اعتماد به پزشک فارسی زبان یا آلمانی زبان؟

اعتماد به پزشک فارسی زبان یا آلمانی زبان؟

اعتماد به پزشک فارسی زبان یا آلمانی زبان؟

زمانی که در یکی از کشورهای اروپایی زندگی می‌کنید ممکن است که دغدغه‌های مالی داشته باشید، ما یکی از مواردی که هیچگاه باعث نمی‌شود که در شما نگرانی به وجود آید، سیستم بهداشت و پزشکی کشورهای اروپایی است. یکی از مهم‌ترین، پیشرفته‌ترین و معتبرترین کشورهای جهان در عرصه‌ی پزشکی، کشور آلمان است.

در حقیقت زمانی که ساکن کشور آلمان هستید، می‌توانید از آخرین تکنولوژی‌های مرتبط با عرصه‌ی پزشکی بهره‌مند شوید. اما نکته‌ای که وجود دارد آن است که پزشکان فارسی‌زبان زیادی در آلمان وجود دارند. با توجه به این شرایط، بحث اعتماد به پزشک فارسی‌ زبان و یا آلمانی زبان مطرح می‌شود. در این مقاله به بررسی تمامی جنبه‌های مرتبط با این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

سلامت در آلمان

کشور آلمان، جزو کشورهای پیشرو در علم پزشکی است. در حقیقت پیشرفت‌های آلمان در این حیطه به قدری زیاد است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، اختلالات خونی، بیماری‌های قلبی، انواع بیماری‌های مرتبط با مغز، ناباروری و پیوند اعضا، حرف اول را در دنیا می‌زند. با توجه به این پیشرفت‌ها این کشور توانسته‌است چرخه‌ی پیشرفت‌های پزشکی را از دانشگاه‌های داخلی خودش آغاز کند، اکثر دانش‌های موجود در این حیطه، کشف یا اختراع شده توسط خود کشور آلمان هستند.

از طرف دیگر برای آن که بتوانید از بهترین گزینه‌های درمان در آلمان بهره‌مند شوید باید از انواع بیمه‌هایی که در این کشور وجود دارد بهره‌مند شوید؛ دلیل تأکید بر این کار آن است که درمان در آلمان، بدون داشتن بیمه، هزینه‌های هنگفتی را به همراه خواهد داشت. قوانین بیمه در آلمان با توجه به هر شرکت بیمه متفاوت است، اما طبق یک قانون کلی، تمامی افراد ساکن آلمان یا افرادی که حداقل 6 ماه در این کشور اقامت دارند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

 

نخبگان در آلمان

همانطور که ذکر شد، اکثر تکنولوژی‌ها و فنونی که باعث شده آلمان در دنیا حرف اول را در حیطه‌ی شاخه‌های مختلف پزشکی بزند، بومی همان کشور هستند. این فنون در حقیقت در خود دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند و حتی بسیاری از آن‌ها توسط دانشجویان پزشکی که در دانشگاه‌های آلمان درس می‌خوانند ابداع شده‌اند.

با توجه به این نکات، بسیاری از نخبگان سراسر جهان، برای آن که بتوانند از آخرین دانش‌های پزشکی و داروسازی موجود در آلمان بهره‌مند شوند، خود را چه از طریق تحصیل و چه از طریق کار به آلمان می‌رسانند. با توجه به این نکته، کشور آلمان دارای نخبگان پزشکی زیادی از تمامی ملیت‌ها است که یا در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند و یا در مطب و بیمارستان، در حال ارائه‌ی خدمات هستند.

 

پزشکان فارسی زبان در آلمان

همانطور که ذکر شد، آلمان به عنوان قطب پزشکی در دنیا، توانسته برترین دانشمندان و پزشکان موجود در دنیا را در کشور خود گرد هم آورد. در این بین، فارسی زبانان نیز بی‌نصیب نبوده‌اند. در حقیقت پزشکان و داروسازان فارسی‌زبان فراوانی طی دهه‌های مختلف در کشور آلمان به تحصیل پرداخته و پس از اتمام تحصیل در همان جا، به فعالیت پرداخته‌اند.

پروفسور سمیعی، یکی از معروف‌ترین پزشکان فارسی‌زبانی است که در آلمان نیز بسیار مشهور است. با توجه به تجربه و اعتباری که پزشکان فارسی زبان طی قرن اخیر به کشور آلمان افزوده‌اند، این کشور نیز روابط بسیار خوبی با دانشجویان پزشکی و پزشکان فارسی زبان دارد؛ این رابطه‌ی دوطرفه باعث شده که بخش مهمی از پیشرفت‌های صورت گرفته در حیطه‌ی پزشکی در آلمان، توسط پزشکان فارسی‌زبان صورت گیرد. تمامی نکات یاد شده باعث می‌شوند که متوجه این موضوع شویم که پزشکان فارسی‌زبان در آلمان، دارای تخصص و مهارت بسیار بالایی هستند.

دکتر ایرانی در آلمان

پیدا کردن پزشک فارسی زبان در آلمان

برای آن که بتوانید پزشک فارسی زبانی در آلمان پیدا کنید، راه‌های متنوعی وجود دارند که غالبا سخت و دشوار هستند. در حقیقت از آن جایی که جامعه‌ی پزشکان موجود در آلمان زیاد است، پیدا کردن پزشک مورد نظر در بین آن‌ها کار دشواری خواهد بود. دو روش سنتی و جدید برای پیدا کردن پزشک در آلمان وجود دارند که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • روش سنتی و منسوخ

در گذشته رسم بر آن بوده که ایرانی‌ها و کلا فارسی‌زبان‌های ساکن آلمان، لیستی از اسامی پزشکان فارسی زبان را در اختیار داشتند که به یکدیگر می‌دادند، اما با گذشت زمان و مهاجرت تعداد بیشتری از افراد فارسی زبان به آلمان، این کار دشوارتر شد. امروزه استفاده از این روش قدیمی منسوخ شده‌است چرا که پزشکان فارسی‌زبان زیادی در تمامی شهرهای آلمان در حال کار هستند.

 

  • روش جدید

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن، پزشک فارسی زبان مورد نظر خود را بیابید، استفاده از بانک‌های نیازمندی مانند سایت همراه اپ است. در حقیقت شما می‌توانید با استفاده از همراه اپ، نزدیک‌ترین پزشک فارسی زبان به خود را پیدا نمایید. از آن جایی که همراه اپ به دنبال تقویت تعامل میان مخاطب و ارائه‌دهنده‌ی آگهی است، شما می‌توانید با خواندن آگهی و پیدا کردن پزشک فارسی زبان مورد نظر خود، با روش‌های متنوع ارتباطی در سریع‌ترین زمان ممکن با وی ارتباط برقرار نمایید.

 

پزشک فارسی زبان و آلمانی زبان

زمانی که بحث انتخاب کردن پزشک مطرح می‌شود، عوامل زیادی دخیل خواهند بود. این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام انتخاب بهترین پزشک در آلمان، باید مهارت، تخصص و تجربه را در اولویت قرار دهید. از آن جایی که برخی از افرادی که مهاجرت می‌کنند با پزشکان فارسی‌زبان راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند، مسئله‌ی اعتماد به پزشک فارسی زبان و یا آلمانی زبان پیش می‌آید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، آن است که پزشک فارسی زبان، به دلیل هم‌زبان بودن با شما، به راحتی می‌تواند مشکلات شما را به شما بازگو کند و شما نیز می‌توانید با او سریع‌تر ارتباط برقرار نمایید اما این مزیت نباید باعث شود که تخصص را فدای زبان پزشک نمایید. به همین دلیل باید با استفاده از انواع روش‌ها مانند خواندن کامنت‌های درباره‌ی پزشک، از تخصص و تجربه‌ی او مطمئن شوید.

 

سخن آخر

امروزه بدون داشتن آگاهی درباره‌ی مسائل مرتبط با پزشکی در آلمان، بهره‌مند شدن از مزایای که این کشور برای ساکنانش در نظر گرفته، کار دشواری خواهد بود. در این مقاله سعی کردیم پس از توضیح نکات مرتبط با پزشکی در آلمان، بحث اعتماد به پزشک فارسی‌زبان یا آلمانی زبان در این کشور را شرح دهیم.

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 4 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب