در هنگام خرید ماشین دست دوم چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در هنگام خرید ماشین دست دوم چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در هنگام خرید ماشین دست دوم چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

وجود ماشین به یکی از لازمه‌های زندگی هر فردی تبدیل شده‌است. در حقیقت برای آن که بتوانید کارهای زندگی خود را با سرعت بیشتری انجام دهید نیاز است که از ماشین استفاده نمایید. زمانی که تصمیم به خرید انواع ماشین می‌کنید، با انواع قیمت‌ها و مدل‌ها مواجه می‌شوید. یکی از مقرون به صرفه‌ترین ماشین‌هایی که در بازار وجود دارند، ماشین‌های دست دوم هستند. برای پیدا کردن این دسته از ماشین‌ها، استفاده از آگهی‌های اینترنتی کمک به سزایی به شما خواهد کرد. برای آن که بتوانید مناسب‌ترین ماشین دست دوم را تهیه نمایید نیاز است که به برخی از نکات مرتبط با این زمینه توجه داشته باشید که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

  1. هزینه

هزینه‌ی ماشین‌، معمولا به عنوان مهم‌ترین فاکتوری در نظر گرفته می‌شود که هر فرد برای انتخاب ماشین به آن توجه می‌کند. در حقیقت تفاوت قیمت در انواع مدل‌های ماشین به قدری است که ممکن است تنها با کمی هزینه کردن بیشتر، ماشینی پیدا کنید که برای سال‌ها برای شما کار کند. با توجه به این موضوع نیاز است که پیش از خرید هر ماشین دست دوم، اقدام به تهیه‌ی لیستی از قیمت تمامی انواع ماشین‌ها نمایید.

در حقیقت با این کار برای خود یک فیلتر مهم نیز ایجاد خواهید کرد چرا که اکثر افراد دارای بودجه‌ی مخصوصی هستند که بیش از یک قیمت مشخص نمی‌توانند ماشین بخرند و همین نکته در حین تهیه‌ی لیست قیمت ماشین دخیل خواهد بود چرا که ماشین‌هایی را که هزینه‌ی بیشتری نسبت به بودجه‌ی شما دارند را حذف خواهید کرد. نکته‌ی مهمی که باید در این بخش به آن توجه داشته باشید آن است که اگر دیدید ماشینی هزینه‌ی بسیار پایین‌تری نسبت به مدل‌های مشابهش دارد، درباره‌ی قطعات فنی و کیفیت بدنه آن ماشین، تحقیقات بیشتری نمایید.

ماشین دست دوم در آلمان

 

  1. رنگ

رنگ ماشین، همواره به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در خرید و فروش آن شناخته شده‌است. در حقیقت اهمیت رنگ به قدری است که برخی از افراد رنگ ماشین را بر سال ساخت آن در اولویت قرار می‌دهند. زمانی که صحبت از رنگ ماشین می‌کنیم، منظور ما رنگی است که توسط شرکت سازنده بر روی ماشین زده شده و فروشنده در ایجاد آن دخالتی نداشته‌است.

زمانی که ماشینی تصادف می‌کند یا دچار ترک‌خوردگی و سایر مشکلات مشابه می‌شود، یکی از کارهایی که باید برای بازگرداندن ظاهر مناسب آن انجام شود، رنگ کردن آن است. اما مشکل بزرگی که در این زمینه وجود دارد آن است که رنگ شدن ماشین، باعث می‌شود که هزینه‌ی آن کاهش یابد. با توجه به این موضوع، زمانی که تصمیم دارید ماشین دست دوم بخرید، تمامی قسمت‌های بدنه‌ی آن را به طور کامل و دقیق بررسی نمایید و در صورت وجود حتی یک رنگ مغایر با بخش‌های دیگر اقدام به صحبت با فروشنده در این زمینه نمایید.

 

  1. مشخصات فنی

مشخصات فنی هر ماشین، به عنوان مواردی هستند که باعث افزایش عمر مفید ماشین می‌شوند. متأسفانه مشاهده شده که برخی از افراد در هنگام خرید ماشین دست دوم، اقدام به بررسی مشخصات فنی نمی‌کنند و یا آن که به صورت سرسری از آن می‌گذرند. این نکته را به یاد داشته باشید که به ازای وجود هر مشکل فنی، در آینده باید هزینه‌های گزافی را پرداخت نمایید. سیستم تعلیق، ترمز، کاربراتور، رادیاتور، چراغ راهنما، بوق وهمگی از جمله مواردی هستند که به عنوان مشخصات فنی باید مورد بررسی قرار گیرند. در زیر به بررسی برخی از نکات فنی در ماشین‌ها خواهیم پرداخت.

  • بررسی سیستم تعلیق

برای آن که در سریع‌ترین حالت ممکن بتوانید سیستم تعلیق ماشین را بررسی کنید نیاز است که به قطعات ماشین در حالت عمودی فشار وارد کنید. در صورتی که پس از اعمال فشار، ماشین به حالت اولیه‌ی خود بازگشت، سیستم تعلیق احتمالا مشکلی نخواهد داشت در غیر این صورت، ماشین دارای مشکل است.

  • ترمز

سوار بر ماشین شده و با آن برانید. پاهایتان را بر پدال ترمز قرار داده و تا انتها بر آن فشار وارد کنید. اگر ترمز ماشین دارای مشکلی باشد، عملکرد آن با ماشین، به صورت هماهنگ نخواهد بود. همچنین ترمز دستی را نیز در دو طرف جلو و عقب چک کرده و از نبود صدا یا اختلال در حین استفاده از ترمز مطمئن شوید.

  • کاربراتور

برای آن که بتوانید از سالم بودن کاربراتور مطمئن شوید نیاز است که برای چند دقیقه ماشین را روشن نگهدارید. سپس، در زمانی که دود از اگزوز بیرون آمد اگر رنگ آن آبی بود، به آن معنا خواهد بود که کاربراتور ماشین مدنظرتان دارای مشکل است.

  • موتور

موتور هر ماشینی، یکی از بخش‌های اساسی آن است. در زمان بررسی موتور ماشین دست دوم نیاز است که دست به ابتکار بزنید. برای این کار باید ماشین را کمی روشن گذاشته تا اگر فروشنده برای کاهش صدای موتور، روغنی در آن ریخته‌است، از صدایش کاسته شود. قطعات موتور را بررسی کنید؛ برای مثال تمامی لحیم‌کاری‌ها و قطعات نو یا قدیمی را از نظر بگذرانید. پیشنهاد می‌شود که این شیوه از بررسی را به همراه یک متخصص انجام دهید.

کارشناس فنی ماشین

 

  1. تصادف و آسیب

یکی از بدیهی‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید ماشین دست دوم به آن توجه داشته باشید، سالم بودن بدنه‌ی ماشین است. به جز بدنه، سالم بودن قطعات موجود در داخل ماشین، از صندلی تا فرمان، همگی بخشی از مواردی است که باید در حین خرید خودرو به آن توجه داشته باشید. تصادف چه به صورت شدید و چه به صورت خفیف، همواره ضررهایی را به ماشین وارد می‌کند.

یکی از وظایف فروشنده‌ی هر ماشینی آن است که در زمان فروش ماشین، اعلام کند که ماشینش در گذشته تصادف داشته و آن تصادف باعث ضرر رسیدن به کدام قسمت شده‌است. برای آن که از این نکات مطمئن شوید، باید یک متخصص فنی را همراه خود ببرید چرا که برخی از تصادفات بر قطعات فنی اثر گذاشته که شناسایی اختلال در آن‌ها تنها توسط یک کارشناس مقدور است.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله ذکر شد، برای خریدن بهترین ماشین دست دوم، استفاده از انواع آگهی‌های تبلیغاتی، روش مناسبی خواهد بود. توجه به اصول یادشده برای خرید ماشین دست دوم باعث می‌شود که شما بتوانید بهترین ماشین دست دوم با قیمت مناسب را خریداری نمایید.

https://www.mobile.de

 

لینک های مفید :

چند نوع گواهینامه در آلمان داریم؟

هزینه گواهینامه رانندگی در آلمان

لصفا جهت پیشرفت هر چه بیشتر سایت به این مقاله امتیاز داده و سوالات خود را در قسمت نظرات بنویسید.

 
رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 2 رای]