هزینه در مان در آلمان

هزینه در مان در آلمان

هزینه درمان در آلمان

انسان هر چقدر هم که مراقب سلامتی خود باشد باز هم درگیر بیماری و مشکلات جسمی خواهد شد. پس مراجعه به پزشک و پرداخت هزینه درمان، امری است که در طول زندگی با آن مواجه خواهیم شد. بنابراین هزینه درمان نیز برای ما همواره از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار‌بوده است. به ویژه برای اتباع خارجی و مهاجرانی که به تازگی در کشور جدید اقامت کرده‌اند، اطلاع از هزینه‌های بهداشت و درمان، امری بسیار ضروری است. در این مقاله راجع به هزینه درمان در کشور آلمان به طور کلی صحبت می‌کنیم.

 

آلمان کشوری ایده آل برای درمان بیماریهاست

آلمان یک مقصد ایده آل و محبوب برای گردشگری پزشکی است، اما برای افرادی که در اینجا زندگی می‌کنند نیز اطلاع از هزینه‌های درمان پزشکی، امری واجب و ضروریست! درمان در بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی در آلمان هرگز رایگان نبوده و نخواهد بود. خارجی‌های ساکن در این کشور، معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند و معمولاً هزینه به عهده خودشان است.

به عبارتی دیگر، استفاده از خدمات بیمه، بستگی به این دارد که شما به کدام درمان نیاز دارید و بیماری شما در چه وضعیت است و آیا نیاز به بستری شدن دارید؟ به طور کلی هزینه درمان به عوامل زیادی بستگی دارد اما در اینجا سعی بر آن است که هزینه‌های معمول مراجعه به پزشک به طور کامل توضیح داده شود.

نکته مهم :

افرادی که بصورت توریستی به آلمان سفر میکنند باید از کشور خود بیمه بشوند که معمولا بخاطر هزینه های زیاد بیمه در آلمان در صورت بروز اتفاق ،اکثرا تمام پول را پرداخت نمی کنند.

هزینه ویزیت برای دکتر عمومی برای توریستها از 50 یورو به بالا می باشد که باید بصورت آزاد پرداخت کنید.

هزینه بیمه برای پناهندگان کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه درمانی از آنها گرفته نمیشود. کلیه معالجات از 1 یورو تا 100 هزار یورو بصورت رایگان انجام خواهد شد.

اول از همه، بهره مندی از یک طرح بیمه درمانی، خصوصی یا دولتی، بر اساس ضوابط کشور آلمان، اجباری است و اگر شما در آلمان زندگی می‌کنید، باید بدانید که در آلمان در صورت نداشتن پوشش درمانی یا بیمه کافی، مجبور به پرداخت خسارت و هزینه‌های اضافی خواهید شد.

معمولا هزینه‌های درمانی کلیه بیماران توسط شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود. اما در صورت نداشتن یکی از بیمه‌های مورد تایید کشور آلمان، باید آمادگی پرداخت هزینه‌ها را به تنهایی داشته باشید.

وزارت بهداشت و درمان کشور آلمان، یک لیست قیمت رسمی برای هزینه‌های خدمات پزشکی و همچنین حداکثر و حداقل نرخ را برای یک درمان خاص ارائه می‌دهد. برخی هزینه‌های ارائه شده:

 

معاینات اولیه با شروع از ۲۹۹۵ یورو  

معاینات تخصصی با شروع از ۹۷۹۷ یور

 

در صورت نیاز به مراجعه‌ی پزشک در آلمان، بهتر‌است به مطب پزشکان عمومی بروید! زیرا آنها می‌توانند تقریباً همه چیز را تشخیص داده و درمان کنند. در صورت نیاز به بررسی بیشتر وضعیت سلامتیتان، آنها شما را نزد پزشک متخصص می‌فرستند.

درآلمان نرخ خدمات پزشکی توسط قانون تنظیم می شود، بنابراین پزشک نمی‌تواند بیشتر یا کمتر از لیست قیمت رسمی از بیمار هزینه دریافت کند. اما به طور کلی، مشاوره توسط متخصصان معمولاً گرانتر از پزشکان عمومی است.

این نکته را مد نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه‌های درمان، باید داروها را با هزینه خودتان خریداری کنید. پزشکان در آلمان موظفند که ارزان‌ترین داروهای مناسب با شرایط و وضعیت سلامتی شما را به جای داروهای گران قیمت تجویز کنند. آنها همچنین آزمایش‌ها و دار‌وهای غیر ضروری را تجویز نمی‌کنند.

با این حال، هزینه‌های پزشکی می‌تواند به سرعت در آلمان افزایش یابد. باید توجه داشت در هنگام مراجعه به پزشک هر سرویس اضافی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. اما به طور کلی آلمان افزایش هزینه‌های درمان برای شهروندان خارجی قانون گذاری نمی‌کند.

اگر قصد انجام جراحی یا درمان جدی در آلمان را دارید با بیمارستان تماس بگیرید و در مورد مشاوره‌های لازم را از کارشناسان مشاوره بگیرید.کلینیک‌های آلمانی، بیماران خارجی را به راحتی می‌پذیرند و هیچ محدودیتی در پذیرش اتباع خارجی در آلمان وجود ندارد. همچنین برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت، نیز می‌توانید با بیمارستان/کلینیک یا نمایندگی تماس بگیرید.

 

مراقبت‌ های بهداشتی در آلمان

مراقبت‌های بهداشتی آلمان توسط دولت و شرکت های بیمه خصوصی حمایت مالی می‌شود. اکثر درمان‌ها، جراحی‌ها و داروها برای بیماران در صورت داشتن بیمه مناسب و پرداخت ماهانه کمک هزینه، رایگان است. با توجه به اهمیت بیمه در هزینه درمان، در این مقاله به اصلی ترین انواع بیمه در آلمان و ارزیابی هزینه های درمانی در آلمان می‌پردازیم.

 

هزینه بیمه درمانی در آلمان:

بسته به شرایط شما و شرکت بیمه، هزینه پوشش درمانی می‌تواند از 60 یورو تا 1500 یورو در ماه متغیر باشد. با توجه به این که، بیمه خدمات درمانی طبق قانون در آلمان اجباری است باید این نکته را مد نظر داشت که هنگام برنامه ریزی بودجه برای مهاجرت به این کشور، باید ابتدا محاسبه کنید که این بیمه چقدر برای شما هزینه دارد. اکثر مردم، حتی دانشجویان بین المللی، باید برای بیمه خدمات درمانی عمومی ثبت نام کنند و اما تنها برخی از افراد واجد شرایط  مجاز  به انتخاب طرح بیمه خصوصی هستند.

 

بیمه عمومی در آلمان

بیمه عمومی یا دولتی، ارزان ترین راه برای دسترسی به خدمات درمانی در آلمان است. حدود 80 درصد از مردم آلمان دارای بیمه عمومی هستند که توسط دولت ارائه می شود. در حال حاضر، 105 شرکت بیمه خدمات درمانی عمومی وجود دارد که از لحاظ قیمت‌ها و نوع خدمات دهی با هم متفاوت هستند.

بیمه خصوصی در آلمان

هزینه بیمه درمانی خصوصی موسوم به PKV در آلمان مانند هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی عمومی نیست و می‌تواند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشد. همچنین در آلمان افراد جوان، سالم و بدون بیماری خاص، هزینه بیشتری نسبت به بیماران مسن پرداخت خواهند کرد. و این امری منطقیست که شرکت‌های ارائه دهنده‌ی بیمه‌های خصوصی باید مبلغ بیشتری را به افراد مسن نسبت به افراد جوان پرداخت کنند.

بیمه درمانی خصوصی می‌تواند مورد توجه ویژه افراد بزرگسالی باشد که از سلامت خوبی برخوردارند، فرزندی ندارند و قصد دارند برای مدت کوتاهی در آلمان بمانند. برخی از بیمه‌های خصوصی نیز می‌توانند برای دانشجویان بین المللی نسبت به بیمه عمومی ارزان‌تر باشد.

 

حرف آخر

همانطور که می‌بینید، هزینه بیمه خدمات درمانی در آلمان بستگی به نوع بیمه خصوصی یا عمومی شما  متفاوت است. در نتیجه بیمه درمانی عمومی، همیشه راهی مطمئن‌تر برای مراجعه به پزشک در آلمان است. علاوه بر این، هرگز مجبور به پرداخت صورتحساب نخواهید بود، زیرا پزشک مستقیماً به بیمه مراجعه می‌کند. در مورد بیمه خصوصی، بیمار همیشه در ابتدا پیش پرداخت می‌کند و پس از آن توسط شرکت بیمه مطالبه می‌کند. به طورکلی بیمه‌های عمومی، همیشه بهترین راه حل اقتصادی سودمندی برای افراد قشر متوسط و یا ضعیف جامعه در کشور آلمان است.

جهت مشاهده لیستی از دکتران در آلمان ، اینجا را کلیک نمایید.

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب