10نکته طلایی امتحان عملی رانندگی در آلمان

10نکته طلایی امتحان عملی رانندگی در آلمان

10 نکته طلایی که قبل از امتحان عملی رانندگی در  آلمان باید بدانید :

لطفا با دقت به این نکات توجه کنید.

1- به هیچ عنوان ترس و استرس به خود راه ندهید :

قبل از هر چیز این نکته را فراموش نکنید که شما یا قبلا در کشور خود گواهینامه داشته و رانندگی کرده اید . و یا در کشور آلمان رانندگی را یاد گرفته و بارها رانندگی کرده اید و میخواهید در آینده ای بسیار نزدیک امتحان عملی بدهید. پس شما درحال حاضر راننده هستید و این توانایی را دارید که در تمام خیابانهای آلمان رانندگی کنید.

2- قبل از شروع حرکت آینه ها و صندلی را چک کنید.کمربند ایمنی را ببندید. دنده را حتما چک کنید که در دنده 1 یا  2 نباشد. نگران این نباشید که ماشین زیر پای شما خاموش کند. این موضوع اصلا مهم نیست و امتیازی از شما کسر نخواهد شد. 

3- به هیچ عنوان زود قضاوت نکنید:

برخلاف چیزی که شایعه شده است و میگویند افسری که امتحان میگیرد بسیار سخت گیر بوده و حتما یک بار خارجی ها را در امتحان عملی  رد میکند .اصلا به این صورت نبوده چون این کار برخلاف قوانین آلمان می باشد. اگر هم سختگیری هم  صورت بپذیرد حتما برای بهتر شدن تسلط شما برای رانندگی در کشور آلمان می باشد. چون بخاطر حفظ جان شما و مردم جامعه ،این کشور قوانین سخت گیرانه تر و جریمه های سنگین تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی را دارد.

4- اغراق نکرده و رانندگی عادی خود را بکنید :

  • به این معنی میباشد که مرتب به چپ و راست خود نگاه نکنید.

  • از فاصله نسبتا دور به خط عابر پیاده ترمز نگیرید.

  • وقتی چراع سبز میشود منتظر نمانید ابتدا ماشینهای دیگر حرکت کنند، سپس شما حرکت کنید.

  • برای اینکه نشان بدهید راننده هستید در اتوبان در خط سوم رانندگی نکنید و سبقت نگیرید.

5- آتش نشانی ، آمبولانس ، پلیس :

  • اگر در پشت سر خود این ماشینها را مشاهده کردید اصلا دستپاچه نشده و در آینه عقب خود و یا ماشنهای جلو خود را نگاه کرده و هر کاری آنها کردند انجام بدهید.اگر در جلو و یا پشت سر شما ماشینی نبود ، سریع جفت راهنمای خود را زده سرعت راکم کنید و به کنار جدول خیابان،سمت چپ و یا راست بروید.

  • اگر پشت چراغ قرمز بودید و یکی از این ماشینها را پشت سر خود مشاهده کردید و خیابانی که در آن پشت چراغ ایستاده اید باریک بود.نگرانی ندارد ، جفت راهنما را زده و به آهستگی از چراغ قرمزعبور کرده تا حدی که ماشین امداد بتواند از آنجا عبور کند.(این مورد را حتما از معلم رانندگی خود سوال کنید.چون هر ایالت قانون مخصوص به خود را دارد).

6- اگر هنگام رانندگی افسر راهنمایی به شما چیزی گفت و شما متوجه نشدید.اصلا نگران نشوید که متوجه نمیشوید. دوباره سوال کنید و بپرسید و یا از او بخواهید که کمی آهسته تر و شمرده تر با شما صحبت کند. 

7- رانندگی عادی خود را داشته باشید بدون هیچ نگرانی و استرس . چون در صورت داشتن استرس که البته کمی طبیعی نیز میباشد ، باعث میشود که افسر رانندگی کمی بیشتر بروی شما تمرکز کند. و میخواهد ببیند شما با این همه استرس آیا از پس شرایط سخت تر نیز بر می آیید.

8- مسیری که قرار است امتحان گرفته شود و یا خیابانهای اطراف محل امتحان را از معلم رانندگی خود سوال کنید . چون معلم شما تمام این مسیرها را با شاگردان قبلی خود رفته و دیده است.قبل از امتحان این مسیرها را به همراه دوست خود که ماشین دارد بروید و با دقت جهارراهها ، تقاطعها و اتوبانها را نگاه کنید. این کار باعث آمادگی ذهنی شما از مسیر امتحان میشود.

اگر کسی را ندارید که با او بروید و مسیر را به شما نشان دهد ، سوار اتوبوسهایی شوید که از ان مسیرها عبور می کنند. از مسیرها فیلم بگیرید و در خانه مرور کنید.

9-نیم ساعت قبل از امتحان یک نوشیدنی انرژی زا یا یک شکلات بخورید.این کار حالت استرس و خستگی شما را بهبود می بخشد. تمرکز شما را در هنگام رانندگی بهتر میکند.مخصوصا کسانی که صبح زود امتحان میدهند.(این نکته را جدی بگیرید).

10-  نکته آخر :

یک هفته قبل از امتحان به TÜV محل امتحان خود رفته و از کسانی در امتحان قبول نشده اند سوال کنید که علت قبول نشده آنها چه بوده است.این کار باعث میشود که شما متوجه بشوید که این امتحان اصلا سخت نیست.ممکن است بر اثر کمی بی دقتی و یا بی توجهی به بعضی مسائل جزیی فرد شرکت کننده قبول نشده باشد.این موارد را یادداشت کنید و پیش خود مرور کنید.

با آرزوی قبولی شما عزیزان

لینکهای مفید :

چند نوع گواهینامه در آلمان داریم ؟

هزینه های امتحان رانندگی در آلمان.

راههای خرید اتومبیل در آلمان .

اولین وب سایت خرید و فروش اتومبیل نو و دست دوم برای فارسی زبانان در آلمان. اینجا را کلیک کنید.

امتحان آنلاین تئوری گواهینامه آلمانی

 

رای کاربران
[میانگین 3.8 از مجموع 9 رای]