چگونه می‌توان با وجود همخانه، محیطی امن به وجود آورد؟

چگونه می‌توان با وجود همخانه، محیطی امن به وجود آورد؟

چگونه می‌توان با وجود همخانه، محیطی امن به وجود آورد؟

یکی از مهمترین مواردی که چه قبل از مهاجرت و چه بعد از مهاجرت مورد توجه افراد است محیط زندگی می باشد. اگر به تنهایی برای تحصیل یا هر مورد دیگری مهاجرت به کشور آلمان را انتخاب کرده اید، ممکن است برای کاهش هزینه یا تنها نبودن داشتن هم اتاقی را انتخاب کنید. امنیت مهمترین مورد در رابطه با محل سکونت است. بنابراین بایستی در انتخاب همخانه در آلمان یا هر جای دیگری دقت کنید.

داشتن همخانه در آلمان در آلمان کمی متفاوت از سایر کشورها می باشد. از یک جهت، اگرچه همخانه ها شرایط زندگی مشترک دارند، اما تمایل دارند که از قبل بیان شود که هر کسی زندگی مستقل خود را دارد. به عنوان یک قاعده کلی همخانه در آلمان حمام ، آشپزخانه و فضاهای نشیمن را با هم به اشتراک می گذارند و معمولاً هزینه ها را نیز شامل خدمات آب و برق ، تلفن ، اینترنت و گاهی لوازم تمیز کردن و خواربار فروشی است را با هم تقسیم می کنند.

تحقیق راجع به پیشینه همخانه در آلمان

مهم نیست که شما مهاجر و دانشجو هستید یا زندگی در آلمان را انتخاب کردید و باز به دنبال هم اتاقی هستید. بررسی محیطی امن برای زندگی قبل از امضای قرارداد اجاره شروع می شود. اگر برای یک همخانه در آلمان هستید ، بررسی سابقه را بخشی از این روند قرار دهید. و اگر آن را به عنوان بخشی از هزینه برنامه لحاظ کنید، لازم نیست هزینه را جبران کنید.

از طرف دیگر، اگر به دنبال جابه جایی به خانه شخصی هستید که قرار است با او همخانه شوید، باید درباره‌ي سابقه او بیشتر بدانید. شما می‌توانید با پرس و جو از همسایگان در رابطه با این افراد تحقیق کنید. اگر برای تحقیقات قرار است مبلغی بپردازید، اما ارزش آن را دارد که با شخص مشکوک یا سابقه دار همخانه نشوید.

اگر شما کسی هستید که قسمتی از خانه‌ای را که خود خریدید یا اجاره کردید را با شخصی شریک می‌شوید، از صاحبخانه‌های قبلی، هم اتاقی‌ها یا حتی کارفرمای آن فرد پرس و جو کنید. شما باید بدانید که این شخص قابل اعتماد و محترم است و آیا در پرداخت هزینه‌های مشترک خوش قول است یا خیر.

اگر شما قرار است به خانه فردی برای همخانه شدن با او بروید، از افرادی که قبلاً در آن خانه با وی زندگی می‌کنند، تحقیق کنید. اگر می‌توانید با شخص دیگری که قبلاً در خانه زندگی کرده‌است تماس بگیرید،  این بهترین مرجع است. آن شخص می‌تواند تصویری واقع بینانه از نحوه زندگی با آن افراد به شما ارائه دهد و برخی از  مزاحمت‌های قبلی را به شما اطلاع دهد. از همه مهمتر به شما کمک می‌کنند که بدانید که به افرادی که قصد دارید با آنها همخانه شوید می‌توانید اعتماد کنید یا خیر؟

 

قبل از انتخاب همخانه در آلمان با او آشنا شوید

بخش مهمی از زندگی با یک فرد جدید آشنایی با او است. شما باید بدانید که با چه کسانی زندگی خواهید کرد. باید بدانید که آیا علایق یا سرگرمی های مشترکی دارید! ممکن است هم اتاقی شما بهترین دوست جدید شما نشود، اما این شخصی است که قرار است مدت زیادی را با او بگذرانید، بنابراین بایستی او را بشناسید! اگر دانشجو هستید برای یافتن همخانه در آلمان بهتر است از هم دانشگاهی‌های خود فردی را انتخاب کنید، در این صورت میزان امنیت شما بالاتر میرود.

 

برقراری ارتباط قبل از انتخاب همخانه

ارتباطات هنگام همخانه شدن با هر فردی جدیدی بخشی کلیدی است. شما می‌توانید با یکی از دوستان نزدیک خود همخانه شوید، اما این احتمال نیز وجود دارد که با فردی به طور تصادفی نیز اقامت کنید. هر آنچه را که همخانه شما باید در مورد شما بداند، با او در میان بگذارید. ارتباطات نیز در مواقعی که ممکن است مشکلی ایجاد شود اهمیت دارد. اگر چیزی شما را آزار می دهد، قبل از اینکه به یک درگیری بزرگتر تبدیل شود، به او اطلاع دهید. در صورتی که ارتباط خوبی با همخانه در آلمان داشته باشید مطمئن باشید این کار امنیت شما را بالاتر می‌برد.

 

مرزها را تعیین کنید

امنیت شامل وسایل شخصی نیز می‌گردد، هر کس محدوده شخصی خود را دارد. بحث کنید که آیا برای به اشتراک گذاشتن چیزهایی مانند غذا، لوازم و غیره راحت هستیدیا خیر، سعی کنید وسایل خود را در اتاق یا کمد خود نگه دارید و تا زمانی که اجازه ندارید به وسایل همخانه خود دست نزنید!

 

ذهن باز داشته باشید

اگر شما برای زندگی در آلمان به این کشور مهاجرت کرده‌اید، بایستی بدانید که فرهنگ افراد و دیگر کشور‌ها ممکن است با ما تفاوت زیادی داشته باشد. درک اینکه افراد از پیشینه‌های متفاوتی هستند و متفاوت تربیت شده‌اند، به احتمال زیاد در دراز مدت شما را از سرخوردگی زیادی نجات می‌دهد. بدانید که عادات هم اتاقی شما ممکن است دقیقاً مشابه شما نباشد، اگر با ذهن باز داشتن همخانه در آلمان  را پذیرفته‌اید و موارد گفته شده را درک کنید اختلافات شما باعث درگیری نمی‌شود.

 

 دوستانه رفتار کنید

حتی اگر شما و هم اتاقی تان بهترین دوستان هم نباشید، باید در همه حال با یکدیگر دوست باشید! تعاملات و محیط اتاق شما در نتیجه تأثیر مثبت خواهد گذاشت. در هر صورت، قانون طلایی را دنبال کنید و طوری با آنها رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. فراموش نکنید که کوچکترین بحث ها ممکن است گاهی اوقات به دعوا بکشد و امنیت شما را دچار مشکل نماید. زندگی با داشتن همخانه در آلمان  به شما امکان می دهد مسئولیت ها را با یکدیگر تقسیم کنید. این امر به ویژه برای مهاجران تازه که ممکن است با سبک زندگی در آلمان آشنا نباشند، بسیار مهم است.

 

بازار خانه‌ی مشترک یا همخانه در آلمان

یافتن یک همخانه در آلمان کار آسانی نیست. بسیاری از دانشجویان سعی می کنند قبل و در طول زمان تحصیل، آپارتمان‌های مشترک پیدا کنند ، بنابراین رقابت زیادی وجود خواهد داشت. بیش از 37 درصد از کل دانشجویان آلمان در آپارتمان های مشترک زندگی می‌کنند. در کل بیش از 1.5 میلیون آپارتمان مشترک در آلمان وجود دارد، بنابراین نگران نباشید جایی برای شما باقی می‌ماند.

معرفی برترین مشاغل فارسی زبان در آلمان ، اینجا را کلیک کنید.