ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی کدام شهرها هستند؟

ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی کدام شهرها هستند؟

ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی کدام شهرها هستند؟

کشور آلمان، سال‌هاست که به یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرفدار تبدیل شده که همه ساله تعداد زیادی از افراد برای تحصیل، کار و حتی اقامت دائم، از سراسر جهان به آلمان مهاجرت می‌کنند. دلایل متنوعی انتخاب آلمان را یک مقصد مهاجرتی جذاب می‌کند، اما یکی از دلایل آن، مقرون و به صرفه بودن هزینه‌های زندگی، به ویژه برای قشر دانشجویان مهاجر می‌باشد.

زندگی در آلمان، با توجه به پایین بودن هزینه‌ها، این امکان را فراهم می‌سازد تا افراد به ویژه دانشجویان بتوانند در کنار مخارج زندگی خود، پس اندازی نیز داشته باشند که این موضوع برای افرادی که تازه مهاجرت کرده‌اند، امتیاز مثبتی محسوب می‌شود. با این وجود، می‌توان شهرهایی را برای زندگی در آلمان انتخاب کرد که شهرهای ارزان‌تری محسوب شده و بتوان کنترل بیشتری بر روی هزینه‌های زندگی داشت. در این مقاله می‌خواهیم ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی را معرفی و بررسی کنیم. با ما همراه باشید.



ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی

در معیارهای انتخاب یک شهر به عنوان یک شهر ارزان یا گران، توجه و تمرکز به هزینه‌های مربوط به مسکن، دید روشنی از وضعیت به ما نخواهد داد. باید علاوه بر این موضوع به مواردی از جمله هزینه‌های خدمات مختلف در شهر (رفاهی، درمانی و…)، هزینه‌های مربوط به تغذیه، هزینه‌های آب و برق و ، توجه داشت.

با توجه موارد گفته شده، در ادامه به معرفی و بررسی ارزان‌ترین شهرهای آلمان می‌پردازیم.

  1. آخن (Aachen)

اولین شهر، شهر آخن در ایالت نوردراینوستفالن می‌باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای زندگی، شهرهای کوچک را ترجیح می‌دهید، یکی از بهترین انتخاب‌ها، آخن می‌باشد.

این شهر در سال 2019، به عنوان برترین شهر آلمان برای مهاجران رتبه بندی شده است. یکی از دلایل کسب این رتبه توسط آخن در بین شهرهای آلمان، پایین بودن هزینه‌ی زندگی در این شهر است. هزینه‌های زندگی در این شهر به گونه‌ای است که تعداد زیادی از مردم قادر هستند تا با بودجه‌ای در حدود 1000 یورو، زندگی با کیفیت مناسبی را داشته باشند، داشتن این حد از کیفیت زندگی با این مقدار بودجه، در شهرهای بزرگتر آلمان، بسیار دشوار است.

به علت دلایل مطرح شده، شهر آخن، پذیرای جمعیت نسبتا بالایی از دانشجویان است و وجود جمعیت دانشجویی بزرگ در این شهر، کمک کننده‌ی برخوردار بودن شهر از جنبه‌های سرگرم کننده است.





  1. لایپزیگ (Leipzig)

با وجود کمتر بودن هزینه‌های زندگی در شهرهای کوچک، تعدادی از افراد برای زندگی، شهرهای بزرگتر را ترجیح می‌دهند. شهر لایپزیگ، از دسته‌ی شهرهای بزرگ اما ارزان آلمان می‌باشد.

یکی از دلایلی که لایپزیگ شهری ارزانی محسوب می‌شود، موقعیت جغرافیایی است که در آلمان شرقی دارد. به این شهر در طول جنگ جهانی دوم، خسارات زیادی وارد شده و قرن بیستم را به سختی پشت سر گذاشته است. به همین علت می‌توان گفت لایپزیگ، اصطلاحا از فقیرترین مناطق شهری آلمان محسوب می‌شود اما برای شخصی که به تازگی مهاجرت کرده و موضوع پس انداز برای او اهمیت زیادی دارد، با زندگی در شهر می‌تواند به طور متوسط، ماهیانه 200 یورو پس انداز داشته باشد.

البته در نظر داشته باشید که لایپزیگ، در طول دو دهه‌ی اول قرن جاری، قرن 21ام، با احداث یک شبکه حمل و نقل جدید، تحت بازسازی گسترده قرار گرفته و بر اساس مطالعات اخیر، این شهر به یک مرکز اقتصادی در حال ظهور و با آینده‌ای روشن تبدیل شده است.



  1. بیله فلد (Bielefeld)

از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی، به ویژه زندگی دانشجویی، شهر بیله‌فلد بوده که موقعیت جغرافیایی آن در شمال شرقی ایالت نوردراینوستفالن بوده و حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد.

همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در زمان مهاجرت، هزینه‌های نسبتا بالای اجاره‌ی خانه‌ها می‌باشد، اما با انتخاب شهر بیله فلد، برای این مسئله نیاز به نگرانی چندانی نیست. در حال حاضر، هزینه‌ی اجاره‌ی یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر، به طور متوسط 460 یورو هزینه دارد. حتی با کمی شانس می‌توان با پرداخت 400 یورو در ماه، خانه‌ای در مرکز شهر پیدا کرد. اما اگر از مرکز شهر کمی دور شوید، در مناطق حاشیه‌ای می‌‌توان آپارتمان‌هایی را با قیمت اجاره بین 200 تا 450 یورو پیدا کنید.

در مورد هزینه‌های مربوط به غذا، در شهر بیله فلد، رستوران‌های خوبی وجود داشته که امکان تهیه غذای خوب با قیمتی معقول وجود دارد. به طور متوسط یک وعده غذایی برای یک نفر در یک رستوران ارزان، حدود 10 یورو هزینه دارد.

در جدول زیر، مقایسه‌ای بین هزینه‌های خدمات مختلف در شهر بیله فلد و برلین پایتخت آلمانصورت گرفته است.



موارد یا خدمات

بیله فلد

برلین

آپارتمان یک خوابه (مرکز شهر)

460 یورو

860 یورو

آپارتمان یک خوابه(مناطق حاشیه‌ای)

400 یورو

650 یورو

خدمات رفاهی

200 یورو

245 یورو

بلیط حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس)

2.70 یورو

2.80 یورو

هزینه‌ی تاکسی به ازای هر کیلومتر

2 یورو

2 یورو

یک وعده غذایی برای یک نفر

10 یورو

  1. یورو





  1. فرانکفورت (Frankfurt)

شهر فرانکفورت، در آلمان شرقی، در نزدیکی مرز لهستان، در حاشیه رود Oder’s واقع واقع شده است. طبق آخرین آمار موجود، بیش از 60 هزار نفر در این شهر با مساحت حدود 150 کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

هزینه‌های زندگی در فرانکفورت بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر، به طور متوسط 460 یورو در هر ماه هزینه خواهد داشت، در حالی که در مناطق حاشیه‌ای 325 یورو هزینه خواهد برد.

اما نکته‌ی قابل توجه در شهر فرانکفورت، تأثیر چشمگیر خدمات رفاهی در هزینه‌های ماهانه شما می‌باشد. به طور متوسط، هر ماه حدود 410 یورو برای خدمات رفاهی و شهری در فرانکفورت پرداخت خواهید کرد. اگر موفق به صرفه جویی در مصرف برق، استفاده از آب و سایر خدمات شهری شوید، می‌توانید هزینه آن را به حدود 225 یورو کاهش دهید.

در شهر فرانکفورت، تعداد زیادی رستوران‌های ارزان و مناسب وجود دارد. در یک رستوران ارزان قیمت، می‎‎توانید به طور متوسط با پرداخت 8 یورو، یک وعده‌ی غذایی برای یک نفر تهیه کنید.





  1. هاله (Halle)

شهر هاله که در قسمت مرکزی آلمان واقع شده و حدود 240 هزار نفر جمعیت دارد. زندگی در این شهر، علاوه بر وجود حس و حال دوران رنسانسی که شما را متحیر می‌کند، هزینه‌ی زندگی نیز کاملا مقرون به صرفه می‌باشد.

در این شهر شگفت انگیز، با پرداخت فقط 350 یورو به صورت ماهانه، یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر و آپارتمان مشابه در مناطق حاشیه‌ای شهر را می‌توان با 200 یورو، اجاره کرد. طبیعتا برای اجاره آپارتمان‌های بزرگتر، باید مبالغ بیشتری را پرداخت کرد.

هزینه‌های خدمات رفاهی در شهر هاله آلمان، در حدود 85 تا 340 یورو می‌باشد؛ با این اوصاف، شما در صورت سکونت در این شهر، باید ماهیانه به طور متوسط برای هزینه‌های آب وبرق، 195 یورو پرداخت کنید.

در سرتاسر این شهر، رستوران‌های خوب بسیاری با قیمت‌های خوب و مناسب، وجود دارد که می‌توانید برای میل یک وعده غذای لذیذ، از بین آن‌ها انتخاب کنید. قیمت یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت در شهر هاله، به طور متوسط 10 یورو می‌باشد.



سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم با معرفی ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی، شما را در انتخاب شهر مناسب برای زندگی راهنمایی کنیم. از همراهی شما متشکریم.

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 2 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب

بیمه آلیانز گل افرا در گیسن
1

بیمه آلیانز گل افرا در گیسن

قیمت : قیمت توافقی
4 سال قبل / 35396

همه آگهی هامشاوره برای تمامی بیمه های موجود در آلمان که در زیر مجموعه بیمه آلیانز می باشند.

مشاور کسب و کار و مدیریت در هامبورگ
1

مشاور کسب و کار و مدیریت در هامبورگ

قیمت : قیمت توافقی
4 سال قبل / 20095

همه آگهی هادنیای سرمایه گذاری دستخوش تغیرات زیادیست که هر لحظه نیازمند مدیریت توانمندی می‌باشد. ما از تمرکز بر بازار استفاده کرده، پروژه‌های منحصر به […]