برای اجاره‌ی ملک در آلمان چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای اجاره‌ی ملک در آلمان چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای اجاره‌ی ملک در آلمان چه مدارکی مورد نیاز است؟

آلمان، یکی از کشورهای مهاجرپذیری است که طی سالیان گذشته، میزبان تعداد زیادی از ایرانی‌ها بوده‌است. در حقیقت با توجه به پیشرفته بودن آلمان در علوم و فنون مختلف و همچنین آوانگارد بودن آن در بسیاری از مفاهیم بشری، این کشور همواره مقصد جذابی برای تمامی طیف‌های جامعه به حساب بوده‌است. اما زمانی که وارد این کشور می‌شوید یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای شما دغدغه ایجاد خواهد کرد، مسئله‌ی پیدا کردن ملک و اجاره کردن آن در آلمان است. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله پس از آشنا کردن شما با مفاهیم کلی مرتبط با آن، به بررسی مدارک مورد نیاز برای اجاره‌ی ملک در آلمان خواهیم پرداخت.

 

پیدا کردن ملک در آلمان

پیش از آن که به بررسی مدارک مورد نیاز برای اجاره ملک بپردازیم، باید نکات مهمی را بازگو نماییم. اولین نکته‌ای که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید آن است که چگونه باید در کشوری مانند آلمان ملکی پیدا کنید. اولین جایی که می‌توانید در آن از وضعیت خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که برای اجاره وجود دارند آگاه شوید، روزنامه‌های آلمانی است. اما خریدن روزانه‌ی این روزنامه‌ها بسیار زمان‌گیر و هزینه‌بر است. برای حل این مشکل، باید به وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های نیازمندی مراجعه نمایید. در ادامه دو دسته‌ی اصلی این نوع وبسایت‌ها را ذکر خواهیم کرد.

  • سایت‌های غیر فارسی‌زبان

استفاده از سایت‌های مانند Ebay و WG-gesucht، به شما کمک می‌کند تا اتاق یا حتی تختی را برای اجاره پیدا کنید. راهکار دیگری که برای حل این مشکل وجود دارد آن است که از طریق آگهی‌هایی که در فیسبوک و اینستاگرام درج می‌شوند، اقدام به پیدا کردن همخانه، خانه‌ی اجاره‌ای در آلمان و یا تخت نمایید. اما مشکل بزرگی که این وبسایت‌ها دارند آن است که زبان اکثر آن‌ها در کشور آلمان، آلمانی است و تعداد کمی نیز به زبان انگلیسی وجود دارند.

  • سایت‌های فارسی‌زبان

برای حل مشکل زبان، استفاده از وبسایت‌های نیازمندی مانند همراه اپ که تمامی خدمات خود را برای فارسی‌زبانان به زبان فارسی ارائه می‌دهد، راهکاری مناسبی خواهد بود. همراه اپ، به عنوان اولین و معتبرترین بانک نیازمندی‌ها نه تنها در آلمان، که در تمامی کشورهای اروپایی، مناسب‌ترین خانه‌های اجاره‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

خانه اشتراکی در آلمان

یکی دیگر از ویژگی‌های زندگی در کشور آلمان آن است که می‌توانید از مزیتی به نام خانه‌ی اشتراکی بهره‌مند شوید. در حقیقت زمانی که از یک خانه‌ی اشتراکی استفاده می‌کنید، هزینه‌های اجاره را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهید داد. از آن جایی که اکثر خانه‌های اشتراکی در آلمان در وبسایت‌های خارجی زبانی قرار می‌گیرند، استفاده از همراه اپ راهکار خوبی برای پیدا کردن خانه‌های اشتراکی خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که خانه‌ی اشتراکی دارد آن است که دیگر نیازی برای رو به رو شدن با صاحب خانه وجود ندارد؛ در این حالت، تمامی حرف و مذاکرات شما با همخانه خواهد بود. برای استفاده از خانه اشتراکی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده‌است.

  • پیش از قرارداد بستن با مستأجر اصلی، قرارداد صاحب خانه و مستأجر اصلی را مطالعه کرده و از بودن بندی در آن که ذکر شده باشد که اجاره‌ی اتاق توسط مستأجر مشکلی ندارد، مطمئن شوید.

  • همخوانه‌ای را انتخاب کنید که روحیات شما با او سازگار باشد.

  • خانه‌های اشتراکی زیادی در آلمان وجود دارد پس سعی کنید با استفاده از روش‌هایی که ذکر شد، مناسب‌ترین خانه را انتخاب نمایید.

  • پیدا کردن همخانه

 

مدارک اجاره ملک در آلمان

زمانی که از مدارک مورد نیاز برای اجاره‌ی خانه در آلمان صحبت می‌کنیم، منظور ما تمامی مدارکی است که توسط دولت آلمان تعیین شده و در صورت نبود آن‌ها، قراردادی میان شما و صاحب خانه امضا نخواهد شد. در حقیقت سخت‌گیری‌های زیادی نسبت به مدارک اجاره ملک در آلمان وجود دارد به همین دلیل نیز نیاز است که با آن‌ها آشنا شوید. در ادامه به بررسی مدارک اجاره ملک در آلمان می‌پردازیم.

 

  • برگه‌ی شوفا

برگه‌ی شوفا به عنوان مهم‌ترین مدرکی شناخته می‌شود که در هنگام اجاره ملک در آلمان یا گرفتن وام از بانک‌های آلمان، باید آن را ارائه دهید. معنای تحت‌اللفظی کلمه‌ی شوفا، از مخفف عبارت آلمانی‌ای می‌آید که معنایش، مجتمع محافظتی برای وام‌های عمومی بانکی است. شوفا در حقیقت نمایانگر آن است که شما در گذشته، وام‌های خود را به چه نحوی پرداخت کرده‌اید و اگر فرد مقروضی هستید، در آن ذکر می‌شود.

*** برای درخواست شوفای رایگان اینجا را کلیک کنید. ***

 

  • نامه‌ی تأیید عدم بدهی به صاحب خانه‌ی فعلی

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای اجاره‌ی آپارتمان و خانه در آلمان، داشتن یک برگ تأییدیه در ارتباط با عدم بدهی به صاحب خانه‌ی فعلی خود است. دولت آلمان متوجه شده که برخی از افراد، بدون تسویه کردن اجاره‌های خود با صاحب خانه‌اشان، اقدام به تخلیه کرده و خانه‌ی دیگری را اجاره می‌نمایند. به منظور جلوگیری از چنین سؤاستفاده‌هایی، داشتن این نامه، ضروری است.

 

  • فرم درخواست اجاره و کپی مدارک اقامت

فرم درخواست اجاره، یک فرم عادی است که شما در آن، مشخصات شخصی خود اعم از نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس، شغل و آدرسی که اکنون در آن زندگی می‌کنید را ذکر می‌نمایید. به جز فرم درخواست اجاره، نیاز است که از مدارکی که گواه بر آن هستند که شما در کشور آلمان اقامت دارید، کپی تهیه نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که حتما، حداقل یک کپی از پاسپورت خود نیز به همراه داشته باشید.

 

  • نامه‌ی اثبات درآمد

برای آن که بتوانید نامه‌ی اثبات درآمد داشته باشید راه‌های متعددی وابسته به شیوه‌ی درآمد شما وجود دارند. در صورتی که فردی هستید که دارای یک شغل ثابت و استخدامی است، گواهی حقوق سه ماه اخیر خود کافی است. از طرف دیگر اگر از جاب سنتر و اداره‌های مشابه کمک مالی دریافت می‌کنید، نیاز است که نامه‌ی اثبات درآمد خود را از آن مؤسسه دریافت کنید. همچنین اگر شغل آزادی دارید می‌توانید از آخرین گواهی مالیاتی خود استفاده کنید.

 

سخن آخر

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، برای آن که بتوانید مناسب‌ترین خانه‌ای که با شرایط شما همخوانی داشته باشد را اجاره نمایید، نیاز است که مراحل متعددی را پشت سر بگذرانید. پیشنهاد ما آن است که در هنگام مراجعه برای بازدید از خانه و انتخاب آن، تمامی مدارک را به همراه خود داشته باشید.

لطفا این پست را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و نظرات خود را جهت پیشرفت وب سایت برای ما در قسمت پایین بنویسید.

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]