آیا در هنگام جابه‌جایی گرفتن خانه‌ی مبله (فرنیش) به صرفه‌تر است؟

آیا در هنگام جابه‌جایی گرفتن خانه‌ی مبله (فرنیش) به صرفه‌تر است؟

آیا در هنگام جابه‌جایی گرفتن خانه‌ی مبله (فرنیش) به صرفه‌تر است؟

اجاره‌ی خانه همواره دارای چالش‌های متعددی بوده‌است. فرض کنید فردی که هستید که به تازگی قصد مهاجرت به آلمان را دارد؛ در این صورت چه برنامه‌ای برای اسکان خود خواهید داشت؟ آیا همواره قصد دارید که در یک آپارتمان، تخت یا اتاقی را اجاره کنید؟ در حقیقت نه تنها مهاجرت به آلمان که در کل برای هر نوع جا‌به‌جایی نیاز است تا انواع متعدد خانه‌های قابل اجاره را بررسی کنید. خانه‌ی مبله یکی از گزینه‌های محبوب برای اجاره کردن هستند. با توجه به رواج اجاره‌ی چنین خانه‌هایی در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع خانه‌های اجاره‌ای

پیش از آن که به بررسی خانه‌ی مبله بپردازیم نیاز است تا با دو دسته از خانه‌های قابل اجاره آشنا شوید. در حقیقت انواع متعددی از خانه‌های اجاره‌ای وجود دارند که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • تخت و اتاق

یکی از شیوه‌های اجاره کردن که در میان دانشجویان و مهاجران رواج دارد، اجاره کردن تخت و اتاق است. در این شیوه شما می‌توانید از امکانات اصلی یک خانه مانند حمام استفاده کنید اما محل سکونت شما تنها یک اتاق است. البته در صورتی که یک تخت را اجاره نمایید، در این صورت ممکن است که در یک اتاق به چند نفر دیگر هم‌اتاقی شوید.

  • خانه و آپارتمان عادی

متداول‌ترین شیوه‌ی اجاره‌، اجاره کردن آپارتمان و خانه است. در حقیقت در این شیوه منزلی را برای سکونت انتخاب می‌کنید که به جز فضای مسکونی، دارای امکاناتی مانند آب، برق، گاز و تلفن است. در این شیوه، خانه فاقد سایر لوازم خانه است.

خانه‌ی مبله

یکی دیگر از خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که می‌توانید برای اجاره کردن انتخاب کنید، خانه‌های مبله هستند. خانه‌ی مبله به عنوان خانه‌هایی شناخته می‌شوند که علاوه بر داشتن امکانات آب، برق، گاز و تلفن، سایر لوازم اساسی خانه مانند کابینت، مبل، قالبی و وسایلی از این قبیل را دارا هستند. البته نکته‌ی مهمی که در اجاره کردن چنین خانه‌هایی باید به آن توجه داشت آن است که میزان لوازم موجود در خانه‌های مبله با توجه به مالک تعیین می‌شوند؛ منظور ما آن است که ممکن است برای مثال در یک خانه‌ی مبله، دستگاه دی وی دی وجود داشته باشد اما در یک خانه‌ی مبله‌ی دیگر چنین دستگاهی نباشد پس وجود وسایل موجود در خانه‌های مبله با توجه به شرایط مالک است. با توجه به تعریف خانه‌ی مبله می‌توان چنین استنباط کرد که در هنگام جابه‌جایی دیگر نیازی به انتقال یا خرید وسایل نخواهید داشت و تنها باید وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشید.

هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در آلمان بر اساس چه فاکتورهایی سنجیده ‌می‌شود؟ اینجا را کلیک کنید.

خانه‌ی مبله به درد چه کسانی می‌خورد؟

همانطور که متوجه شدید، خانه‌ی مبله، شرایط جابه‌جایی و زندگی کردن را آسان‌تر می‌کنند. با توجه به این دو ویژگی می‌توان گفت که خانه‌ی مبله به درد افرادی می‌خورد که به دنبال یک انتقال بی‌دغدغه هستند. سه گروهی که بیشترین استفاده از خانه‌ی مبله دارند را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • دانشجویان شهرهای دیگر

یکی از مهم‌ترین افرادی که متقاضی خانه‌ی مبله هستند، دانشجویان می‌باشند. خرید لوازم خانگی برای منزلی که قرار است تنها به مدت چند سال در آن ساکن بود برای یک دانشجو، کار منطقی به حساب نمی‌آید. از طرف دیگر اگر دانشجویی بخواهد لوازمی که در خانه‌ی اصلی خود دارد را به شهر دیگری منتقل کند، نیازمند انرژی زیاد و اسباب‌کشی خواهد بود که این کار نیز کار عقلانی نیست.

  • مهاجران

مهاجران، بخش عمده‌ی متقاضیان خانه‌های مبله را تشکیل می‌دهند. فردی را در نظر بگیرید که به آلمان مهاجرت کرده‌است. این فرد برای آن که بتواند در یک خانه مستقر شود نیاز دارد تا وسایل زیادی را از شهری که در آن ساکن است خریداری نماید. با توجه به تفاوت ارزش پول آلمان و ایران، خرید تمامی لوازم اساسی منزل، کار دشواری خواهد بود. از طرف دیگر نیز، آوردن تمامی وسایل خانگی از ایران به آلمان نیز بسیار مشکل است. با توجه به این شرایط، اجاره‌ی خانه‌ی مبله بهترین گزینه خواهد بود.

  • مسافران چند روزه

مسافران نیز، از جمله افرادی هستند که ماندن در خانه‌های مبله را ترجیح می‌دهند. در حقیقت تعداد زیادی از افراد که مسافرت می‌کنند، اجاره‌ کردن خانه‌ی مبله را نسبت به اقامت در هتل ترجیح می‌دهند چرا که در چنین خانه‌هایی احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

مزایا و معایب اجاره‌ی خانه‌ی مبله

همانطور که متوجه شدید، خانه‌ی مبله به عنوان یکی از پرتقاضاترین خانه‌ها شناخته می‌شوند. برای آن که بتوانید با کاربردهای این نوع از خانه‌های اجاره‌ای آشنا شوید نیاز است تا مزایا و معایب آن‌ها را بررسی نماییم.

  1. هزینه‌ی خانه‌ی مبله

یکی از مهم‌ترین مزایای اجاره‌ی خانه‌ی مبله آن است که هزینه‌ی اجاره کردن آن‌ها نسبت به خانه‌های عادی دیگر بسیار مقرون به صرفه‌تر است. شاید تصور کنید که وجود وسایل خانگی ممکن است که قیمت چنین خانه‌هایی را افزایش دهد اما این تصور، اشتباه است. در حقیقت فرض کنید که وارد یک شهر یا کشور دیگری شده‌اید و هیچ لوازم خانگی ندارید. اگر بخواهید تمامی وسایل را خریداری کنید در این صورت باید هزینه‌ی بسیار زیادی را برای این کار بپردازید؛ از طرف دیگر نیز هزینه‌های مرتبط با اجاره کردن را هم باید پرداخت کنید. حال اگر یک خانه‌ی مبله را اجاره کنید در این صورت می‌توانید با هزینه‌ی بسیار کم‌تری هم خانه و هم وسایل را داشته باشید.

  1. اسباب‌کشی

یکی دیگر از مزایایی اجاره‌ی خانه‌ی مبله آن است که به دلیل وجود لوازم خانگی اصلی در آن دیگر نیازی به اساب‌کشی نخواهید داشت. با توجه به این موضوع، هم هزینه‌های اسباب‌کشی را از لیست هزینه‌های حذف خواهید کرد و هم می‌توانید با سرعت بیشتری در یک خانه‌ی جدید ساکن شوید.

  1. سلیقه‌های مختلف

شاید بتوان گفت مهم‌ترین مشکل اجاره‌ی خانه‌ی مبله آن است که ممکن است سلیقه‌ی شما با وسایل موجود در آن خانه همخوان نباشد. برای حل کردن چنین مشکلی می‌توانید زمان بیشتری را صرف پیدا کردن خانه‌ای نمایید که لوازم و دکوراسیون موجود در آن با سلیقه‌ی شما جور باشد.

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مرتبط با خانه‌ی مبله پرداختیم. خانه‌ی مبله همواره به عنوان یکی از شیوه‌های متداول اجاره کردن شناخته ‌شده‌است. برای آن که بتوانید بهترین خانه‌ی مبله را اجاره نمایید، پیشنهاد می‌کنیم که از طریق وبسایت‌ها و بنگاه‌های معتبر اقدام به این کار نمایید.

اجاره خانه در آلمان

رای کاربران
[میانگین 0 از مجموع 0 رای]