کدام شهرهای آلمان برای زندگی مهاجران ایرانی مناسب تر هستند؟

کدام شهرهای آلمان برای زندگی مهاجران ایرانی مناسب تر هستند؟

کدام شهرهای آلمان برای زندگی مهاجران ایرانی مناسب تر هستند؟

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی مورد توجه ایرانیان بوده که اغلب برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. اما زمانی که افراد تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، این سوال مطرح می‌شود که برای زندگی در کشور آلمان، کدام یک از شهرها برای ایرانیان مناسب‌تر می‌باشد؟

قبل از مهاجرت به هر نقطه از دنیا و همچنین مهاجرت به آلمان، برای راحتی و آسایش بیشتر در مهاجرت، باید اطلاعات با جزییات و دقیق از آن کشور و شهرهای آن و شرایط زندگی در آن، به دست آورد. همچنین یکی از اطلاعات مهم و حیاتی در زمان سفر و به ویژه زمان مهاجرت، آشنایی و اطلاع از شرایط دریافت ویزای آن کشور می‌باشد؛ چرا که همانطور که اطلاع دارید، ویزا در حقیقت مجوز ورود به کشورها بوده و در آن موارد مختلفی از جمله محدودیت‌هایی که یک مهاجر یا توریست در کشور دوم دارد، قید شده است.

در این مقاله می‌خواهیم مناسب‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای کشور آلمان که مورد توجه ایرانیان برای اقامت و زندگی، هستند را معرفی و بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

بهترین شهرهای آلمان برای کار و زندگی و تحصیل:

کشور آلمان به این علت که یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در زمینه‌های مختلف محسوب شده و به علت داشتن رشد اقتصادی سرآمدی که در بین دیگر کشورهای اروپایی دارد، همواره یکی از بهترین انتخاب‌های افراد از سراسر جهان و همچنین ایران، برای مهاجرت می‌باشد.

قبل از پرداختن به بررسی شهرهای کشور آلمان، باید به این موضوع توجه داشت که معیارهای انتخاب شهر برای کار، اقامت و زندگی و تحصیل، برای افراد مختلف با توجه به نوع سبک زندگی و ویژگی‌های فردی، متفاوت خواهد بود. اما می‌توان گفت که معیارهای کلی وجود داشته که برای افراد در انتخاب شهر مشترک می‌باشد. مانند وجود فرصت‌های شغلی، گستردگی و بزرگی شهر، امکانات خدماتی و درمانی، هزینه‌ها و مخارج زندگی و … .

همان طور که پیشتر نیز گفته شد، برای انتخاب شهر معیارهای متفاوتی وجود دارد. اما در ادامه شهرهای آلمان را معرفی و بررسی خواهیم کرد که مهم‌ترین معیارهای افراد مختلف به ویژه ایرانیان را دارا بوده و همواره توسط افراد مختلف برای زندگی انتخاب می‌شوند.

از شهرهای محبوب ومورد توجه ایرانیان که اغلب برای کار، زندگی و تحصیل انتخاب می‌کنند، بصورت زیر است:

از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای مورد توجه و انتخاب ایرانیان می‌توان به شهرهای هامبورگ، برلین، دوسلدورف، کلن، فرانکفورت و اشتوتگارت اشاره کرد. در ادامه به بررسی هر کدام از این شهرها می‌پردازیم.

  1. شهر برلین:

پایتخت کشورها، همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت می‌باشد. برلین نیز با توجه به اینکه پایتخت کشور آلمان می‌باشد، از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی از سراسر جهان و همچنین از ایران می‌باشد. برلین هم بزرگترین و هم پرجمعیت‌ترین شهر کشور آلمان می‌باشد.

در شهر برلین، مهم‌ترین اتفاقات کشور آلمان رقم می‌خورد و با توجه به عقبه‌ی تاریخی که دارد (برلین در تاریخ به طور مداوم به عنوان پایتخت انتخاب شده است.) همواره مورد انتخاب گردشگران و علاقه مندان به تاریخ بوده است. برلین در کنار تاریخی بودن خود، به عنوان یکی از شهرهای هنر مدرن محسوب شده و یکی از زیبایی‌های شهر، گرافیتی‌ها و دیوارنگاره‌های بی‌نظیری است که در سطح شهر وجود دارد.

با وجود تاکید زیاد بیشتر شهرهای آلمان بر اقتصاد، برلین از شهرهایی است که تمرکز بیشتری بر روی خدمات دارد. اما در سال‌های اخیر، برلین با رشد اقتصادی قابل توجهی داشته و محیط مناسبی برای رشد انواع استارتاپ‌های می‌باشد. همچنین شهر برلین برای زندگی، یکی از شهرهای ارزان قیمت و مناسب بوده و قیمت مواد غذایی در این شهر پایین اما کیفیت مناسبی دارد. به طور کلی برلین یکی از انتخاب‌های مناسب برای یک زندگی به صرفه و با رفاه خوب با خانواده می‌باشد.

یکی از مواردی که شهر برلین را برای زندگی ایرانیان مناسب می‌کند، وجود فروشگاه‌هایی است که مواد خوراکی ایرانی دارند و این یک گزینه‌ی مثبت است! شهر برلین از نظر آب و هوایی دارای هوای اقیانوسی است، یعنی هوا برای فصل تابستان هوا معتدل بوده و در فصل زمستان ها هوا سرد می‌باشد.

برای مشاهده نیازمندیهای ایرانیان در برلین اینجا را کلیک کنید.

 

  1. شهر هامبورگ

یکی از القاب هامبورگ، دروازه‌ی ورود به جهان است! هامبورگ دومین شهر پر جمعیت آلمان بوده و از بنادر بزرگ و مهم اروپا بوده و به همین علت یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور آلمان و اروپا از نظر اقتصادی محسوب می‌شود. هامبورگ جاذبه‌های گردشگری و توریستی بی‌نظیری داشته و مقصد بسیاری از توریست‌ها برای سفر می‌باشد.

شهر هامبورگ، به علت داشتن دانشگاه‌های مهم و سطح بالا، همواره یکی از انتخاب‌ افراد برای تحصیلات دانشگاهی بوده است. دانشگاه‌های شهر هامبورگ، جزو مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی محسوب می‌شود و همچنین هموراه سعی بر آن بوده که با فراهم کردن امکانات مناسب مانند ارائه‌ی دوره‌های بین‌المللی با زبان انگلیسی، تامین بودجه‌ی تحصیلات بین‌المللی و ، زمینه را برای آسایش و راحتی دانشجویان را فراهم کنند و همچنین با پرورش دانشجویانی با سطح علمی بالا، جایگاه علمی کشور خود را افزایش دهند.

از مهم‌ترین و پر تقاضاترین دانشگاه‌های هامبورگ می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد: دانشگاه هامبورگ، دانشگاه هلموت اشمیت، دانشگاه هافن ستی، دانشگاه هنرهای زیبا، آکادمی موسیقی و تئاتر و یا دانشگاه علمی کاربردی.

همچنین با توجه به اینکه هامبورگ سومین بندر مهم اروپا و دومین شهر آلمان محسوب می‌شود، از نظر اقتصادی و تجاری، در وضعیت مناسبی قرار داشته و انتخاب مناسبی برای افرادی است که قصد اقامت و مهاجرت کاری دارند. علاوه بر موقعیت‌های شغلی مناسبی برای دانشجویانی که قصد دارند در کنار تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند، وجود دارد.

شهر هامبورگ از نظر آب و هوایی، با توجه به قرارگیری دریای شمال و دریای بالتیک در دو سمت آن، آب و هوای اقیانوسی داشته و در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها هوای خنکی خواهد داشت.

برای مشاهده نیازمندیهای ایرانیان در هامبورگ اینجا را کلیک کنید.

 

  1. شهر دوسلدورف:

در بین ایرانیان، تعداد افراد علاقه مند به حوزه‌ی مد و فشن زیاد بوده و به همین علت شهر دوسلدورف یکی از بهترین شهرها برای این افراد می‌باشد.در این شهر، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های مد اروپا برگزار می‌شود و بیش از 600 خانه‌ی مد در شهر دوسلدورف وجود دارد.

این شهر علاوه بر اینکه به عنوان شهر مد آلمان شناخته می‌شود، یکی از مراکز تجارتی مهم آلمان نیز می‌باشد. شهر دوسلدورف، از تامین کنندگان مهم مواد اولیه مانند آهن، فولاد، مواد شیمیایی، شیشه و منسوجات می‌باشد. همچنین وجود موقعیت‌های مناسب شغلی برای افراد مختلف، از مزایای این شهر می‌باشد.

دوسلدورف از امکانات شهری مناسبی برخوردار است، مانند سیستم حمل و نقل عمومی خوب. همچنین وجود دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، جنگل‌ها چمن زارها و پارک‌های مختلف نیز از مزیت‌های انتخاب این شهر برای زندگی محسوب می‌شود. زندگی در این شهر از نظر اقتصادی به صرفه‌تر از دو شهر برلین و هامبورگ می‌باشد.

شهر دوسلدورف مانند بیشتر شهرهای دیگر آلمان آب و هوایی اقیانوسی دارد. اما به علت جغرافیای خاص این دوسلدورف، آفتاب زیادی نداشته و اگر از دوستداران نور طبیعی هستند، احتمالا دوسلدورف انتخاب خوبی برای شما نباشد!

برای مشاهده نیازمندیهای ایرانیان در دوسلدورف اینجا را کلیک کنید.

 

  1. شهر کلن:

از شهرهای مورد علاقه‌ی ایرانیان برای مهاجرت، شهر کلن بوده و در این شهر تعداد زیادی از ایرانیان اقامت دارند. حتی در کلن به راحتی می‌توان خوراکی‌های ایرانی مانند دیزی و چلو کباب و حتی فالوده شیرازی را پیدا کرد!

شهر کلن، از شهرهای دانشجویی کشور آلمان بوده و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان، یعنی دانشگاه کلن، در این شهر قرار دارد. این شهر با توجه به قدمت تاریخی که دارد، تعداد موزه‌های زیادی در سطح شهر قرار دارد همچنین در زمینه فعالیت‌های هنری نیز بسیار فعال می‌باشد.

 

  1. شهر فرانکفورت:

یکی دیگر از شهرهایی که مقاصد بسیاری از دانشجویان برای ادامه‌ی تحصیلات است، شهر فرانکفورت آلمان می‌باشد. در فرانکفورت دانشگاه‌های معتبری زیادی از جمله دانشگاه گوته فرانکفورت وجود داشته که انتخاب مناسبی برای تحصیلات در مقاطع مختلف می‌باشد؛ به ویژه دانشجویانی که متقاضی ادامه تحصیل در رشته‌های علوم اجتماعی هستند، می‌توانند با انتخاب این دانشگاه و تحصیل در آن، از امتیازات این دانشگاه بهره‌مند شوند. فرانکفورت نیز یکی از مراکز تجاری و اقتصادی مهم کشور آلمان می‌باشد. حتی بانک مرکزی اروپا در شهر فرانکفورت قرار دارد.

 

  1. شهر اشتوتگارت:

یکی دیگر از مقصدهای جذاب برای زندگی در آلمان، شهر اشتوتگارت است. اشتوتگارت نیز دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه هوهنهایم، دانشگاه رسانه اشتوتگارت، دانشگاه علمی و کاربردی داشته که این شهر را گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب دانشجویان قرار می‌دهد.

علاوه بر آن، یکی از علت‌هایی که اشتوتگارت را مورد توجه قرار می‌دهد، وجود شرکت‌های بزرگ و معتبری مانند شرکت‌های فراری، دایملر، پورشه، بوش، زیمنس و شرکت ابزار سازی ووستن رت در این شهر می‌باشد؛ که همین موضوع یکی از دلایلی است که اشتوتگارت از نظر اقتصادی جایگاه ویژه‌ای در کشور آلمان دارد.

همچنین یکی دیگر از دلایلی که انتخاب اشتوتگارت را برای زندگی مناسب است، می‌توان به زندگی ارزان قیمت و وجود کافه‌ها، تئاترها، پارک‌ها و بناهای تاریخی جذاب اشاره کرد.

 

سخن آخر

مهاجرت، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی افرادی است که قصد انجام آن را دارند. این راه با چالش‌های زیادی همراه بوده که یکی از بزرگترین چالش‌های آن، انتخاب شهر محل زندگی می‌باشد. در این مقاله سعی داشتیم با معرفی شش شهر کشور آلمان که معیارهای مناسبی برای زندگی به ویژه برای ایرانیان دارند، را معرفی کرده تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. از همراهی شما متشکریم.

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب