چه معیارهایی را باید برای انتخاب وکیل مهاجرتی در نظر بگیرید؟

چه معیارهایی را باید برای انتخاب وکیل مهاجرتی در نظر بگیرید؟

چه معیارهایی را باید برای انتخاب وکیل مهاجرتی در نظر بگیرید؟

اگر به دنبال آن هستید که بتوانید تحصیلات خود را در برترین دانشگاه‌های اروپا و دنیا ادامه دهید، باید از نظرات متخصصان این زمینه بهره‌مند شوید. در حقیقت نه تنها تحصیل، که کار، مهاجرت و پناهندگی نیز باید پس از بررسی تمامی شرایط حقوقی موجود و توسط افراد متخصص صورت گیرد. از آن جایی که وکیل مهاجرتی به عنوان یکی از مهم‌ترین افرادی است که می‌توانید در این زمینه به شما کمک کند، دانستن معیارهای انتخاب او، باعث می‌شود که بتوانید با خرج کردن حداقل هزینه به بهترین کشورهای اروپایی مانند آلمان مهاجرت نمایید. در این مقاله به بررسی معیارهایی می‌پردازیم که باید برای انتخاب وکیل مهاجرتی به آن توجه داشته باشید. با ما همراه باشید.

  1. رزومه تحصیلی

رزومه‌ تحصیلی یک وکیل، در حقیقت مانند اعتباری است که هر فردی در هر شغل دیگری می‌تواند برای خود کسب کند. در حقیقت از آن جایی که امروزه تعداد زیادی از افراد ادعا می‌کنند که یک وکیل مهاجرتی هستند، گذاشتن فیلتر رزومه‌ی تحصیلی برای این دسته از افراد باعث خواهد شد که تعداد زیادی از کلاهبرداران را شناسایی نمایید.

همانطور که می‌دانید، امروزه تعداد زیادی از افراد هستند که به فکر تحصیل و یا زندگی در یکی از کشورهای اروپایی هستند. همین نکته باعث شده که کلاهبرداران برای سؤاستفاده کردن از آن‌ها، وارد عرصه‌ی وکیل مهاجرتی شده و پس از دریافت هزینه‌ی موردنظر ناگهان غیبشان می‌زند. رزومه‌ی تحصیلی، در حقیقت مانند یک غربالگری کلی عمل می‌کند و خیل عظیم کلاهبرداران را در همان ابتدا شناسایی می‌کند هرچند که برای آن که بتوان وکیل مهاجرتی مناسب را تعیین کرد، باید از سایر روش‌هایی که ذکر خواهیم کرد نیز استفاده نمایید.

 

  1. موفقیت

یک وکیل مهاجرتی خوب، وکیلی است که توانسته باشد کار تمامی افراد واجد شرایطی که برای مهاجرت و یا انجام سایر کارهای حقوقی مرتبط با مهاجرت به او مراجعه کرده‌اند را به بهترین صورت انجام داده باشد. از آن جایی که این ویژگی به طور مستقیم بر کار مشتری تأثیر می‌گذارد نیاز است که از حرفه‌ای بودن وکیل مهاجرتی مطمئن شوید. روش‌های زیادی برای این کار وجود دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • صحبت کردن با مراجعه‌کنندگان سابق

یکی از روش‌هایی که برای ارزیابی یک وکیل مهاجرتی می‌توان به کار برد، مشورت گرفتن از افرادی است که در گذشته به او مراجعه کرده‌اند. این کار به شرطی قابل اجرا است که شما خودتان نیز از طریق واسطه‌ی دیگری با این وکیل آشنا شده باشید، که آن واسطه ممکن است خود و یا اطرافیانش در گذشته به وکیل مدنظر مراجعه کرده باشد. البته یکی دیگر از روش‌های این کار آن است که از منشی و یا خود وکیل بخواهید که افرادی که در گذشته با آن‌ها کار کرده‌است را به شما معرفی نمایند که البته این کار نیز باید با رضایت آن فرد صورت بگیرد.

  • تبلیغات

تبلیغات، همواره به عنوان یکی از عوامل اصلی جذب مشتری به شمار می‌رفته‌ است. شاید تصور کنید که در تبلیغات، کسی واقعیت را نمی‌گوید اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد، آن است که از آن جایی که تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی و یا تبلیغات اینستاگرامی توسط خیل عظیمی از افراد مشاهده می‌شود، کوچک‌ترین اغراق و یا دروغی، سریع کشف می‌شود. به همین منظور اگر وکیل مدنظر شما فرد موفقی باشد، این موفقیت را در تبلیغاتی که انجام می‌دهد نیز به نمایش خواهد گذاشت بدون آن که اغراقی در بازگویی یا نمایش آن وجود داشته باشد.

وکیل ایرانی در آلمان

  • خواندن نظرات و امتیازها

اگر وکیل مهاجرتی مدنظر شما دارای وبسایت شخصی است و یا در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها درباره‌ی او مقاله‌ای نوشته شده می‌توانید با استفاده از بازخوردی که کاربران دیگر در ارتباط با او قرار داده‌اند استفاده کرده و نظرات آن‌ها را مطالعه نمایید. همچنین در برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها سیستم امتیازبندی وجود دارد که این نوع سیستم نیز کمک به سزایی به شما خواهد کرد.

 

  1. تجربه

تجربه نه تنها در بحث انتخاب وکیل مهاجرتی که در تمامی مشاغل، یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده‌ی فرد مورد نظر است. در حقیقت زمانی که فردی تجربه‌ی کافی انجام یک کاری را نداشته باشد، احتمال شکست خوردن نیز بالاتر می‌رود. در حقیقت به هرمیزانی که وکیل مهاجرتی با تجربه‌تر باشد می‌تواند با چالش‌های بیشتری دست و پنجه نرم کند.

همانطور که می‌دانید بحث‌های مرتبط با مهاجرت دارای شرایط خاص بسیار زیادی است و این شرایط آن قدر وسیع و گاهی پیچیده هستند که اگر وکیل مهاجرتی دارای چندین سال تجربه هم باشد، شاید چنین موردهایی را ندیده باشد. با توجه به این موضوع و آن که ممکن است پرونده‌ی شما نیز جزئی از شرایط خاص و پیچیده به شمار رود، پیدا کردن وکیل باتجربه کمک بسیار زیادی را به شما خواهد کرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است یک وکیل از تجربه‌ی بالایی بهره‌مند نباشد اما خلاقیت و هوش و تجربه‌ی زیادی داشته باشد که این گونه وکلایی نیز می‌توانند مشکلات شما را در اسرع وقت حل کنند.

  1. هزینه

هزینه‌ی وکیل مهاجرتی، دیگر معیاری است که باید در هنگام انتخاب وکیل مهاجرتی به آن توجه داشته باشید. در حقیقت تا زمانی که نتوانید شرایط مالی خود را به صورت واقع‌بینانه تنظیم کنید، نه تنها در انتخاب وکیل که در سایر بخش‌های زندگی نیز با مشکل مواجه خواهید شد. برای آن که بتوانید فیلتر هزینه را به بهترین حالت ممکن به کار برید باید در ابتدا میزان بودجه‌ی شخصی خود را تعیین نمایید. این کار باعث می‌شود که تمامی وکلایی که هزینه ‌خدماتشان بیش از بودجه‌ی شما باشد از دایره‌ی انتخاب شما خارج شوند.

پس از انجام این کار نوبت آن می‌رسد که از سایر روش‌های دیگری که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد استفاده نمایید. دلیلی که باعث شد معیار هزینه را در انتها ذکر کنیم آن است که باید در زمان تعیین بودجه، انواع وکیل‌ها را با استفاده از روش‌های دیگری که ذکر شد شناسایی کرده و سپس با توجه به امکانات خود، سقفی برای آن تعیین نمایید.

5.سخن آخر 

همانطور که می‌دانید، هزینه‌های مهاجرت، هزینه‌های متغیری هستند که باید تنها پس از مطمئن شدن از فرآیند کار، از آن‌ها استفاده کرد. انتخاب یک وکیل مهاجرتی خوب باعث می‌شود که نه تنها سریع‌تر به هدف خود برسید که هزینه‌های مهاجرت را نیز کاهش دهید.

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب

وکیل ایرانی فرید مجد در وین اتریش
1

وکیل ایرانی فرید مجد در وین اتریش

قیمت : قیمت توافقی
3 سال قبل / 1010

همه آگهی هافرید به‌خاطر کارهای معاملاتی چندحوزه‌ای خود شناخته می‌شود. او رهبری گروه کشوری ایران جهانی ما را برعهده دارد و سابقه کار ثابت شده […]