هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در آلمان بر اساس چه فاکتورهایی سنجیده ‌می‌شود؟

هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در آلمان بر اساس چه فاکتورهایی سنجیده ‌می‌شود؟

هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در آلمان بر اساس چه فاکتورهایی سنجیده ‌می‌شود؟

مهاجرت به آلمان دارای چالش‌های مختلفی است؛ در حقیقت برای آن که بتوانید این چالش‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید نیاز است تا پیش از اقدام به هر کاری با مهم‌ترین عواملی که در آن کشور بر زندگی شما تأثیرگذار است آشنا شوید. اجاره‌‌ی خانه در آلمان دارای فراز و نشیب‌های متعددی است که برخی از افراد به دلیل ناآشنا بودن با نکات مرتبط با آن، از انجام این کار منصرف می‌شوند. با توجه به موضوع اخیر در این مقاله به بررسی فاکتورهایی که بر هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در آلمان تأثیرگذار هستند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اجاره‌ی سرد و گرم

پیش از آن که به بررسی فاکتورهای تأثیرگذار بر هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در آلمان بپردازیم، نیاز است تا شما را با دو اصطلاح اجاره‌ی سرد و اجاره‌ی گرم آشنا نماییم. در آلمان بر خلاف کشور ما، برای تمامی خدماتی که برای یک خانه یا آپارتمان تعریف می‌شود، هزینه‌ای وجود دارد. در حقیقت کشور آلمان با استفاده از مدیریت هوشمندانه‌ی خود در راستای تنظیم هزینه‌های مرتبط با اجاره‌ی خانه توانسته‌است که بهترین خانه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار تمامی افراد چه شهروندان آلمان و چه افراد خارجی قرار دهد. اجاره‌ی سرد و گرم، یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مسئولین این کشور در راستای تنظیم هزینه‌های اجاره‌ی خانه است. در زیر به بررسی این دو موضوع می‌پردازیم.

  • اجاره‌ی سرد

به میانگین اجاره‌ی تعریف شده توسط سندیکای صاحب‌خانه‌ها در هر منطقه و شهری، اجاره‌ی سرد گفته می‌شود. در حقیقت میزان اجاره‌ی سرد به عوامل متعددی وابسته است که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • اجاره‌ی گرم

اجاره‌ی گرم، اولین موردی است که در ارتباط با عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌ی اجاره‌ی خانه به آن می‌پردازیم. برای تعریف اجاره‌ی گرم نیاز است تا در ابتدا با مفهوم هزینه‌های جانبی آشنا شوید. هزینه‌های جانبی عبارتند از هزینه‌هایی که باید برای گرمایش خانه، دفع فاضلاب، آسانسور، نظافت آپارتمان، آب گرم و به طور کلی مواردی که همیشگی هستند، پرداخت نمایید. با توجه به این موضوع، اجاره گرم با جمع هزینه‌های جانبی و اجاره‌ی سرد برابر است. هزینه‌های عملیاتی به صورت سالانه محاسبه می‌شوند تا هر نوع تغییرات ایجاد شده، بر نرخ اجاره اعمال شود. از طرف دیگر در صورتی که خانه‌ی مورد نظر شما بزرگ‌تر باشد هزینه‌ی جانبی و سوخت نیز بالاتر می‌رود که در این صورت خانه‌ها را بر اساس سیستم A تا F طبقه‌بندی می‌کنند که A ارزان‌ترین و F، گران‌ترین است.

نوع منطقه

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در آلمان موقعیت جغرافیایی آن است. در شهرهای آلمان فاکتورهای زیادی بر هزینه‌ی اجاره تأثیرگذار هستند اما به جرئت می‌توان گفت که نزدیک بودن به مناطق مرکزشهر، بیشترین تأثیر را بر هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در این کشور را دارا است. در حقیقت برای بررسی بیشتر خانه‌های اجاره‌ای در آلمان، آن‌ها را به چهار گروه مرکز شهر، خارج از شهر، پایین‌شهر و بالاشهر تقسیم می‌کنم. در ادامه هزینه‌های مرتبط با هر کدام را بررسی می‌کنیم.

  • مرکز شهر

می‌توان گفت که گران‌ترین هزینه‌های مرتبط با اجاره‌ی خانه در آلمان مربوط به خانه‌هایی است که در مرکز شهر قرار دارند. این خانه‌ها به دلیل نزدیک بودن به حمل و نقل شهری، شرکت‌های خصوصی و دولتی و همچنین سازمان‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگی، دارای هزینه‌ی اجاره‌ی بالایی هستند. در حقیقت حتی اگر آپارتمانی که دارای کیفیت متریال و ساخت بسیار پایینی باشد به نحوی که حتی از آسانسور هم بهره‌مند نباشد نیز دارای هزینه‌‌ی اجاره‌ی به مراتب بیشتری نسبت به موقعیت‌های دیگر شهر است.

کرایه خانه

  • خارج از شهر

خانه‌هایی که در خارج از شهر قرار دارند، دارای هزینه‌ی اجاره‌ی بسیار کم‌تری نسبت به خانه‌های مرکز شهر هستند. در حقیقت این خانه‌ها به دلیل دور بودن از مرکز شهر، هزینه‌های مرتبط با حمل نقل بیشتری را نیاز دارند که همین موضوع باعث شده تا هزینه‌ی اجاره‌ی آن‌ها نیز کم‌تر باشد.

  • بالاشهر و پایین‌شهر

دو اصطلاح ذکر شده در آلمان، مانند سایر نقاط جهان بر قیمت اجاره‌ی خانه‌ها تأثیرگذار است. تفاوت قیمت اجاره‌ها در این دو منطقه باعث می‌شود تا تعداد افراد مهاجری که در پایین شهر زندگی می‌کنند بیشتر از بالاشهر باشد.

خارجی‌نشین و آلمانی‌نشین

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌ی اجاره در آلمان، به ساکنین آن محله مربوط است. مناطقی که به مرور جمعیت خارجی‌نشینان آن زیاد شده‌است، توسط آلمانی‌های آن منطقه، خالی شده‌است. در مناطق خارجی‌نشین، آپارتمان‌نشینی رواج دارد. در حقیقت این موضوع باعث شده تا هزینه‌ی اجاره در مناطقی که خارجی‌نشینان، اکثریت آن را تشکیل می‌دهند زیاد باشد. از طرف دیگر، اجاره‌ی خانه در مناطق غیر خارجی‌نشین سخت‌تر است.

برای اجاره‌ی خانه در چنین مناطقی نیاز است تا شرایط متفاوتی را داشته باشید. برای مثال باید دارای یک خانواده‌ی با فرزند باشد که هم همسر و هم شوهر دارای شغل‌های معتبر باشند. همچنین فیش حقوقی شما باید درآمد شما را تضمین نماید. داشتن اقامت و شهروندی آلمان نیز از دیگر شروط صاحبان خانه در آلمان برای مناطق غیرخارجی‌نشین است. البته ممکن است که با وجود داشتن تمامی شرایط ذکرشده نیز خانه‌ای در آن محله به شما تعلق نگیرد.

جهت مشاهده لیستی از پزشکان ، وکلا ، مترجمان ، آرایشگاهها ، سوپر مارکت و بسیاری کسب و کار فارسی زبان در آلمان اینجا را کلیک کنید.

 

عمر و متریال

به طور عمده، جدیدترین خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که در آلمان وجود دارند، خانه‌هایی هستند که حداقل بین 30 تا 35 سال پیش ساخته شده‌اند. در حقیقت اکثر خانه‌های آلمان، خانه‌هایی هستند که از بعد از جنگ جهانی بازسازی شده‌اند و عمر آن‌ها تقریبا بین 70 تا 80 سال است. این موضوع باعث شده تا هرچقدر عمر خانه کم‌تر باشد، هزینه‌ی اجاره‌ی آن نیز بیشتر شود. از طرف دیگر ممکن است که خانه‌ای در آلمان، در یک سال دارای یک اجاره باشد اما سال بعد از آن به دلیل بازسازی با متریال مناسب، نرخ بیشتری را برای اجاره، دریافت نماید.

سخن آخر

زمانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارید نیاز است تا مسئله‌ی محل سکونت خود را پیش از آمدن به آلمان حل کنید. در حقیقت برای آن که بتوانید با دید بهتری نسبت به انتخاب محل سکونت خود اقدام کنید نیاز است تا با انواع شرایط تأثیرگذار بر هزینه‌ی اجاره در آلمان، آشنا شوید. از آن جایی که عوامل متعددی بر این هزینه، تأثیرگذار هستند، در این مقاله سعی کردیم تا تمامی آن‌ها را به صورت کامل به شما توضیح دهیم.

معرفی چند سایت برای جستجوی خانه در آلمان

https://www.immobilienscout24.de

https://www.meinestadt.de

https://www.immowelt.de

 

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 2 رای]