اجاره‌ی خانه در آلمان به وسیله‌ی اپلیکیشن همراه اپ

اجاره‌ی خانه در آلمان به وسیله‌ی اپلیکیشن همراه اپ

اجاره‌ی خانه در آلمان به وسیله‌ی اپلیکیشن همراه اپ

همواره یکی از دغدغه‌های افرادی که مالک خانه نیستند، پیدا کردن خانه‌ای مناسب برای اجاره کردن بوده است. از الزامات لازم برای اجاره خانه در آلمان آشنایی با شرایط اجاره خانه مانند هزینه‌ی ماهیانه اجاره، شرایط خانه‌ای که اجاره داده می‌شود، روش‌های پیدا کردن خانه‌ی مناسب برای اجاره و ، می‌باشد. از این رو در این مقاله به بررسی کامل این موارد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

شرایط اجاره‌ی خانه در آلمان

از اولیه‌ترین شرایط اجاره‌ی خانه در آلمان، مانند سایر کشورها، ثبت قرارداد رسمی بین طرفین، یعنی صاحب خانه و مستاجر، است. این قرارداد برای مشخص شدن حقوق قانونی طرفین اهمیت زیادی دارد. قبل از امضا و عقد هرگونه قراردادی، آن را با دقت مطالعه کنید. حتی اگر سطح زبانی آلمانی شما خوب نیست، بهتر است برای اطلاع کامل از مفاد ثبت شده، قرارداد را برای مطالعه‌ی کامل به فردی که به خوبی به زبان آلمانی تسلط دارد، بدهید. بعد از تحویل خانه، با دقت کامل، همه جا را بررسی کرده و در صورت وجود خرابی‌هایی در خانه، از آن‌ها لیستی همراه با عکس، تهیه کنید. چرا که زمانی که قرارداد شما به پایان برسد، خود شما مسئول آن خرابی‌ها بوده و باید خسارت آن‌ها را پرداخت کنید. به طور کلی موارد زیر باید در قرارداد اجاره‌ی خانه در آلمان ذکر شود:

  • مدت زمان قرارداد

  • مبلغ ضمانت (معمولا این مبلغ به اندازه اجاره یک ماه است اما اگر خانه دارای مبلمان باشد ممکن است تا مبلغ معادل سه ماه اجاره نیز افزایش یابد.)

  • میزان اجاره ماهیانه به یورو

  • میزان هزینه‌های اضافه (گرمایش، آب، دفع زباله)

  • شرایط تمدید قرارداد

  • امضای گواهی وسایل خانه‌های دارای مبلمان

  • امکان نگهداری از حیوانات خانگی

  • قوانین کلی مربوط به خانه

از نکات قابل توجه در زمان اجاره‌ی خانه در آلمان این است که برای هزینه‌های مربوط به مواردی مانند برق و شوفاژ، قرارداد جداگانه‌ای تنظیم خواهد شد. مبلغ این قراردادها معمولا از 50 یورو شروع شده و با توجه به تعداد نفرات افراد، افزایش می‌یابد و در پایان مدت قرارداد اصلی، در صورت مصرف بیش از اندازه، باید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

برای اجاره‌ی خانه در آلمان، در ابتدای کار، مبلغی تحت عنوان رهن (Kaution ) ،که میزان آن در قرارداد مشخص می‌شود، گرفته شده و با توجه به توافق‌های صورت گرفته، مبلغ تعیین شده برای اجاره، به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود. مالکین معمولا برای مبلغ Kaution، سه برابر مبلغ اجاره‌ی ماهیانه را تعیین می‌کنند و موظف هستند پس از پایان قرارداد، در صورتی که مستاجرین به خانه آسیبی وارد نکرده باشند، تمام مبلغ Kaution همراه با سود، به آن‌ها بازگردانند.

 

خانه‌های اجاره‌ای در آلمان

بسیاری از خانه‌هایی که در آلمان برای اجاره گذاشته می‌شوند، کاملا خالی بوده و حتی ممکن است امکاناتی مانند کابینت‌های آشپزخانه در خانه موجود نباشد و تهیه کردن آن‌ها به عهده‌ی خود مستاجرین است. البته مستاجرینی که برای خانه‌ای هزینه کرده و تجهیزاتی مانند کابینت و کمد را برای خانه تهیه کرده باشند، می‌توانند با دریافت هزینه از مستاجرین جدید، وسایل را در همان خانه بگذارند.

 

روش‌های پیدا کردن خانه در برای اجاره در آلمان

یکی از متداول‌ترین روش‌های پیدا کردن خانه، مراجعه‌ی مستقیم و حضوری به کسانی بوده که در اصطلاح کارگزار املاک هستند و با دریافت مبالغی برای شما خانه‌ی مد نظرتان را پیدا می‌کنند. اما این کار ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد؛ چرا که در صورت نامعتبر و مطمئن نبودن طرف مقابل، ممکن است از شما کلاه برداری کنند؛ در نتیجه در صورت انتخاب چنین روشی بهتر است تا زمانی اطمینان پیدا نکرده و خانه‌ی مورد نظرتان را پیدا نکردید، از پرداخت پول، خودداری کنید. حتی بهتر است هرگونه پرداختی را بعد از امضای قرارداد موکول کنید. معمولا کارگزاران، برای انجام این کار، مبلغی معادل دوبرابر اجاره‌ی بهای خانه‌، دریافت می‌کنند.

یکی از روش‌هایی که می‌توان در سریعترین زمان ممکن، خانه‌ی دلخواه خود را برای اجاره پیدا کرد؛ استفاده از اپلیکیشن‌های ثبت آگهی مانند اپلیکیشن همراه اپ می‌باشد. این روزها استفاده از اپلیکیشن‌های ثبت آگهی برای موارد مختلفی به ویژه برای پیدا کردن خانه برای برای اجاره، رواج پیدا کرده است؛ چرا که این کار در مقایسه با دیگر روش‌ها، مزایای زیادی دارد. یکی از مزیت‌های آن، حذف واسطه بین مالک و مستاجر بوده و علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، سرعت کار را نیز افزایش می‌دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت همراه اپ، اپلیکیشن همراه اپ را نصب کرده و پس از ثبت نام رایگان در آن، با مراجعه به بخش آگهی‌های املاک، به جست‌وجوی خانه‌ برای اجاره منزل در آلمان بپردازید. علاوه بر آن، شما می‌توانید آگهی‌های خود را به صورت رایگان ثبت کرده و در آن مشخصات مورد نیاز برای خانه را اعلام کنید تا مالکین با شما ارتباط برقرار کنند؛ البته باید در نظر داشته باشید که شانس پیدا کردن خانه از این طریق ثبت آگهی نیازمندی خانهچندان بالا نیست.

یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن خانه برای اجاره در آلمان، استفاده از سایت‌های مسکن می‌باشد؛ به این صورت که در این سایت‌ها برای اجاره‌ی خانه‌ها تبلیغات انجام می‌شود که بر اساس اندازه خانه، تعداد اتاق‌ها و سرویس بهداشتی است. همچنین در تعدادی از این گونه سایت‌ها برای انواع خانه‌ها رتبه بندی‌هایی مختلفی وجود دارد؛ مثلا بر طبق تعداد کل اتاق‌ها، مصرف انرژی خانه، سال ساخت و موارد دیگر. از ویژگی‌هایی که این سایت‌ها دارند این است که شما می‌توانید مشخصات خانه‌ی مورد نظر خود را ثبت کنید و هر زمان که موردی مشابه در سایت موجود شود، شما را با ایمیل یا پیامک مطلع می‌کنند. می‌توان برای این موارد به سایت‌های

 Immobilienscout24

ebay-kleinanzeigen

اشاره کرده که جزو معروف‌ترین سایت‌ها در این زمینه می‌باشند.

 

سخن آخر

شانس پیدا کردن اینگونه خانه‌ها برای اجاره زیاد نیست، به دو دلیل: دلیل اول: تقاضای زیادی برای خانه‌های شرکتی وجود دارد. دلیل دوم: شرکت‌های اجاره دهنده‌ی خانه افراد متقاضی زیادی برای این نوع خانه‌ها در نظر دارند. همانطور که پیشتر گفته شد، از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای پیدا کردن خانه، استفاده از آگهی‌های مربوط به اجاره‌ی خانه در اپلیکیشن‌هایی مانند اپلیکیشن همراه اپ می‌باشد. چرا که می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، خانه‌ی دلخواه خود را پیدا کنید.

در این مقاله سعی داشتیم تا مروری بر اصول اجاره‌ی خانه در آلمان داشته باشیم. از همراهی شما تا پایان متشکریم.

رای کاربران
[میانگین 3.5 از مجموع 2 رای]

آگهی های مرتبط با این مطلب

سوپرمارکت افغان مارکت در وین اتریش
1

سوپرمارکت افغان مارکت در وین اتریش

قیمت : قیمت توافقی
3 سال قبل / 1050

همه آگهی هاعرضه کننده مواد غذایی ایرانی, سوسیس و کالباس ایرانی, سبزیجات خشک کرده , پفک نمکی , خشکبار ایرانی , شیرینی ایرانی , چای […]