مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

مزایا  و معایب مهاجرت به آلمان

مزایا  و معایب مهاجرت به آلمان

برخی از افراد برای ایجاد تغییر و پیشرفت در زندگی تصمیم به مهاجرت می گیرند.می دانیم که زندگی در هر گوشه ی دنیا دارای مزایا و معایبی است. افرادی که قصد مهاجرت دارند باید قوانین، فرهنگ و شرایط کشور مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند تا بسنجند که آیا می توانند خود را با شرایط موجود وفق دهند یا خیر؟

در این مقاله قصد داریم که به مزایا و معایب مهاجرت به آلمان بپردازیم.پس تا پایان مقاله همراه ما باشید!

آلمان کشوری واقع در مرکز اروپا و پایتخت آن، شهر برلین می باشد که به خانه ی هنر مشهور است. این کشور با داشتن چشم اندازهای شگفت انگیز و شهرهای سازمان یافته و سطح بالای زندگی به عنوان پنجمین کشور مطلوب در دنیا برای مهاجرت شناخته شده است و انتخاب بسیاری از مهاجران برای مهاجرت این کشور می باشد. 

مزایا:

+ شما شانس زیادی برای شاغل شدن خواهید داشت.

آلمان از لحاظ اقتصاد در رتبه ی چهارم جهانی قرار دارد. تولید ناخالص داخلی (GDP) سبب شده که یکی از قوی ترین اقتصاد های دنیا را داشته باشند. به همین دلیل در این اقلیم فرصت های شغلی فراوانی یافت می شود و نرخ بیکاری بسیار پایین می باشد چیزی در حدود 5%). حقوق کارگری در کشور آلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است  و همچنین بسیاری از شرکت ها در این کشور، به دنبال جذب افراد دانش آموخته و با مهارت به خصوص در زمینه های IT، مهندسی، مدیریت بازرگانی و صنعت سلامت می باشند. کشور آلمان این کشور فرصت خوبی  برای افراد با مهارت است. اگر شما علاوه بر دارا بودن مدرک تحصیلی در کار خود نیز مهارت دارید کشور آلمان گزینه مناسبی برای مهاجرت شما محسوب میشود می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

+ شما می توانید به راحتی در کشورآلمان، کسب و کارتان را راه اندازی کنید!

کشور آلمان با دادن تسهیلات به افراد از استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا حمایت می کند و از آنجا که در این کشور به حقوق کارمندان و کارگران اهمیت زیادی داده می شود افراد زیادی خواهان همکاری با شما هستند.

البته باید حتما برای استارت آپ خود یک بیزنس پلان کامل و دقیق ارائه بدهید.

 

+ محل زندگی ایده آلتان را برای مهاجرت به آلمان با خیالی آسوده انتخاب کنید

بر خلاف کشورهای آسیایی که فقط شهرهای پایتخت آن ها مهاجرپذیر هستند در کشورهای اروپایی مثل آلمان تمام شهرهای اقلیم آماده ی پذیرش نیروی انسانی (مهاجر و خارجی) هستند.

 

+ محیط زیست در کشورآلمان از اهمیت فراوانی برخورداراست.

بازیافت در آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که برای جمع آوری محصولات پلاستیکی و کاغذی به طور جداگانه در سطل های زرد رنگ و آبی رنگ موجود در حیاط خانه هااستفاده می کنند و باقی مانده ی مواد غذایی نیز در سطل های کمپوست ریخته می شود.در آلمان شهروندان با دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی به جای استفاده از خودروی شخصی به سر کار می روند.

 

+ قانون مداری در کشور آلمان حرف اول می زند!

شاید برای شما هم جالب باشد که در کشور آلمان نظم و قانون از اهمیت زیادی برخوردار است. زندگی در کشوری که مردم آن قانون مدار هستند بسیار لذت بخش است. این قانون مداری باعث شده که شهروندان از امنیت بالای این کشور، نهایت آسودگی را تجربه کنند.  

+ سیستم آموزشی کم هزینه و تقریبارایگان

بر خلاف کشورهایی مانند آمریکا که شهریه ی بالایی برای تحصیل دارند، در آلمان دانشگاه ها شهریه ی بسیار پایینی دارند و یا اصلا شهریه دریافت نمی کنند.

+ هزینه ی زندگی مقرون به صرفه

از فوق العاده ترین نعمت های زندگی در کشور آلمان صرف هزینه ی کم برای فراهم کردن (نیاز های اولیه) زندگی (غذا، اینترنت، وسایل الکتریکی و لباس) است. در آلمان شما حتی اگر وسط ناکجا آباد هم باشید می توانید نیازهای ضروری خود را تهیه کنید! به راحتی فراهم کنید !

 

+ روزهای تعطیل آن زیاد است.

روزهای تعطیل  در این کشور نسبت به کشور های اروپایی دیگر روزهای تعطیل بیشتری را داراست و این موضوع برای مهاجران ایرانی که عادت به تعطیلات زیاد دارند مزیت محسوب می شود.

 

+ خدمات بیمه ی درمانی شامل همه افراد (در تمام سطوح درآمد) می شود.

کشور آلمان با داشتن پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی در زمینه ی سلامت جز بهترین های جهان شناخته شده است. در این کشور با داشتن خدمات درمانی و بیمه ی فوق العاده ،(در صورت کارمند بودن)  می توانید فقط نیمی از هزینه ی درمان را پرداخت کنید. این مقدار تقریبا چیزی حدود 7.3 % از حقوق کارمندی شما به شرکت بیمه را در بر می گیرد. نکته جالب توجه این است که حتی اگر یک نفر از خانواده کارمند باشد، بیمه ی درمان شامل همه ی افراد خانواده می شود.

هزینه بیمه و درمان را از اینجا مطالعه کنید.

 

+ سفر کردن به کشورهای اروپایی دیگر آسان است.

شما می توانید به راحتی با سوار شدن اتوبوس یا قطار یا حتی اجاره کردن ماشین به کشورهای اروپایی دیگر  در عرض چند ساعت سفر کنید و محیط کاملا متفاوتی را تجربه کنید.

 

به این دلایل به آلمان سفر نکنید!

– مردم به قوانین پایبند هستند.

همانطور که از ویژگی مثبت قانون مداری آلمانی ها در بالا اشاره شد  از جنبه ی منفی آن بر اساس گفته ی مهاجران نباید چشم پوشی کرد! در این کشور حتی برای کوچکترین موارد نیز باید تابع قوانین بود (مانند دوچرخه سواری یا درست کردن کباب در حیاط!)
 مردم نیز به شدت به قوانین پایبند هستند و امکان دور زدن و سرپیچی از قانون وجود ندارد. در صورتی که حتی کوچکترین قانون ها را رعایت نکنید باید جریمه های سنگینی بپردازید.

 

– هزینه مالیاتی در این کشور نجومیست!

بزرگترین نکته ی منفی زندگی در آلمان میزان بالای مالیات است که از حقوق کارمند کم می شود. بسته به حقوق هر شخص، مالیات می تواند تا سقف 40 درصد از درآمد آن شخص کم شود.  البته این مالیات در جهت رفاه و آسایش مردم استفاده می شود.

نحوه پرداخت مالیات در آلمان را میتوانید از اینجا بررسی کنید.

 

اجاره کردن خانه بسیار سخت است.

با این که در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی خانه های اجاره ای به صورت مبله هستند و وسایلی مانند مبلمان، لوازم آشپزخانه، تلویزیون و… به همراه خانه به مشتری تحویل داده می شود. اما در آلمان در بعضی از موارد لوازم آشپزخانه موجود نمی باشد و هر فرد باید لوازم آشپزخانه را خودش تهیه کند و اگر قصد عوض کردن خانه را داشته باشد یا باید آن خانه راکاملا با وسایل بفروشد و یا به خانه ی مورد نظر (در صورت نداشتن لوازم آشپزخانه) ببرد.

– تعطیلی های پردردسر!

روزهای یک شنبه همه چیز به جز چند فروشگاه کوچک محلی و پمپ بنزین ها تعطیل است در روز شما اجازه ندارید از جاروبرقی و ماشین ظرف شویی استفاده کنید و یا به تعمیر وسایل خانه بپردازید مگر اینکه شانس خوبی داشته باشید که همسایه ی شما به این کارها اهمیت ندهد. این قانون همه روزه بعد از ساعت 10 شب نیز برقرار است. همچنین اکثر فروشگاه ها و مغازه راس ساعت 8 بسته می شوند و این برای کسانی که در کشوری مثل ایران که در آن تا پاسی از شب می توانند به خرید کردن و تفریح کردن بپردازند شوک بزرگی خواهد بود.

– اگر شما نتوانید به زبان آلمانی صحبت کنید به راحتی نمی توانید با آلمانی ها معاشرت کنید

با وجود این که اکثر مردم آلمان مسلط به زبان انگلیسی هستند، مردم خون گرمی نیستند و با افراد بیگانه به خصوص کسانی که به زبان زبان آلمانی مسلط نیستنذ،ارتباط برقرار نمی کنند. البته آن ها مردمان بسیار مودبی می باشند و در همه حال به دیگران احترام می گذارند ولی دوست شدن با آنها بسیار سخت است. اگر به دنبال معاشرت و رفاقت با آلمانی ها هستید بهتر است که به زبان آلمانی مسلط شوید.

 پروسه کاغذ بازی  برای روند کارها در آلمان الزامیست!

پر کردن فرم ها یک نوع سرگرمی آلمانی محسوب می شود! چون در این کشور برای انجام شدن بیشتر کارها باید تعداد فرم های زیادی را پر کنید. اگر می خواهید در آلمان زندگی آسان تری داشته باشید بهتر است از قبل مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و قبل از اینکه از خانه برای انجام کار خارج شوید ابتدا مدارک مورد نیاز برای کار مورد نظر را بررسی کنید!

 

– مهدکودک در آلمان به سختی پیدا می شود!

در آلمان به خصوص در شهر برلین پیدا کردن مهدکودک بسیار سخت است. از آن جایی که کشور آلمان رشد جمعیتی پایینی دارد و مردم به سختی بچه دار می شوند دولت آلمان تسهیلاتی را برای تولد بچه ها در نظر گرفته است به این صورت که هر چه تعداد فرزندآوری بیشتر باشد تسهیلات بیشتری شامل حال خانواده می شود. برای مثال برای بچه ی اول و دوم 204 یورو، بچه ی سوم 210 یورو و بچه ی چهارم 235 یورو تعلق می گیرد و همچنین دولت آلمان برای مرخصی زایمان حقوقی تا 1800 یورو به فرد پرداخت می کند.

– کیفیت غذا پایین است.

غذاهای کشور آلمان اکثرا از گوشت درست می شوند و چربی زیادی دارند و به گفته ی تعداد زیادی از مهاجران کیفیت بالایی ندارند و این می تواند برای کسانی که غذا برای آن ها اهمیت دارد شوک وارد کند. همچنین زندگی در این کشور برای گیاهخواران احتمالا سخت خواهد بود چون در این کشور غذای گیاهی به سختی پیدا می شود.

البته آلمانیها علاقه زیادی به خوردن انواع سوسیها و کالباسها دارند تنوع این دو محصول بسیار زیاد میباشد.

 

بنابراین انتخاب یک کشور به خود شما بستگی دارد ممکن است خیلی از معایب بالا برای شما به عنوان مزایا باشد و یا برای شما اهمیتی نداشته باشد و یا حتی برخی از مزایای آن برای شما جز معایب به حساب بیاید. دیدگاه هر فرد با دیگری متفاوت است. شما می توانید با بررسی شرایط کشورهای مختلف و پرس و جو از مهاجران دیگر، کشور مورد نظر خود را برای مهاجرت انتخاب کنید.

برای مشاهده لیستی از مشاغل فارسی زبان در آلمان اینجا را کلیک کنید.

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب

وکیل ایرانی فرید مجد در وین اتریش
1

وکیل ایرانی فرید مجد در وین اتریش

قیمت : قیمت توافقی
3 سال قبل / 1010

همه آگهی هافرید به‌خاطر کارهای معاملاتی چندحوزه‌ای خود شناخته می‌شود. او رهبری گروه کشوری ایران جهانی ما را برعهده دارد و سابقه کار ثابت شده […]