راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

لپ تاپ به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل دیجیتالی پرکاربرد شناخته می‌شود که وجود انواع مختلف آن در بازار باعث شده تا در حین انتخاب بهترین لپ تاپ، اختلاف نظرات زیادی به وجود آید. از طرف دیگر، خرید لپ تاپ دست دوم نیز به بحث داغی تبدیل شده‌است چرا که نحوه‌ی خرید و نکاتی که باید در حین خرید این دسته از لپ تاپ‌ها به آن‌ها توجه داشت، متنوع هستند. با توجه به آن که برای خرید لپ تاپ دست دوم نیاز است تا تمامی این شیوه‌ها و نکات را بدانید در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خرید از بستری امن

همانطور که می‌دانید برای خرید لپ تاپ دست دوم دو شیوه‌ی اصلی حضوری و اینترنتی وجود دارند. در حقیقت برای آن که بتوانید بهترین لپ تاپ دست دوم را خریداری نمایید، نیاز است تا در وهله‌ی اول بستر خریدی را انتخاب کنید که ایمن‌تر باشد. هر دو شیوه‌ی حضوری و اینترنتی نیازمند مراجعه‌ی حضوری شما هستند چرا که خرید لپ تاپ دست دوم مانند خرید لپ تاپ اورجینال نیست و نیاز است تا بررسی‌های حضوری بر روی آن‌ها انجام شود. اما چگونه می‌توان از ایمن‌ بودن بستر خرید مطمئن شد؟ در حقیقت برای تعیین این موضوع، هر دو شیوه‌ی خرید را در زیر بررسی می‌کنیم.

  • خرید اینترنتی لپ تاپ دست دوم

برای مطمئن شدن از امنیت خرید در این شیوه نیاز است تا در وهله‌ی اول از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر فروش کالاهای دست دوم استفاده کنید. در وهله‌ی دوم نیز باید در هنگام مراجعه‌ی حضوری پس از چک کردن بخش‌های مختلف لپ‌تاپ (در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد) از هزینه‌ی آن مطمئن شوید. سعی کنید در یک محیط عمومی و همراه با یک متخصص به فروشنده مراجعه نمایید.

جهت مشاهده لپ تاپهای دست دوم اینجا را کلیک کنید.

  • خرید حضوری لپ تاپ دست دوم

در این شیوه با مراجعه به مغازه‌ها و پاساژهای فروشنده‌ی لپ‌تاپ استوک می‌توانید به صورت حضوری معامله‌ی خود را انجام دهید. از جمله نکاتی که امنیت این شیوه را تضمین می‌کنند، خرید از مغازه‌های معتبر و بررسی کامل لپ تاپ است.

هزینه‌ی خرید لپ تاپ دست دوم

یکی دیگر از پیش‌نیازهای خرید لپ تاپ دست دوم آن است که بودجه‌ی خود را پیش از چک کردن لپ تاپ‌ها و مراجعه‌ی حضوری، تعیین نمایید. در حقیقت انجام این کار باعث می‌شود تا لپ تاپ‌های گران‌قیمت را از لیست، حذف کرده و در زمان خود صرفه‌جویی نمایید. از طرف دیگر نیاز است تا هزینه‌ی هر کدام از مدل‌هایی که به دنبال خرید آن هستید را پیدا نمایید. این کار از هر گونه کلاهبرداری در حین خرید لپ تاپ دست دوم جلوگیری می‌کند؛ چرا که فروشنده دیگر نمی‌تواند لپ تاپ را گران‌تر از میانگین بازار، پیشنهاد دهد.

نکات خرید لپ تاپ دست دوم

برای خرید لپ تاپ دست دوم نیاز است که پس از پیدا کردن بستر مناسب خرید و بررسی هزینه‌ها، در حین مراجعه‌ی حضوری، برخی از موارد را مورد بررسی دقیق قرار دهید. در ادامه‌ی این مقاله شما را با مهم‌ترین نکاتی که باید در حین خرید و چک کردن لپ تاپ به آن‌ها توجه داشته باشید، آشنا خواهیم کرد.

  1. باتری و شارژر

یکی از نکاتی که باید پیش از ورود به بررسی اصلی لپ تاپ به آن توجه داشته باشید، باتری و شارژر لپ تاپ دست دوم است. در حقیقت برای جلوگیری از هر گونه هزینه‌ی اضافی نیاز است تا در حین خرید لپ تاپ دست دوم، از وجود این دو ابزار جانبی مطمئن باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که پیدا کردن باتری و شارژر اصلی برای لپ تاپ، کار دشواری است به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌شود تا لپ تاپی را خریداری نمایید که این دو وسیله را داشته باشد.

  1. صفحه‌ی نمایش

پس از بررسی باتری و شارژر نوبت به بررسی صفحه‌ی نمایش لپ تاپ می‌رسد. در صورت وجود مشکلی در صفحه نمایش لپ تاپ، از خرید آن امتناع کنید چرا که هزینه‌های تعمیر و یا تعویض صفحه نمایش لپ تاپ دست دوم بسیار زیاد است. معمولا اگر صفحه نمایش دارای مشکلی باشد، رنگ‌هایی مانند بنفش، سبز، نارنجی یا سیاه را بر روی آن مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید برای بررسی سلامت آن، اقدام به فشار دادن پایین صفحه نمایش کرده و در صورت مشاهده‌ی تغییر رنگ، از وجود مشکل، آگاه شوید.

  1. رم، پردازنده و هارد

بررسی رم و پردازنده باید با توجه به نیازهای شما صورت گیرد. در حقیقت در این بخش باید برنامه‌هایی را که می‌خواهید با لپ تاپ خود از آن‌ها استفاده کنید را معیار در نظر بگیرید به همین دلیل نیز هر فردی می‌تواند هر نوع پردازنده یا رم را برای خود مناسب بداند. البته برای یک بررسی اجمالی می‌توانید برنامه‌های سنگینی که بر لپ تاپ دست دوم نصب هستند را به صورت همزمان اجرا نمایید و در صورت هنگ کردن سیستم، از خرید آن لپ تاپ امتناع نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی Windows Memory Diagnostic، از سالم بودن رم، مطمئن شوید. همچنین می‌توانید برای تست کردن سلامت هاردهای HDD و SSD نیز به ترتیب از برنامه‌های HDSentitel و SSDLife استفاده نمایید.

  1. مادربورد

برای بررسی سلامت مادربورد نیاز است تا یک متخصص فنی را همراه خود ببرید چرا که بررسی سلامت آن نیاز به دانش تخصصی دارد. در صورت وجود هر مشکلی پیشنهاد می‌شود که از خرید منصرف شوید.

  1. فن لپ تاپ دست دوم

فن لپ تاپ به عنوان یکی از اجزای مهم آن شناخته می‌شود که از سوختن اجزای داخلی جلوگیری می‌کند. در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم نیاز است که از سالم بودن فن مطمئن شوید. در وهله‌ی اول مطمئن شوید که لپ تاپ پس از مدتی کار کردن، بیش از حد گرم نمی‌شود. از طرف دیگر صدای فن نباید بیش از حد باشد. همچنین می‌توانید از برنامه‌هایی مانند SpeedFan برای بررسی سلامت فن لپ تاپ دست دوم استفاده نمایید.

سخن آخر

در این مقاله با بررسی نکات خرید لپ تاپ دست دوم سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم. خرید لپ تاپ دست دوم باید به شیوه‌ی کاملا اصولی انجام شود. سعی کنید که در هنگام بررسی لپ تاپ، متخصصی را همراه خود ببرید تا در صورت آشنا نبودن شما با نکات فنی، او بتواند شما را در این زمینه راهنمایی نماید.

رای کاربران
[میانگین 5 از مجموع 1 رای]