راهنمای خرید گوشی دست دوم

راهنمای خرید گوشی دست دوم

راهنمای خرید گوشی دست دوم

امروزه گوشی هوشمند، به عنوان یکی از اجزای جداناپذیر زندگی هر فردی شناخته می‌شود. در حقیقت گسترش فناوری باعث شده تا خرید گوشی‌های هوشمند نیز به شیوه‌های مختلفی صورت گیرد. خرید گوشی دست دوم، به عنوان یکی از راه‌های مقرون به صرفه شناخته می‌شود. دلایل مختلفی برای خرید گوشی دست دوم وجود دارند؛ خرید گوشی‌های پرچمدار با هزینه‌ی کم، خرید گوشی کاری و همچنین مسائل مالی، همگی از جمله دلایل خرید چنین موبایل‌هایی است. با توجه به آن که خرید این نوع از گوشی‌ها باید بر اساس اصول خاصی صورت گیرد، در این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

انواع شیوه‌های خرید گوشی دست دوم

خرید گوشی دست دوم به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در حقیقت تقاضای بالا برای چنین موبایل‌هایی باعث شده تا هم سایت‌های فروش و هم مغازه‌داران به دنبال فروش چنین موبایل‌هایی باشند. از آن جایی که شناخت بستر خرید، یکی از شروط اساسی برای خرید امن یک گوشی دست دوم است، در زیر به بررسی این دو شیوه می‌پردازیم.

  • خرید از مغازه‌دارن

یکی از روش‌های سنتی خرید گوشی دست دوم، مراجعه‌ی حضوری به فروشندگان موبایل است. در این شیوه به دلیل گسترده بودن مغازه‌ها و نبود تنوع موبایل در هر کدام از مغازه‌ها ممکن است که روزها و حتی هفته‌های زیادی را به دنبال گوشی دست دوم مناسب باشید؛ با توجه به این نکته، زمان و انرژی زیادی را نیاز خواهید داشت. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مشکل این شیوه آن است که انتخاب‌های شما هم در نوع موبایل و هم در قیمت آن، محدود است. با توجه به این نکته نیاز است تا از بستر مناسب‌تری برای خرید گوشی دست دوم استفاده کنید.

  • خرید از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش

دومین شیوه که امروزه کاربرد بسیار زیادی در تمامی دنیا از جمله آلمان دارد، انتخاب گوشی دست دوم از طریق وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است. در حقیقت در این شیوه با حجم زیادی از موبایل‌هایی مواجه خواهید شد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است. استفاده از این وبسایت‌ها باعث می‌شود تا در حین خرید، با محدودیت انتخاب و هزینه مواجه نشوید که این نکته باعث می‌شود تا در مواردی مانند زمان، هزینه و انرژی، صرفه‌جویی بسزایی نمایید. از آن جایی که انتخاب و خرید گوشی دست دوم به این شیوه بسیار رواج دارد، در ادامه‌ی مقاله به بررسی نکاتی که باید در حین انجام این کار به آن‌ها توجه داشته باشید، می‌پردازیم.

جهت مشاهده گوشی های کارکرده و دست دوم اینجا را کلیک نمایید.

 

  1. ویژگی‌های ظاهری

اولین نکته‌ای که باید در حین خرید گوشی دست دوم به آن توجه کنید، مشخصات ظاهری آن است. در حقیقت اگر آن موبایل خط یا خشی بر روی صفحه دارد، این ویژگی باعث می‌شود تا هزینه‌ی پرداختی نیز تغییر کند. از طرف دیگر، دوربین گوشی دست دوم نیز باید چک شود. ممکن است که بر اثر استفاده‌ی طولانی‌مدت از موبایل، دوربین آن دچار مشکلاتی شده باشد. همچنین از سالم بودن LCD گوشی هوشمند نیز مطمئن شوید. اگر پیکسلی از آن سوخته باشد، این امر نشان‌دهنده‌ی آن است که این گوشی دچار ضربه‌ی شدید شده‌است. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید موبایلی را انتخاب کنید که براساس نیازهای شما و بودجه‌ای که دارید، باشد.

  1. مشخصات کلی گوشی

یکی از نکاتی که اکثر خریداران گوشی دست دوم نیز به آن توجه می‌کنند، آن است که باید پیش از خرید هر موبایلی، ویژگی‌های کلی آن را مشخص نمایید. می‌خواهید چند گیگ حافظه داشته باشید؟ آیا طرفدار iOS هستید یا گوشی‌های اندرویدی؟ آیا فردی هستید که کیفیت دوربین برای شما در اولویت قرار دارد یا آن که کار زیادی با دوربین ندارید؟ تمامی این مسائل باعث می‌شوند تا در حین خرید گوشی دست دوم بتوانید گوشی مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنید. در حقیقت شما با این کار، فیلترهای مشخصی را برای گوشی هوشمند تعیین خواهید کرد که گذشتن از این فیلترها باعث می‌شود تا نکات دیگر خرید گوشی دست دوم را به راحتی اجرا نمایید.

  1. بررسی اصالت

امروزه تعداد گوشی‌های کپی یا های‌کپی موجود در بازار بسیار زیاد است. اگر به دنبال خرید گوشی دست دوم اصل هستید، باید اقدام به بررسی اصالت آن نمایید. در حقیقت برای آن که بتوانید این کار را انجام دهید، نیاز است تا یک متخصص را همراه خود ببرید تا او بتواند نظر خود را درباره‌ی اصالت گوشی بیان کند. این نکته را در نظر داشته باشید که خرید گوشی دست دوم اصلی، به طور مستقیم به بودجه‌ی شما وابسته است پس در صورتی که قادر به پرداخت چنین هزینه‌ای هستید، اقدام به انجام این کار نمایید.

  1. بررسی سخت‌افزار

شاید تصور کنید برای بررسی سخت‌افزار گوشی دست دوم نیاز است تا دانش زیادی داشته باشید، اما شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند اقدام به اضافه کردن آپشن‌هایی به تنظیمات خود کرده‌اند که شما می‌توانید از طریق ورود به آن‌ها، اجزایی مانند اسپیکر، سنسورهای مختلف، دوربین و سایر بخش‌های سخت‌افزاری را مورد بررسی قرار دهید. برای انجام این کار نیاز است تا وارد بخش Service Code Test شوید.

  1. بررسی پورت‌های اتصال

یکی دیگر از نکاتی که باید در حین خرید گوشی دست دوم به آن‌ها توجه داشته باشید پورت‌های اتصال است. بسیاری از افراد پس از خرید گوشی دست دوم متوجه می‌شوند که محل نگهداری کارت حافظه و یا پورت هندزفری، دچار مشکل است. برای جلوگیری از هرگونه از این اتفاقات باید در هنگام مراجعه‌ی حضوری از فروشنده بخواهید تا آن‌ها را جلوی شما بررسی کند.

  1. بودجه

هزینه‌ی خرید گوشی دست دوم، به عنوان یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در خرید این دسته از موبایل‌ها به حساب می‌آید. در حقیقت به هر میزانی که بتوانید بودجه‌ی خود را افزایش دهید، به همان میزان نیز گوشی دست دوم بهتری خواهید داشت. از طرف دیگر نیاز است تا از میانگین قیمت هر مدل از گوشی‌های دست دوم مطلع شوید تا در صورتی که فروشنده‌ای، موبایل دست دوم را گران‌تر از میانگین قیمت، برای فروش قرار داده‌است، گزینه‌ی دیگری را برای خرید پیدا نمایید.

 

سخن آخر

خرید گوشی دست دوم دارای نکات مختلفی است که تسلط بر آن‌ها باعث می‌شود تا انتخاب بهتری را داشته باشید. در حقیقت برای آن که بتوانید بهترین گوشی دست دوم را خریداری نمایید باید از تمامی نکات ذکر شده استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی این نکات، شما در زمینه‌ی خرید گوشی دست دوم، راهنمایی نماییم.

 

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]