راههای خرید اتومبیل

راههای خرید اتومبیل

معرفی راههای خرید اتومبیل در آلمان

معمولا تعداد بسیار کمی از خریداران اتومبیل اطلاعات کافی در مورد خرید اتومبیل مورد علاقه خود دارند . اکثر کسانی که تازه گواهینامه گرفتند و قصد خرید ماشین دارند اطلاعات کافی درباره خرید اتومبیل ندارند و اکثرا دچار سردرگمی در خرید اتومبیل میشوند.

ما در اینجا قصد داریم چند نکته را درباره خرید ماشین به اختصار توضیح دهیم

1- خرید خودرو

 اول از همه خرید ماشین در اروپا بسیار متفاوت تر از ایران است و خیلی راحت تر میتوانید در اروپا ماشین بخرید.

2-خرید اقساطی Finanzierung

 در اروپا میتوانید با داشتن اقامت معتبر تا 48 ماه نیز ماشین بصورت اعتباری Finanzierung بخرید . که با توجه به قیمت کل ماشین شما مبلغی به عنوان پیش پرداخت میپردازید .و مابقی را بصورت اقساط پرداخت میکنید.

در نهایت مبلغی به عنوان قسط آخر که در آلمان به آن Schluss raten گفته میشود باقی میماند که میتوان همه را یکجا پرداخت کرد. و یا دوباره همان مبلغ باقیمانده را قسط بندی کرد.مثلا اگر قیمت ماشین 17500 یورو باشد شما 5000 یورو پیش میپردازید و ماهیانه 100 یورو قسط مدهید. تا 24 ماه ، و قسط 24ام شما با سود آن می شود 11900 یورو که در صورتی که نمیتوانید بعد از 24 ماه این مبلغ را پرداخت کنید مجدد برای شما قسط بندی خواهد شد.

3- Leasing

یکی دیگر از شرایط خرید حالت لیزینگ می باشد.تقزیبا مشابه حالت اعتباری است با این تفاوت که شما بعد از موعد مقرر باید تحت هر شرایطی خودرو را به کمپانی تحویل بدهید . نمیتوانید خودرو را فروخته و یا مجدد قسط بندی کنید.

این حالت بیشتر برای افرادی است که میخواهند هر 3-4 سال خودرو جدید و بروز سوار بشوند. یا برای شرکتهایی است که کار حمل و نقل و باربری دارند و میخواهند برای جلوگیری از اصطحلاک ماشین و عدم پرداخت مبلغ بسیار زیاد در ابتدای کار ، ماشین را بصورت لیزینگ قرارداد میبندند.

4- مضرات و معایب ماشینهای کمتر از 3000 یورو و یا بیشتر از 10 سال کارکرد 

ماشینهای کارکرده ای که عمر آنها از 10 سال میگذرد بیشتر به درد کسانی میخورد که میخواهند فقط برای کارکردن در پیتزا فروشیها ، مسیرهای کوتاه شهری ، تردد از خانه تا محل کار و یا کسانی که تازه گواهینامه گرفتند و میخواهند رانندگی را یاد بگیرند.

قیمت این خودرو ها معمولا از 500 یورو تا 3000 یورو متغیر میباشد.اکثرا دارای کیلومتر زیاد میباشند معمولا بالای 100 هزار کیلومتر کارکرد.

درست است که تمامی این خودرو ها باید دارای معاینه فنی و یا TÜV باشند .اما راههای بسیار زیادی برای گرفتن معاینه فنی وجود دارد. که همیشه نمیشود به داشتن برگه دوساله معاینه فنی اعتماد کرد.

مشکلاتی که اکثر این ماشینها دارند. این است که بعد از 5-6 ماه از خرید خودرو شما با مشکل تعویض باتری ، تعویض لنت ترمز و کلاچ ، پوسیدگی اگزوز ، خالی شدن گاز کولر ، سوختن المنت بخاری و مواردی از این قبیل روبراه خواهید شد.حتی ممکن است که موتور با مشکل روبرو شود.

مصرف بنزین و یا دیزل هم در این خودروها بشیار زیاد است که تمامی این موارد شامل هزینه میباشد. هنگام فروش خودرو این هزینه ها به حساب نمی آیند و از قیمت ماشین نیز در طی این مدت کمی کاسته خواهد شد. که تمامی این مسائل باعث میشود که شما مبالغ زیادی جهت خودرو  کارکرده قدیمی پرداخت کنید.

5- هنگام خرید به چه نکاتی دقت کنیم :

  1. اول ببینیم که ماشین چند بار فروخته شده و یا به قول معروف دست چندم است.

  2. دقت کنید که تسمه تایم Zahnriemen کی عوض شده است.

  3. آیا ماشین دارای دفترچه معاینه فنی Check heft میباشد.

  4. زیر ماشین دارای پوسیدگی نباشد.

  5. تا آنجایی که ممکن است از تعمیرگاهها و کارگاههای تعمیر خودرو ماشین نخرید مگر اینکه مطئن باشید و یا شخص را بشناسید.

  6. سعی کنید از بنگاه ماشین بخرید.

  7. فروشنده حتما ماشین را تا یک سال گارانتی کند.

  8. قبل از خرید حتما یک بار بصورت آزمایشی ماشین را برانید حداقل 5 کیلومتر.

  9. قبل از خرید با فروشنده هماهنگ کنید که ماشین را به یک نمایندگی مثل ADAC,ATU,TÜV نشان دهید.معمولا بین 100 تا 150 یورو گرفته خواهد شد اما تمامی مشکلات ماشین را بصورت کامپیوتری دریافت خواهید کرد.

  10. به برگه تعویض روغن دقت کنید.

  11. معمولا در هنگام شب معمله نکنید و در نور روز ماشین را بازدید کنید.

  12. قبل از خرید قیمت ماشین را با ماشینهای مشابه در سایتهای زیر مقایسه کنید.

  13. به هیچ عنوان هنگام خرید عجله نکنید.

  14. اگر شخصی هستید که ماشین را برای مصرف خانگی میخواهید .سعی کنید از شهرهایی که نسبت به محل زندگی شما فاصله دارند خریداری نکنید تا اگر مشکلی پیش بیاید براحتی بتوانید ماشین را به جایی که از آن خریداری کرده اید ببرید البته اگر دارای گارانتی می باشد.

سایتهای خرید خودرو

https://www.autoscout24.de/

https://www.mobile.de/

https://www.auto.de/

https://www.12gebrauchtwagen.de/

https://gebrauchtwagen.autobild.de/

جهت مطلع شدن از هزینه گواهینامه رانندگی در آلمان اینجا را کلیک کنید

تهیه شده توسط تیم همراه اپ

لطفا نظرات خود را بنویسید و مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

www.hamrahapp.info

رای کاربران
[میانگین 4 از مجموع 5 رای]