید، به همان میزان نیز او به خواندن ادامه‌ی آگهی ترغیب خواهد شد که نتیجه‌ی آن خرید خواهد بود.

 

  1. ایهام، ممنوع!

ایهام، دشمن شما در هر نوع تبلیغاتی است. زمانی که اقدام به نوشتن آگهی می‌کنید، ایهام می‌تواند شما را با مشکات بسیار بزرگی مواجه نماید. در حقیقت مخاطب به هیچ وجه دوست ندارد که جملات عمیق و با معنای دوپهلو را مطالعه نماید. تحقیقات نشان داده که قسمت عمده‌ی مخاطبان، تنها پاراگراف اول آگهی را مطالعه می‌کنند؛ به هر میزانی که شما در نگارش جمله‌ی اول موفق باشید، مخاطب نیز به خواندن ادامه خواهد داد. زمانی که شما اقدام به استفاده از جملات و واژگان دو پهلو می‌نمایید، مخاطب خسته می‌شود و سریعا، خواندن آگهی را متوقف می‌نماید. سعی کنید به جای استفاده از ایهام، ذهن مخاطب را با جملاتی که مرتبط با مسائل روز است، درگیر نمایید.

 

  1. ارائه‌ی راهکار

زمانی که مخاطب، اقدام به خواندن آگهی می‌نماید، به هیچ وجه منتظر خواندن متن‌هایی مرتبط با آموزش و راهنمایی نیست. در حقیقت زمانی که شما در متن آگهی، اقدام به ارائه‌ی راهکارهای مناسب به مخاطب می‌نمایید، او نیز به خواندن تمامی متن آگهی شما ادامه خواهد داد. سعی کنید که نصیحت‌ها و راهکارهایی را که ارائه می‌دهید، راهکارهای بدیهی نباشند؛ برای این کار می‌توانید از مقاله‌های علمی و یا تجربیات متخصصان استفاده کرده و منابع خود را نیز در انتهای آگهی ذکر نمایید. با این کار، اعتبار آگهی نیز افزایش خواهد یافت.

https://visatermin.com

 

سخن آخر

همانطور که ملاحظه کردید، برای آن که بتوانید آگهی مناسبی را بنویسید که توجه مخاطب را به خود جلب نماید، نیاز است که از اصول و قواعد خاصی پیروی نمایید. لحن آگهی، یکی دیگر از نکاتی است که می‌تواند توجه مخاطب را به آگهی جلب نماید؛ انتخاب لحن، معمولا بر اساس نوع خدمات ارائه شده و شرایط اجتماعی و فرهنگی صورت می‌گیرد.

 

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 2 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب