هزینه های زندگی در آلمان

هزینه های زندگی در آلمان

هزینه های زندگی در کشور آلمان 

کشور آلمان همیشه از نظر اقتصادی و کار در رتبه برتری نسبت به سایر کشورها قرار داشته است.با توجه به جمعیت 80 میلیونی آلمان این کشور توانسته بهترین امکانات را برای شهروندان خود فراهم سازد. یکی از مواردی که شهروندان را راضی نگه داشته هزینه های زندگی نسبت به درآمد افرا میباشد که باعث شده هر شخص با هر مقدار درآمد قدرت خرید مایحتاج زندگی و نیازهای روزمره خود را به آسانی و براحتی داشته باشد.

شاید این اطلاعات برای افرادی که در آلمان زندگی میکنند جذابیتی نداشته باشد اما قطعا برای افرادی که در خارج از آلمان زندگی میکنند بسیار مفید خواهد بود ، پس اگر دوستانی در خارج از آلمان دارید که قصد سفر و یا مهاجرت به آلمان را دارند ، حتما این مطالب را با آنها به اشتراک بگذارید.

لیست تعدادی از اجناس مورد نیاز هر شخص برای مدت یک ماه :

*** البته این قیمتها از حداقل قیمت با توجه به نوع کیفیت محصول نوشته شده اند ***

به این نکته نیز باید اشاره کنم که بصورت هفتگی بعضی از مواد غذایی و خوراکی بین %20 تا %70 درصد تخفیف میخورند ، که هر فروشگاه درغالب مجله و یا در اپلیکیشن و وب سایت خود یک هفته زودتر لیست تخفیف های خود را اعلام میکند.

مواد غذایی

1. نان

نان بصورت بسته ای و دانه ای فروخته میشود ، از دانه ای ۱۳ سنت که باگت لقمه ای هست تا بسته ای ۲ یورو و کیلوای ۳ تا ۵ یورو

2.برنج

بصورت بسته بندی یک کیلو ای  از ۴۹ سنت تا بسته ای ۳ یورو ، البته در فروشگاههای ایرانی و ترکی و عربی برنج ایرانی در بسته های ۵ کیلوای ۱۵ یورو و ۱۰ کیلوای ۲۸ یورو فروخته می شود.

3.حبوبات

حبوبات بصورت بسته ای و کنسروی در فروشگاهها موجود می باشند که معمولا قوطیهای کنسرو کوچک 80 سنت تا 1.20 یورو و کیلوای از 1.50 تا 3.50 می باشد.

4.میوه و سبزیجات

تنوع میوه ها در آلمان بسیار زیاد می باشد و تقریبا هر نوع میوه ای پیدا میشود که قیمتها معمولا از .99 سنت تا کیلوای 3- 4 هستند.کلا میوه ها  در آلمان قیمت بالایی ندارند و بصورت مرتب تخفیف دارند.سبزیجات کمی قیمت بالاتری نسبت به میوه ها دارند اما فروشگاههای ترک و عرب این سبزیجات با قیمت پایین و تنوع بالا به فروش میرسند.از بسته ای 30 سنت تا 1.50 یورو.( این قیمتها شامل سیب ، پرتقال ، موز ، نارنگی ، نارگیل ، آناناس ، خیار ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، پیاز ، کاهو ، شلیل ، هلو ، زرد آلو ، هندوانه ، خربزه ، طالبی)

5-گوشت و مرغ و ماهی

گوشت های حلال بیشتر در شهرهای بزرگ و فروشگاههای ترک و عرب زبان وجود دارند قیمت گوشت گوسفند معمولا از 7.99 یورو تا گوشت بدون استخوان 13.99 یورو می باشد ، گوشت چرخی کیلوای 5 یورو.مرغ بسته بندی یخ زده از 2.50 یورو تابسته ای 5.99 یورو بدون استخوان موجود هست. تن ماهی 1.29 یورو تا ماهی آزاد 2.79 یورو و ماهی سالامون 4.99 یورو می باشد.البته با توجه به نسبت حداقل حقوق خرید گوشت بسیار آسان میباشد.

6.شیر

شیر بصورت پاکتی و شیشه ای موجود هست که از .99 سنت تا 1.89 متغیر است.

7- تخم مرغ

10 عدد تخم مرغ 1.19 یورو البته با توجه به کیفیت تا بسته ای 2.99 یورو هم موجود میباشد که شامل امگا 3 و ویتامینهای دیگر نیز میباشد.

8- آب معدنی و نوشیدنیهای گازدار و بدون گاز

آب معدنی 1.5 لیتر از 19 سنت تا 1.29 یورو

نوشابه کوکاکولا 1.25 لیتر .89 سنت

نوشابه پبسی 1.5 لیتر .99 سنت

نوشابه معمولی .39 سنت

آب میوه پاکتی 1 لیتر از .99 سنت تا 1.99 یورو

9- چای کیسه ای و کیلویی

تنوع چایی در آلمان بسیار زیاد می باشد و بر خلاف ایران که بیشتر چای سیاه مصرف میشود در اینجا چایی میوه ای و گیاهی بسیار تنوع دارد.

چای سیاه پاکتی 25 عدد از .65 سنت تا 1.99 یورو

چای گیاهی و میوه ای 25 عدد از .80 سنت تا 2.60 یورو

البته چای احمد و ایرانی ، هندی در فروشگاههای ایرانی ، ترکی و عربی موجود میباشد که معمولا پاکت 100 تایی 3.50یورو میباشد.

10. قهوه ونسکافه

به دلیل مصرف زیاد قهوه و نسکافه قیمت این محصول بسیار مناسب است.

قهوه از کیلویی 5 یورو  تا 17.99 یورو

نسکافه از 1.99 تا 10.99 یورو

11. انواع روغن 

یک لیتر روغن از 99, سنت تا 3,45 میباشد. انواع روغن زیتون ، گیاهی، دارویی و غیره نیز وجود دارند که نوشتن انواع آنها در اینجا وقت گیر میباشد. اما قیمت بسیار گرانی ندارند.

12.اینترنت – سیم کارت – گوشی موبایل

در آلمان معمولا گوشی موبایل با سیم کارت و قرارداد 2 ساله فروخته میشود چون بسیار مقرون به صرفه میباشد اما گوشی بدون سیم کارت نیز فروخته میشود. سیم کارتهای متفاوتی وجود دارند که از 8 یورو تا 30 یورو میباشند که معمولا شامل تماس و اس ام اس به تمام خطهای آلمان بصورت کاملا رایگان و حداقل 2 گیگابایت اینترنت بصورت ماهیانه می باشند.سیم کارتهایی هم وجود دارند که بصورت اعتباری هستند برای کسانی که تازه وارد آلمان شده اند و هنوز مدرک شناسایی معتبر ندارند که ثبت نام کنند ، که سریع سیم کارت را وارد گوشی کرده پین را زده و آماده تماس می باشد که قیمت آن معمولا از 1 یورو بوده و 10 یورو نیز شارژ داخل آنها می باشد که در مجموع شما 11 یورو یا 12 یورو پرداخت میکنید و سیم کارت را می خرید. اینترنت برای خانه ماهیانه از 20 یورو شروع شده و سرعت اینترنت از حداقل 6 مگابایت تا 400 مگابایت موجود می باشد که استفاده بصورت نامحدود میباشد.

13.سیگار

هر پاکت سیگار 20 عددی 5 یورو بوده که البته بستگی به مارک سیگار ممکن است 1 یا 2 یورو گرانتر بشود.

14.سایر مواد خوراکی

در آخر باید به این نکته اشاره کنم که فروشگاههای آلمان در کل تنوع غذایی بسیار بالایی دارند که در آنها میتوانید تمام موارد مورد نیاز خود را به آسانی و قیمت مناسب فراهم کنید

هزینه خورد و خوراک برای یک نفر در ماه بین 200 تا 250 یورو

هزینه خورد و خوراک برای  دو نفر در ماه بین 350 تا 450 یورو

معرفی چند سایت معتبر جهت مشاهده محصولات و قیمت آنها

http://www.rewe.de

http://www.aldi.de

http://www.lidl.de

http://www.kaufland.de

http://www.real.de

محصولات صوتی وتصویری

http://www.mediamarkt.de

http://www.saturn.de

در آخر اگر مواردی هستند که میخواهید اطلاعاتی درباره قیمت آنها بدست آورید حتما در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

جهت مشاهده لیستی از کسب و کارهای ایرانی در آلمان اینجا را کلیک نمایید.

تهیه شده توسط تیم همراه اپ