چگونه شانس خود را برای بدست آوردن خانه دلخواه خود در آلمان بالا ببریم؟

چگونه شانس خود را برای بدست آوردن خانه دلخواه خود در آلمان بالا ببریم؟

چگونه شانس خود را برای بدست آوردن خانه دلخواه خود در آلمان بالا ببریم؟

در حال حاضر پیدا کردن خانه کار بسیار زمان بر و دشواری شده است. بخصوص برای افراد خارجی که در آلمان و یا سایر نقاط اروپا  زندگی میکنند. ما قصد داریم در اینجا نکاتی را به شما آموزش دهیم که شانس شما را تا 40 درصد برای به دست آوردن خانه دلخواه خود افزایش میدهد.

نکات طلایی که شانس شما را برای خانه دار شدن افزایش میدهد :

1- سعی کنید محدوده ای را که میخواهید در آنجا خانه اجاره کنید تا شعاع مورد نظر خود انتخاب کنید ، نهایتا 5 کیلومتر.( منظور اینکه یک نقطه را انتخاب نکنید و شعاع آن را بروی 10 کیلومتر به بالا بگذارید ، این کار شانس شما را کاهش میدهد). با این کار ممکن است خانه هایی را برای شما نمایش دهد که در آن منطقه ها اجاره کردن خانه کار بسیار دشواری بوده و این کار باعث نا امیدی برای شما در پیدا کردن خانه بشود.

2- در کار خود استمرار داشته باشید و هرروز با استفاده از وب سایتها و اپلیکیشن های موجود خانه خود را جستجو کنید و درخواست خود را برای آنها بفرستید. ( لینک های مفید در پایین همین صفحه ).

3- سعی کنید در وب سایتها ثبت نام کرده و اطلاعات خواسته شده را کامل کنید از قبیل :

  • وضعیت اقامت .

  • وضعیت تاهل و تعداد فرزندان .

  • اگر سیگاری نیستید حتما قید کنید.

  • اگر حیوان خانگی ندارید حتما بنویسید.

  • همیشه برگه شوفا SCHUFA  برای خود و همسر خود آماده و بروز داشته باشید. معمولا اعتبار آن 3 ماهه هست .

  • یک رزومه کامل برای خود داشته باشید که نشان دهد شما در گذشته چه تحصیلاتی داشته و در کجاها کار میکردید.

  • رزومه حتما با عکس باشد ، اگر فامیل دارید عکس خود به همراه فامیل خود را بروی روزمه خود بجسبانید. و یا اگر آنلاین فرم را تکمیل میکتید رزومه خود را بصورت PDF داشته باشید و بفرستید .

  • اگر زیر نظر جاب سنتر هستید ، بهتر است که بجای اینکه بگویید از جاب سنتر حقوق میگیرید ، بنویسید هم خودم و هم همسرم به دنبال کار میگردیم. (Arbeit sucher ).

  • اگر افرادی را میشناسید که ضمانت شما را میکنند ( مثل افرادی که با کلیسا در ارتباط هستند ). حتما یک برگه ضمانت به همراه اسم و آدرس و یا در صورت امکان یک کپی از کارت شناسایی آن شخص را به همراه داشته باشید. و یا ضمیمه رزومه خود کنید. 

*** اگر این امکان باشد در روز بازدید از خانه آن شخص ضامن را با خود ببرید. ***

  • در روز بازدید سعی کنید با تمامی اعضای خانواده در محل قرار رفته و ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید. این موضوع برای برخورد اول شما با صاحبخانه تاثیر بسیار زیادی دارد.

4- اگر خانه را پسندید ولی صاحبخانه کمی برای واگذاری مردد بود ، شما پیشنهاد دهید که به جز مبلغ پیش پرداخت یا رهن تا  6 ماه یا یکسال اجاره را بصورت نقد و یکجا به همراه پول پیش خانه پرداخت میکنید.( البته در صورت رضایت صاجبخانه یک رسید از فیش پرداختی برای پرداخت یکجای اجاره خانه از صاحبخانه بگیرید).

چون ممکن است به غیر از شما افراد دیگری نیز این خانه را دیده باشند با این کار شما شانس خود را نسبت به سایرین بالا می برید.

5- متنی که برای درخواست خانه مینویسید بسیار تاثیر دارد ، در صورت تمایل از این متن استفاده کنید :

 , Sehr geehrte Damen und Herren
Ich interessiere mich für diese Wohnung .Ich bin vom Beruf (Job Name ) in der (Firma Name ) mit einem monatlichen Einkommen von (Brutto Lohn ) +Kinder Geld. Ich würde mich sehr freuen, wenn wir uns mal bezüglich der Wohnung in Verbindung setzen könnten.

6- تمامی ساختمانها و آپارتمانها یک یا چندین ( Hausmeister ) دارند. این افراد همیشه اطلاع کامل از تعداد ساکنین دارند و تقریبا میدانند چه کسانی میخواهند تغییر مکان داده و جابجا بشوند. چون طبق قانون 3 ماه زودتر شما باید اعلام کنید که میخواهید جابجا بشوید. به همین دلیل میتوانید از این افراد نیز درباره خانه سوال کرده و یا با گفتن این جمله که حتما جبران میکنید و یا با خریدن یک کادو نظر او را جلب کرده و بتوانید بفهمید که چه کسی قصد جابجایی دارد. شما میتوانید با شخصی که میخواهد جابجا شود صحبت کنید و به عنوان Nachmieter به او پیشنهاد دهید که با دادن حتی مبلغی حاضر هستید که بجای آن شخص در آن خانه بشینید.

این عمل کار را برای شخصی که میخواهد جابجا شود آسانتر کرده و براحتی مدارک شما را به مدیریت مجتمع داده و شما را به عنوان Nachmieter معرفی میکند و شما دیگر نیازی نیست که در صف درخواست کنندگان قرار بگیرید.(البته بستگی به مدیریت مجتمع نیز دارد ولی در 99 درصد مواقع نظر مدیریت مثبت می باشد).

از طریق لینک زیر میتوانید وارد وب سایت  همراه اپ قسمت املاک بشوید و آگهی درخواست خانه خود را برایگان ثبت کنید. این امکان برای اولین بار برای فارسی زبانان آلمان و اروپا تهیه و برنامه ریزی شده است.

برای ورود به قسمت املاک  « همراه اپ » همین حالا اینجا را کلیک کنید.

7- اگر حتی یک کار نیمه وقت و یا مینی جاب نیز دارید حتما آن را در رزومه خود قید کنید.

8- از تلاش کردن دست نکشید ، چون ممکن هست حتی بیشتر از یکسال شما به دنبال خانه بگرید ولی حتما به نتیجه خواهد رسید. چون در این مدت شما تجربه های زیادی در این خصوص به دست خواهید آورد.

9- اگر خانه ای را دید که نیاز به تعمیر دارد و شما شخصا میتوانید آن را درست و تعمیر کنید حتما به صاحبخانه یا بنگاه پیشنهاد بدهید. این کار کمی از هزینه را از دوش صاحبخانه بر میدارد و ممکن است که شما بتوانید نظرش جلب کرده و خانه را بدست آورید.

10- از صاحبخانه قبلی خود یک رضایت نامه بگیرید که نشان دهد شما در طول مدت سکونت خود در خانه قبلی ، مستاجر منظم و ساکتی بودید و اجاره ها را به موقع پرداخت کرده اید.

امیدواریم که با این نکات بتوانید بزودی صاحب خانه دلخواه خود بشوید.

لینکهای مفید برای جستجوی خانه :

https://www.immobilienscout24.de

https://www.immowelt.de

https://www.erstraum.de

https://www.immobilo.de

https://www.wohnungsboerse.net

https://www.immonet.de

https://www.wohnung-jetzt.de

 

در صورتیکه از این  نکات خوشتان آمده و برای شما مفید بوده ، این مقاله را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و به این مقاله امتیاز بدهید.

بی صبرانه منتظر نظرات شما هستیم.

 

رای کاربران
[میانگین 4 از مجموع 14 رای]