لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان 2021

لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان 2021

لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان 2021

پیدا کردن کار همراه با حقوق مناسب، همواره دغدغه‌ی افراد بوده است؛ به ویژه افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و افرادی که با ویزای کاری به آلمان مهاجرت کرده‌اند.

کشور آلمان، همواره یکی از کشورهای مهم و از اصلی‌ترین قدرت‌های اقتصادی در جهان می‌باشد. با توجه به این موضوع، پیدا کردن کار در کشور آلمان سختی چندانی نداشته و می‌توان با داشتن مهارت‌های مورد تقاضا و کمی جست‌ و جو، کار مناسبی را پیدا کرد.

همچنین با توجه به پیشرفت قابل توجه کشور آلمان در زمینه‌ی اقتصادی، به مرور زمان نیاز به وجود شغل‌های جدید و به روز می‌باشد. علاوه بر آن، پیشرفت روز افزون انواع تکنولوژی، به این نیاز تاکید بیشتری دارد. البته برای داشتن شغل‌های جدید، با مهارت‌های لازم و به روز را به دست آورد. در این مقاله بعد از معرفی جدیدترین مهارت‌های مورد نیاز برای پیدا کردن کار در آلمان، به لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان 2021 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

مهارت‌های مورد نیاز برای پیدا کردن کار در آلمان

قبل از هرچیزی نیاز است بدانیم مهارت‌ها به طور کلی به دودسته‌ی کلی مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت تقسیم بندی می‌شوند، که هر کدام اهمیت ویژه‌ای در محیط کاری دارند.

 

  • مهارت‌های سخت (Hard Skill)

اولین مهارت‌های مورد نیاز برای جست و جوی کار، داشتن مهارت‌های سخت می‌باشد. مهارت‌های سخت با تفاوت به هر کار، متفاوت بوده اما به طور کلی می‌توان گفت مهارت‌هایی که هستند که در آگهی‌های شغلی وجود داشته و می‌توان با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف و یا روش‌های دیگر آن‌ها را یاد گرفت؛ مهارت‌هایی مانند تسلط به زبان‌های برنامه نویسی، مهارت فروش، هوش مصنوعی و … .

  • مهارت‌های نرم (Soft Skill)

مهارت‌های نرم، مربوط به شخصیت افراد و مهارت‌های ارتباطی آن‌ها می‌باشد. در واقع وجود مهارت‌های نرم به افراد در موفقیتشان در محیط‌های مختلف کاری کمک می‌کند. باید توجه داشت که در چند سال اخیر، در انواع محیط‌های کاری، بیشتر توجه و تمرکز بر روی مهارت‌های نرم می‌باشد و انواع سازمان‌ها و کارفرمایان، در زمان گزینش افراد، ترجیح می‌دهند که افراد با مهارت‌های نرم را استخدام کرده و حتی در صورت نداشتن مهارت‌های سخت، آن‌ها را آموزش دهند. مهارت‌های نرم مانند هوش هیجانی، قدرت مذاکره، فن بیان، مهارت‌های ارتباطی می‌باشند .

 

لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان 2021

همانطور که در ابتدا مطرح شد، به مرور زمان و با پیشرفت‌های اقتصادی و تکنولوژی، احساس نیاز به موقعیت‌ها و نیازهای شغلی جدید در کشورها و همچنین کشور آلمان، بیشتر می‌شود. علاوه بر آن، در کشور آلمان همواره فرصت‌های زیادی وجود دارد. فرصت‌های شغلی در آلمان در سال 2021 و بعد از آن، ترکیبی مشاغل از جدید و قدیمی ایجاد شده با نیاز به جایگزینی افرادی که بازنشسته می‌شوند، می‌باشد. در ادامه به معرفی مشاغل مورد نیاز در آلمان می‌پردازیم.

  1. متخصصان پزشکی

در کشور آلمان، به دلیل افزایش جمعیت سالخورده کشور، نیاز و تقاضا برای بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، پرستاران و مراقبان افزایش یافته و می‌یابد و در این موارد بیشترین فرصت‌های شغلی در جنوب و شرق آلمان وجود دارد. به همین علت، کشور آلمان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای پزشکان بوده و آن‌ها می‌توانند با دریافت مجوز پزشکی در آلمان، در این کشور فعالیت کنند.

علاوه بر آن، کسانی که قصد انتخاب رشته‌ی تحصیلی آینده‌ی خود را دارند، فرصت خوبی است تا با انتخاب رشته‌های پزشکی و حوزه‌ی درمان، شانس خود را برای امنیت شغلی آینده‌ی خود در آلمان را افزایش دهند.

 

  1. فرصت‌های شغلی برای مهندسی

پیش بینی می‌شود که در رشته‌های مهندسی که در ادامه مطرح می‌کنیم، با داشتن مدرک دانشگاهی این رشته‌ها، تعداد زیادی فرصت شغلی وجود داشته باشد:

  • مهندسی سازه (Structural engineering)

  • مهندسی علوم کامپیوتر (Computer science engineering)

  • مهندسی مکانیک (Mechanical engineering)

  • مهندسی برق (Electrical engineering)

  • مهندسی خودرو (Automotive engineering)

  • مهندسی مخابرات (Telecommunications)

همچنین فرصت‌های شغلی مناسبی در زمینه‌ی تحقیق و توسعه‌ی فنی، توسعه نرم افزار، برنامه نویسی و مشاوره IT وجود خواهد داشت.

 

  1. فرصت‌های شغلی MINT

MINT، از کنار هم قرار گرفتن حروف اول رشته‌های ریاضیات (Mathematics)، فناوری اطلاعات (Information technology)، علوم طبیعی (Natural sciences) و فناوری اطلاعات (Technology) تشکیل شده است.

این رشته‌ها به علت جدید و بکر بودن زمینه‌های فعالیت در آن، فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند داشت؛ به ویژه در کشور آلمان که همواره از پیشرفت در زمینه‌های مختلف استقبال و حمایت می‌کند.

برای افراد دارای مدرک ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری، فرصت‌های شغلی خوبی در بخش خصوصی و موسسات تحقیقاتی وجود خواهد داشت.

 

  1. آلمان کشوری مناسب برای دانشمندان

بر طبق سیاست‌های کشور آلمان، این کشور همواره از پیشرفت در همه‌ی زمینه‌ها، به ویژه پیشرفت‌های علمی استقبال ویژه‌ای داشته است. در کشور آلمان استقبال و حمایت خوبی از دانشمندان در زمینه‌های مختلف دارد و به طور ویژه از دانشمندان و متخصصین شیمی و زیست شناسی، به علت تقاضای زیادی که وجود دارد، استقبال بیشتری می‌شود.

 

در ادامه جدولی را مشاهده خواهید کرد که میزان حقوق شغل‌های پرتقاضا را دارد:

بخش

میزان حقوق

فناوری اطلاعات

3830 یورو

بانکداری

4140 یورو

مخابرات

3360 یورو

منابع انسانی

3220 یورو

مشاغل مهندسی

2500-3800 یورو

بازاریابی، تبلیغات، PR

4270 یورو

ساخت و ساز، املاک و مستغلات

2240 یورو

 

این نکته رو هم اضافه کنم که حقوق بالا بصورت ناخالص هستند. و بستگی به کلاسه مالیاتی شما تعییر خواهند کرد.

جهت مشاهده محاسبه کلاسه مالیاتی در آلمان ، اینجا را کلیک کنید.

تاثیر کرونا ویروس بر روی مشاغل

پس از شیوع گسترده‌‌ی ویروس کرونا، به علت رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس، تعداد زیادی از مشاغل، تا مدت‌ها نمی‌توانستند به خوبی کار کنند و تاثیرات آن تا مدت‌ها روی مشاغل باقی خواهد ماند.

با وجود این روند، تا برگشت به زمان نرمال قبل از شیوع کرونا، فرایندهای استخدام ممکن است کاهش پیدا کند. البته باید در نظر داشت که می‌توان با وجود کرونا، با یاد گرفتن مهارت‌های کاربردی، حتی در این زمان، بهترین مشاغل را به دست آورد.

جهت مشاهده مشاغل فارسی زبان در آلمان و اروپا اینجا را کلیک کنید.

 

سخن آخر

در آخر اگر بخواهیم یک لیست کلی از مشاغل پر تقاضا در کشور آلمان داشته باشیم، به ترتیب زیر خواهد بود:

  • متخصصین IT

  • مشاورین فناوری اطلاعات

  • دانشمندان داده

  • توسعه دهندگان نرم افزار

  • مشاغل حوزه‌ی درمان و پزشکی

  • پرستاری و کارمندان مراقبت‌های بهداشتی

  • مهندسی مکانیک و وسایل نقلیه

  • مهندسی عمران و سایر رشته‌های مهندسی

  • ریاضیدان

  • دانشمند حوزه‌های مختلف

  • مهندسی مکاترونیک (تلفیقی از رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، مهندسی کنترل، مهندسی مخابرات‌، مهندسی پروژه و مهندسی کامپیوتر)

  • کارگران معدن

  • خرده فروشان

 

از همراهی شما متشکریم.

آگهی های مرتبط با این مطلب

وکیل ایرانی فرید مجد در وین اتریش
1

وکیل ایرانی فرید مجد در وین اتریش

قیمت : قیمت توافقی
3 سال قبل / 1010

همه آگهی هافرید به‌خاطر کارهای معاملاتی چندحوزه‌ای خود شناخته می‌شود. او رهبری گروه کشوری ایران جهانی ما را برعهده دارد و سابقه کار ثابت شده […]