واقعیت های ناخوشایند درباره زندگی در آلمان

واقعیت های ناخوشایند درباره زندگی در آلمان

واقعیت های ناخوشایند درباره زندگی در آلمان

زندگی در آلمان چگونه است؟ (مزایا و معایب)

در چند سال اخیر، مهاجرت به کشورهای اروپایی مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. زندگی در آلمان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های مهاجرتی است؛ چرا که این کشور قطب صنعتی اروپا بوده و یکی از قدرتمندترین گذرنامه‌ها را دارا است. با توجه به نرخ پایین بیکاری می‌توان گفت که شرایط زندگی مهاجران در آلمان بسیار مطلوب است. همانند هر کشور دیگری زندگی در این کشور با مزایا و معایبی همراه است. با ما در طول مقاله همراه باشید تا به بررسی مزایا و معایب زندگی در آلمان بپردازیم.

 

شرایط کلی زندگی در آلمان

از نظر جغرافیایی، کشورآلمان با دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ، فرانسه، هلند و بلژیک همسایه است. این کشور یکی از قانونمندترین کشورها در حوزه شینگن است و قوانین زندگی در آلمان برای شهروندان و مهاجران یکسان است. سطح پایین فساد مالی در آلمان باعث شده تا این کشور به اقتصادی برتر تبدیل شود و تصمیم‌های بزرگ مالی اروپا در آلمان گرفته شود. شرایط کار در آلمان در سطح مطلوبی قرار دارد و امنیت شغلی و میزان حقوق پرداختی اصلی‌ترین مزایای کار در این کشور محسوب می‌شوند.

 

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

پاسخ به این سوال که بهترین شهر برای زندگی در آلمان کدام است چندان کار ساده‌ای نیست. در کل، بهترین شهرها برای زندگی در این کشور به شرح زیر می‌باشد:

برلین

برلین بزرگ‌ترین شهر آلمان است. حدود 40 درصد از مساحت این شهر از جنگل، رودخانه، دریاچه و پارک تشکیل شده است. بسیاری از شرکت‌های مهم رسانه‌ای، فناوری اطلاعات، داروسازی، مهندسی پزشکی، تکنولوژی و … در این شهر مستقر شده‌اند. برلین دارای چهار دانشگاه دولتی و بیش از 30 دانشگاه خصوصی و فنی است که فرصت تحصیل در طیف وسیعی از رشته‌ها را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

هامبورگ

هامبورگ پس از برلین دومین شهر بزرگ در کشور آلمان است. آب‌وهوای این شهر مطلوب بوده و تنها در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه دمای هوا به حدود صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این شهر رویدادهای فرهنگی متنوعی برگزار می‌شود. هزینه حمل‌ونقل عمومی در هامبورگ بسیار ارزان‌تر از سایر شهرهای آلمان است.

 

مونیخ

این شهر سومین شهر بزرگ آلمان بوده و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای زندگی در آلمان باشد. شهر مونیخ در میان مهاجران بسیار محبوب است. این شهر از نظر کیفیت زندگی در رتبه چهارم قرار گرفته است. معماری خیره‌کننده شهر باعث شده تا هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کند.

فرانکفورت

بیش از 200 بانک ملی و بین‌المللی در شهر فرانکفورت آلمان استقرار دارند. این شهر را “نیویورک اروپا” می‌نامند و دارای بیشترین تعداد مهاجران است. میانگین درآمد در شهر فرانکفورت 2،787.68 یورو است و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو در این شهر برگزار می‌شود. 

 

هزینه‌های زندگی در آلمان

هزینه‌های زندگی می‌توانند بر تجربه زندگی در آلمان تأثیرگذار باشند. از جمله مزایای زندگی در آلمان این است که افراد می‌توانند با توجه به سطح درآمد خود در هرکدام از شهرهای این کشور زندگی کنند. به‌طورکلی، برخی از هزینه‌های زندگی در آلمان برای ایرانیان به شرح زیر است:

عنوان

هزینه

عنوان

هزینه

یک وعده غذا در رستوران ارزان‌قیمت

10 یورو

بلیت یک‌طرفه حمل‌ونقل شهری

2.80 یورو

غذا برای دو نفر در رستورانی با سطح متوسط

50 یورو

بلیت ماهانه حمل‌ونقل شهری

 70 یورو

یک لیتر شیر

0.84 یورو

تعرفه تاکسی

3.50 یورو

یک کیلوگرم برنج

1.98 یورو

خدمات اینترنت

32.21 یورو

دوازده عدد تخم‌مرغ

2.23 یورو

هزینه ماهانه باشگاه ورزشی

30.14 یورو

یک کیلوگرم گوشت قرمز

10.06 یورو

هزینه یک جفت شلوار جین

76.83 یورو

یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی

2.48 یورو

آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر

739.85 یورو

یک کیلوگرم سیب‌زمینی

1.28 یورو

آپارتمان یک‌خوابه در خارج از مرکز شهر

558.67 یورو

یک کیلوگرم سیب

2.31 یورو

آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر

1،418.00 یورو

لباس تابستانی

35.04 یورو

آپارتمان سه‌خوابه در خارج از مرکز شهر

1،054.80 یورو

 

مزایا و معایب زندگی در آلمان

همان‌طور که می‌دانید، زندگی در آلمان مانند هر کشور دیگری با مزایا و معایبی همراه است که آگاهی از آن ها می‌تواند به افراد برای تصمیم‌گیری در خصوص مهاجرت به این کشور کمک کند. با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از معایب و مزایای زندگی در آلمان بپردازیم.

  • تحصیل رایگان

دولت آلمان تصمیمی اتخاذ کرده تا تمام دانشجویان بومی و بین‌المللی امکان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور را داشته باشند. علاوه بر تحصیل رایگان، دانشجویان واجد شرایط می‌توانند جهت کاهش هزینه‌های زندگی خود از بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی استفاده کرده و یا به ‌صورت پاره‌ وقت به انجام کارهای دانشجویی مشغول شوند.

  • حمل‌ونقل عمومی کارآمد

یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در آلمان وجود سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌ صورت گسترده است. هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این کشور بسیار مناسب بوده و در نتیجه افراد می‌توانند به راحتی به هر نقطه از کشور سفر کنند.

  • امنیت بالا

امنیت یکی از اصلی‌ترین فاکتورها برای مهاجرت به یک کشور محسوب می‌شود. در خیابان‌های کشور آلمان از دوربین‌های امنیتی استفاده شده که تمام اتفاقات روزانه را لحظه به لحظه ثبت می‌کند را ثبت می‌کنند. دزدی و جرایم خرد در این کشور به صورت بسیار کم اتفاق می‌افتد و افراد می‌توانند به‌راحتی پول نقد را با خود حمل کنند.

  • فرصت کاری متعدد

در سال 2021، نرخ بیکاری در آلمان در حدود 3.7 درصد گزارش شده است که نشان‌دهنده وجود فرصت‌های کاری زیاد برای افراد است. به دلیل اینکه آلمان قطب صنعتی اروپاست؛ رشته‌های مهندسی در این کشور از بازار کار بسیار خوبی برخوردارند. هرچه تجربه کاری افراد بیشتر باشد به همان اندازه میزان حقوق دریافتی آن ها نیز افزایش می‌یابد.

  • یادگیری زبان

شاید بتوان گفت که یادگیری زبان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی مهاجران است. برخی تصور می‌کنند که بودن در محیط می‌تواند باعث یادگیری زبان شود که تصوری بسیار غلط است. هزینه یادگیری زبان در این کشور بین 1000 تا 2000 یورو می‌باشد. حداقل سطح زبان موردنیاز برای کار در شرکت‌های آلمانی سطح B1 است.

  • تنوع غذایی محدود برای گیاه‌خوران

در این کشور رستوران‌های متعددی وجود دارند که انواع سوسیس، کالباس و غذاهای گوشی را سرو می‌کنند. چنان چه شخصی گیاه‌خوار باشد با مشکل مواجه خواهد شد؛ زیرا در این کشور نمی‌توان به‌راحتی رستورانی را برای گیاه‌خوران پیدا کرد.

  • دوری از خانواده

یکی دیگر از معایب زندگی در آلمان دوری از خانواده است. عادت به محیط و شرایط قبلی زندگی باعث می‌شود تا افراد بیشتر احساس دلتنگی کرده و زندگی در آلمان برایشان سخت شود.

  • اجاره مسکن

اجاره مسکن در کشور آلمان بسیار بالاست که باید در هنگام مهاجرت به این کشور مورد توجه قرار بگیرد. تنها 46 درصد از مردم این کشور صاحب خانه هستند و باید در نظر داشت که اجاره مسکن بیشترین هزینه را برای مهاجران در پی خواهد داشت.

 

جمع بندی

سعی بر آن شد تا در طول این مقاله شما عزیزان را با شرایط زندگی در آلمان بیشتر آشنا کنیم. سطح پایین فساد مالی در آلمان باعث شده تا این کشور به یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپا تبدیل شود. بهترین شهرهایی که ایرانیان می‌توانند در آن ساکن شوند، شهرهای مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ و برلین است. مزایای زندگی در آلمان وجود فرصت کاری بسیار، امنیت بالا، تحصیل رایگان و غیره است. مانند هر کشور دیگری زندگی در این کشور با معایبی همراه است که مهم‌ترین آن‌ها شامل یادگیری زبان رسمی کشور، دوری از خانواده و اجاره مسکن بالا است. در کل، زندگی در آلمان می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که قصد مهاجرت به اروپا را دارند و اخذ پاسپورت این کشور امکان سفر به بسیاری از کشورها بدون اخذ ویزا را میسر خواهد کرد.

جهت مشاهده مشاغل فارسی زبان در آلمان و اروپا ، اینجا را کلیک کنید

 

آگهی های مرتبط با این مطلب

وقت سفارت آلمان
1

وقت سفارت آلمان

قیمت : یورو50
2 سال قبل /

همه آگهی هادریافت وقت ویزای #شنگن #سفارت #آلمان به صورت فوری – #وقت سفارت آلمان ( کوتاه مدت شنگن تا ۹۰ روز) – وقت پيوست […]