شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان چگونه است؟

شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان چگونه است؟

شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان چگونه است؟

هر سال با افزایش قیمت مترو و قطارهای شهری و بین شهری در آلمان، اجاره خودرو گزینه‌ی بهتری برای مسافران و مهاجران در آلمان می‌باشد. در حالی که سفرهای انفرادی و اجاره‌ی‌ ماشین در آلمان به صورت فردی است، اگر سه یا چهار نفر از یک ماشین اجاره‌ای استفاده کنند معمولاً ارزان تر از استفاده تمام این افراد از کارت های مترو و جا به جایی عمومی می‌باشد. ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که قصد مهاجرت یا تحصیل و سفر به آلمان را دارید. اگر قصد دارید در آلمان ماشینی را اجاره نمایید، پس این مقاله را مطالعه کنید تا با شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان آشنا شوید.

 

شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان

یکی از شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان مانند هر کشور دیگری داشتن گواهینامه معتبر رانندگی است. برای اجاره‌ی‌ماشین در آلمان، شما نیاز به گواهینامه رانندگی معتبر از کشور آلمان یا گواهینامه بین المللی رانندگی دارید. اگر به عنوان یک گردشگر به آلمان می‌آیید، می‌توانید مجوز رانندگی بین المللی را با هزینه حدود 15 دلار اخذ کنید که در بسیاری از نقاط جهان پذیرفته شده است.

اگر دارای گواهینامه رانندگی داخلی معتبر یا مجوز رانندگی بین المللی هستید، می‌توانید تمام وسیله‌های نقلیه‌ای را که در گواهینامه جمهوری فدرال آلمان مشخص شده است را برانید. در صورت وجود هرگونه شرایط یا محدودیت در گواهینامه رانندگی شما، هنگام رانندگی در آلمان نیز باید آنها را رعایت کنید.

رانندگی در آلمان آسان است، جاده‌ها به خوبی نگهداری می شوند و علائم راهنمایی رانندگی منظم است. حتی اگر به زبان آلمانی صحبت نمی‌کنید، علائم راهنمایی رانندگی شما را به طور کامل راهنمایی و به مرکز شهر و پارکینگ عمومی می‌رساند. پس از گشت و گذار، علائم راهنما شما را به اتوبان مورد نظر خود باز می‌گرداند. آلمان جزو کشورهایی است که در آن شما در سمت راست جاده رانندگی می‌کنید، در کشورهایی که در سمت راست جاده رانندگی می‌کنید، اتومبیل‌ها طوری ساخته می‌شوند که راننده در سمت چپ خودرو بنشیند.

 

شرایط سنی اجاره‌ ی ‌ماشین در آلمان

یکی از شرایط اجاره ‌ی ‌ماشین در آلمان سن فرد اجاره کننده می‌باشد. حداقل سن برای اجاره ‌ی ‌ماشین در آلمان جهت اجاره ‌ی ‌ماشین 18 سال است، اگرچه برای اجاره خودرو از برخی از تأمین کنندگان ماشین اجاره ای حداقل 21 سال سن لازم است. برخی از تأمین کنندگان همچنین ممکن است از رانندگان 18 تا 24 سال هزینه اضافی دریافت کنند، که “هزینه اضافی راننده جوان” نامیده می شود که می تواند 25 دلار آمریکا در روز باشد. سن قانونی رانندگی در آلمان 18 سال است. اگر زیر این سن هستید اجازه رانندگی ندارید، حتی اگر سن قانونی رانندگی در کشور شما کمتر باشد.

چند نوع گواهینامه در آلمان داریم ، اینجا را کلیک کنید.

 

شرایط بیمه ماشین در هنگام اجاره ‌ی ‌ماشین در آلمان

یکی دیگر از شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان بیمه ماشین است. همه خودروهای اجاره ای در آلمان با و کل اتحادیه اروپا شامل بیمه نامه آتش سوزی نامحدود و شخص ثالث هستند. اما ممکن است بخواهید بسته به نیاز خود پوشش جامع تری مانند معافیت از پرداخت خسارت تصادف و حفاظت از سرقت خریداری کنید.

 

هزینه اجاره ‌ی ‌ماشین در آلمان

هزینه اجاره اتومبیل در آلمان به طور متوسط ​​54 دلار در روز است. معمولاً بهترین راه این است که نرخ اجاره خودرو را به صورت آنلاین مقایسه کنید. همچنین شما می‌توانید به صورت آنلاین ماشین را رزرو نمایید که از مراجعه حضوری جهت رزرو ماشین بسیار بهتر است و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‌شود.

اجاره خودرو در آلمان نسبتاً ارزان است، اگر می‌توانید ماشین را در خود شهر مورد نظر تحویل بگیرید، نه در فرودگاه این روش برای شما به صرفه تر است، در این شرایط می‌توانید از هزینه اضافی اجاره خودرو در فرودگاه اجتناب کنید.

اجاره اتومبیل ارزان در آلمان

  • اوپل یا مشابه آن (مدل مینی کلاس) – 16 دلار در روز

  • فولکس واگن پولو یا مشابه آن (مدل اقتصادی) – 17 دلار در روز

  • فورد فوکوس یا مشابه آن (مدل جمع و جور) – 19 دلار در روز

  • سیترون C4 Cactus یا مشابه آن (مدل جمع و جور) – 20 دلار در روز

  • بی ام دبلیو سری 1 یا مشابه (مدل متوسط) – 25 دلار در روز

 

هزینه اجاره مرسدس بنز در آلمان چقدر است؟

ممکن است شما برای سفر تفریحی به آلمان بروید و رویای راندن یک مرسدس بنز را داشته باشید، شما میتوانید مرسدس AMG GT دوست داشتنی را با قیمت روزانه 690 یورو اجاره نمایید، یا مرسدس بنز اغوا کننده C63 AMG را با قیمت 350 یورو در روز اجاره کنید. همچنین شما می توانید مرسدس کلاس E کابریولت را تجربه کنید که هزینه اجاره روزانه آن حدود 295 یورو در روز است.

 

هشت نکته برای اجاره ارزان تر ماشین در آلمان

  1. در فرودگاه اقدام به اجاره ماشین نکنید.

  2. به صورت آنلاین رزرو کنید.

  3. به مارکت های تخفیفی مراجعه کنید.

  4. از تخفیف های ویژه اعضا استفاده کنید.

  5. خودروهای اقتصادی را انتخاب کنید.

  6. یک راننده پایبند به قوانین باشید. (برای اجتناب از جریمه شدن)

  7. از بیمه خود استفاده کنید.

  8. موارد اضافی که همزمان با اجاره خودرو ارائه میشوند را کنار بگذارید.

 

درباره رانندگی در آلمان چه چیزهایی باید بدانم؟

از جمله دیگر شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان دانستن قوانین رانندگی در این کشور است. برای رانندگی در آلمان بایستی در رابطه با قوانین محدودیت سرعت این کشور تحقیق نمایید. محدودیت‌های سرعت هنگام رانندگی در آلمان اعمال می‌شود مگر اینکه علائم دیگری وجود داشته باشد، مانند وجود چراغ راهنمایی و رانندگی، سیستم نور سه رنگ و  …

موارد زیر منجر به جریمه شدن شما می‌شود:

  • مصرف الکل

  • نبستن کمربند ایمنی و رعایت نکردن موارد ایمنی کودک

  • عدم رعایت اولویت‌های جاده‌ای

  • سبقت گرفتن

  • توقف خودرو در مکا‌ن‌های توقف ممنوع

 

همانطور که در این مقاله بیان شد اجاره‌ی‌ماشین در آلمان راهی به صرفه و اقتصادی برای جابه‌جایی های روزانه است. البته برای جلوگیری از ایجاد مشکلات پیش و رو بایستی به طور کامل از شرایط اجاره‌ی‌ماشین در آلمان آگاه باشید. اگرچه جاده‌های آلمان ایمن هستند و رانندگان نسبتاً نظم و انضباطی بالایی دارند، اما این واقعیت ساده که علائم راهنمایی و رانندگی در همه کشورهای دنیا کمی با یکدیگر متفاوت است را نمی‌توان نادیده گرفت، چیدمان جاده از آداب و رسوم مختلفی پیروی می‌کند و قوانین غیر رسمی متفاوتی در هر کشوری اعمال می‌شود، فراموش نکنید فرقی نمی‌کند که شما در کدام کشور خارج از وطن خود هستید، رانندگی در یک کشور خارجی برای اولین بار بسیار سخت است.

مشاغل فارسی زبان را در اینجا مشاهده کنید.

 

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]