لیست سایت‌های کاریابی در آلمان

لیست سایت‌های کاریابی در آلمان

لیست سایت‌های کاریابی در آلمان

 

مهاجرت امری ساده و در عین حال پیچیده محسوب می‌شود. پروسه‌ای طولانی که باید مراحل متعددی برای آن درنظر گرفت. اما اصل ماجرا این است که با هر هدفی قصد مهاجرت دارید، باید برای کار و دریافت درآمد با برنامه پیش بروید. در بین کشورهای مهاجرپذیر، کشور آلمان یک مقصد پرطرفدار است که خصوصا ایرانیان زیادی را به خود جذب کرده‌است. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با نحوه جستجوی کار در آلمان، موسسات و سایت‌های کاریابی، مدارک مورد نیاز برای طی کردن پروسه، اقدامات ضروری برای پیدا کردن کار مناسب و غیره، آشنا کنیم.

 

کاریابی در آلمان و شرایط آن

بطور کلی روش‌های مهاجرت زیاد هستند، اما یکی از این روش‌ها دریافت ویزای کار است. طبیعی است که برای دریافت چنین ویزایی نیاز به داشتن یک کار در اولویت است. به‌عبارتی تمامی افرادی که با هدف کارکردن در کشور آلمان برای اخذ ویزا اقدام می‌کنند، در مرحله اول باید شاغل باشند به‌جز افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند. مهاجرت به واسطه شغل و کار بسیار پرطرفدار بوده و بهترین راه این است که از طرف یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری داشته باشید.

در همین راستا طبیعی است که محدودیت‌هایی به لحاظ دسترسی به کارفرما بوجود بیاید. دولت آلمان برای این اتفاق نیز تمهیداتی اندیشیده و یک اقامت کوتاه مدت را برای دسترسی به کارفرما و از بین بردن محدودیت‌ها در نظر گرفته‌است. به این ویزای کاریابی در آلمان، ویزای جستجوی کار گفته می‌شود. این امکان شما را قادر می‌سازد که شش ماه در کشور آلمان حضور داشته، شرایط کار و بازار کار آلمان را از نزدیک ببینید. درعین‌حال اگر بتوانید با یک کارفرمای آلمانی به توافق رسیده و قرارداد کاری نیز امضا کنید، ویزای جستجوی کار شما به ویزای کار آلمان تغییر می‌کند.

 

ویزای جستجوی کار

برای دریافت ویزای جستجوی کار می‌توان با موسسات و سایت‌های فراوانی همکاری کرد. بعد از تبدیل شدن ویزای جستجوی کار به ویزای کار، شما به‌راحتی می‌توانید فعالیت خود را در این کشور آغاز کنید. بهتر است تحصیلات و سابقه کاری شما با یکدیگر در یک راستا باشند. برای درک بهتر این موضوع می‌توان اینگونه گفت که حداقل باید 3 سال در رشته تحصیلی خود فعالیت کرده‌باشید.

دومین فاکتور مهم، داشتن تسلط کافی در یک زبان دیگر مانند آلمانی و یا انگلیسی است. اگر انتخاب شما زبان آلمانی باشد، باید مدرک B2 داشته‌باشید. اما اگر انتخاب شما زبان انگلیسی است باید سطح زبان شما در حد آیلتس با نمره 5/6 ( شش و نیم) باشد. این یعنی قبل از هر اقدامی بهتر است کارهای لازم و پیش‌نیاز برای درخواست خود را انجام دهید تا در مراحل جلوتر با مشکلی مواجه نشوید. داشتن مدرک زبان درهرحال برای کاریابی در آلمان بسیار مفید است.

 سایت‌های کاریابی در آلمان

در این قسمت لیستی از سایت‌های معتبر در زمینه کاریابی در آلمان را برای شما تهیه کردیم:

www.xing.com

www.stepstone.de

www.stellenangebote.de

www.jobboerse.mobil.arbeitsagentur.de

www.karriere.de

www.academicjobseu.com

www.jobware.de

www.ingenieurkarriere.de

 

مدارک مورد نیاز کاریابی در آلمان

یکی از عوامل موثر برای کاریابی در آلمان این است که شخص متقاضی باید در یکی از رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل کرده‌باشد. حداقل مدرک مورد قبول کشور آلمان در رشته‌های فنی و مهندسی، مدرک مقطع کاردانی ایران است. مدرک مورد نیاز بعدی برای اقدام به درخواست ویزای کار در آلمان، ثابت کردن این موضوع است که شما در کشور مبدا در در حرفه ای مربوط به  تحصیلات خود، مشغول بوده‌اید. این بدان معناست که باید 3 سال بعد از اخذ مدرک کارشناسی در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود، فعالیت کرده ‌باشید. دومین موضوعی که باید به آن توجه کرد همراه داشتن مدرک زبان است. برای کشور‌های خارجی بسیار مهم است که بتوانید بدون هیچ مشکلی برای رفع نیازهای اولیه خود به راحتی با مردم کشور مقصد ارتباط برقرار کنید.

 

مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان

یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در بحث ویزای کار و کاریابی در آلمان، مشاغلی هستند که به دلایل مختلف در این کشور بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در این بخش تصمیم داریم برای راحتی کار، این مشاغل را بررسی کنیم.

از رشته‌های بسیار پرطرفدار در آلمان می‌توان به برق، مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر، مخابرات، فناوری اطلاعات و غیره اشاره کرد. این مشاغل بازار داغ و پرطرفداری دارند و در عین‌حال فرصت‌هایی مناسب برای کار و اشتغال شما ایجاد خواهند کرد. در ادامه باید گفت که فرصت‌های شغلی و کاری برای رشته‌های حسابداری و امور مالی، مهندسی مکاترونیک، مراکز مشاوره، پخش و توزیع و همچنین تبلیغات و بازاریابی نیز بسیار زیاد است. این رشته‌ها در ادامه رشته‌های قبلی دارای متقاضی بسیاری هستند و پیشنهادات خوبی برای کار دارند. کاریابی در آلمان اگر با آگاهی و دانش قبلی شما همراه باشد، پروسه‌ای کوتاه و بدون دردسر خواهد بود.

 

روش کاریابی در کشور آلمان

اگر پیشنهاد و درخواست کار از کارفرمای آلمانی ندارید، باید با ویزای جستجوی کار شروع کنید. به مدت 6 ماه بدون محدودیت در کشور آلمان حضور فیزیکی داشته و شخصا با مراجعه به کارفرمایان متعدد، برای اخذ دعوت‌نامه کار از کارفرما، مستقیما اقدام می‌کنید. بهتر است قبل از اقدام به اخذ این ویزا از شرایط کاری در آلمان مطلع باشید.

کاریابی در آلمان با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد و یکی از این روش‌ها مراجعه به سایت‌های کاریابی است که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم. کار با این سایت‌ها بدین صورت است که فرد متقاضی به سایت مذکور مراجعه می‌کند و شغل مورد نظر خود را در لیست مشاغل ارائه شده در این سایت جستجو خواهد کرد. این انتخاب شغل باید با در نظر گرفتن شرایط فرد متقاضی باشد. تنها در این صورت است که می‌توانید قبل از ورود به خاک آلمان، تا حدودی با شرایط کاری خود آشنا شوید.

 

حرف آخر …

ما در این مقاله نحوه کاریابی در آلمان و جستجوی کار، همچنین شرایط و مدارک مورد نیاز را بررسی کردیم. سعی ما بر این بود که تمامی زوایا سنجیده شده و مورد بررسی قرار گیرند. توجه به این نکته بسیار ضروری است که برای اخذ ویزای کار و یا ویزای جستجوی کار باید به سایت‌ها و همینطور موسساتی مراجعه کنید که از اعتبار کافی برخوردار هستند. در همین راستا سایت‌های معتبر و البته کاربردی در این مقاله عنوان شدند تا با مراجعه به آن‌ها مراحل درخواست و ثبت شغل مورد نظر خود را راحت‌تر به انجام رسانید.  

 

جهت مشاهده مشاغل فارسی زبان در آلمان ، اینجا را کلیک نمایید.