چگونه در آلمان خرید به صرفه‌ی وسایل شخصی داشته باشیم؟

چگونه در آلمان خرید به صرفه‌ی وسایل شخصی داشته باشیم؟

چگونه در آلمان خرید به صرفه‌ی وسایل شخصی داشته باشیم؟

آلمان یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجرت در سراسر جهان به شمار می‌رود. با توجه به این که تحصیل در آلمان رایگان است، افراد زیادی برای تحصیل، کار و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. بیشتر افرادی که به آلمان مهاجرت می‌کنند، ابتدا به فکر تهیه لوازم مصرفی و منزل هستند اما از بالا بودن هزینه‌های خرید شکایت دارند. در آلمان وسایل با برندهای تجاری معروف، قیمت‌های بالاتری دارند اما وسایل دیگر دارای قیمت‌های مناسب تری هستند. بنابراین اگر به دنبال کالای ارزان‌تری هستید باید کالاهای معمولی و ارزان قیمت‌تر خریداری کنید. به طور کلی، برای خرید به صرفه، باید توجه داشته باشید که لوازمی با مارک‌های گران قیمت را خریداری نکنید، بلکه از حراجی‌های فصلی این کشور استفاده کنید و خرید از فلومارکت‌ها را از دست ندهید. در ادامه ابتدا پنج فروشگاه آلمانی را که اجناس ارزان قیمت دارند، به شما معرفی می‌کنیم.

  1. یورو شاپ یا فروشگاه یک یورویی (Euroshop)

 این فروشگاه‌ها انواع مختلفی دارند و همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، اکثر اجناس و لوازم موجود در آنجا دارای قیمت یک یورو هستند. این لوازم ممکن است در فروشگاه‌های دیگر نیز پیدا شود اما در یوروشاپ با قیمت مناسب تری نیز عرضه می‌شود. این فروشگاه‌ها در میان اقشار کم درآمد و دانشجویان بسیار محبوب است. پس از کرونا قیمت اجناس فروشگاه از یک یورو به ده سنت تغییر یافته است. همچنین کالاهایی مانند: لوازم بهداشتی، خوراکی و نوشیدنی، ادویه جات، وسایل آشپزخانه، لوازم التحریر و … یافت می‌شود.

  1. فروشگاه کیک (kik)

این فروشگاه که جزء فروشگاه‌های ارزان قیمت آلمان است، در سراسر کشور شعبه دارد و از آن جا می‌توانید پوشاک، لوازم تزیینی و لوازم جانبی منزل را خریداری کنید؛ همچنین این فروشگاه چندین بار در سال تخفیفات ویژه ای را ارائه می‌دهد که می‌توان از آن‌ها بهره برد.

  1. فروشگاه کودی (kodi)

 این فروشگاه مشتریان را برای خرید لوازم خانگی تامین می‌کند. قیمت این اجناس بسیار مناسب بوده و تمامی لوازم خانگی و برقی را پوشش می‌دهد.

  1. فروشگاه ولوورث (Woolworth)

 این فروشگاه در تمام شهرهای آلمان شعبه دارد و به دلیل قیمت‌های مناسب و تخفیفات و فروش ویژه‌ی آن بسیار پر طرفدار است. در این فروشگاه می‌توانید انواع پوشاک و حوله، لوازم تزیینی منزل و لوازم بهداشتی، را پیدا کنید.

  1. فروشگاه تدی (Tedi)

فروشگاه تدی یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های لوازم التحریر و لوازم کادویی است. اجناس این فروشگاه به صورت تفکیک شده قرار دارند که خرید را برای شما آسان‌تر می‌کنند. قیمت مناسب این اجناس، باعث می‌شود دست خالی از فروشگاه بیرون نروید!

علاوه بر فروشگاه‌های گفته شده، فروشگاه‌های معروف دیگری نیز در آلمان هستند که محصولاتی را با قیمت‌های مناسب‌تر عرضه می‌کنند. به عنوان مثال، فروشگاه‌های Lidl و Aldi از ارزان‌ترین فروشگاه‌های آلمان هستند. فروشگاه Aldi علاوه بر ارزانی محصولات، مواد غذایی با کیفیت فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد که تاکنون چندین بار رتبه اول مسابقات سلامت غذایی را کسب کرده است.

برای خرید پوشاک، فروشگاه های  C&A و H&M  سالانه یک یا دوبار لباس‌های خود را به حراج می‌گذارند که بهترین زمان برای خرید از آن هاست. برای خرید لوازم منزل، شما دو انتخاب دارید، یکی اینکه لوازم خانگی را به صورت نو تهیه کنید، یا اجناس دست دوم را خریداری کنید.

آلمان یکی از بهترین کشورها در تولید و واردات لوازم خانگی است. برای خرید لوازم خانگی نو می‌توانید به فروشگاه‌های ,Saturn, karstadt ,mediamarkt, Quelle, IKEA مراجعه کرده و لوازم مورد نیاز را با قیمتی مناسب خریداری کنید. اما اگر قصد خرید لوازم دست دوم را دارید، روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط کشور بازارهایی برای فروش لوازم دست دوم تشکیل می‌شوند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید لوازم کوچک و بزرگ خود را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. این بازارها فلومارکت (Flohmarkt) نام دارند که با سرچ کردن می‌توانید فلومارکت‌های نزدیک به محل زندگی خود را پیدا کنید. علاوه بر این‌ها، آلمان سالانه حراج‌های جذابی را برگزار می‌کند که حراج‌های تابستانه و زمستانه از بهترین زمان‌ها برای خرید از آن‌هاست. این حراج‌ها از آخرین دوشنبه ژانویه و جولای شروع شده و تا دو هفته بعد ادامه دارد. در این حراج‌ها می‌توانید اجناس متنوعی را با قیمتی کمتر از نصف خریداری کنید.

فروشگاه‌ها و مراکز خرید Outlet  یکی دیگر از مکان‌های خرید ارزان هستند که اجناس فصل‌های گذشته را با قیمتی کمتر و حدود سی تا شصت درصد تخفیف خریداری کرد.

نکاتی برای کاهش هزینههای خرید در آلمان

  • منطقه و سوپرمارکت‌های ارزان محل زندگی خود را شناسایی کرده و برای خرید به آن‌ها مراجعه کنید.

  • اجناس خاص را از فروشگاه‌های خاص خریداری کنید. (هر فروشگاه برخی از اجناس را ارزان‌تر می‌فروشد).

  • در هنگام حراج هفتگی، مثلا شنبه عصر خرید کنید.

میوه و سبزیجات را از بازارهای ترک خریداری کنید. این بازارها توسط ترک‌ها و عرب‌ها راه اندازی می‌شود که قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به مکان‌های دیگر ارائه می‌کنند. این نوع بازارهای ترکی و عربی برای گوشت و مواد پروتئینی هم هستند که برای مسلمانان مناسب‌تر است، زیرا گوشت‌ها به روش اسلامی ذبح می‌شوند.

معرفی بازارها و سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم

خرید و فروش لوازم دست دوم در آلمان بسیار گسترش یافته است. در این بازارهای دست دوم شما ممکن است اجناسی را پیدا کنید که در جای دیگر پیدا نمی‌شود، همچنین خرید به صرفه‌تری خواهید داشت.

یکی از این بازارها فلومارکت‌ها هستند که پیش‌تر درمورد آن‌ها صحبت کردیم. فلومارکت‌ها بازارهای خیابانی هستند که در آن‌ها اجناس دست دوم خرید و فروش می‌شود. این بازارها اغلب فصلی هستند و در روزهای آخر هفته برگزار می‌شوند.

علاوه بر بازارهای فیزیکی، خرید و فروش در دنیای اینترنت نیز بسیار افزایش یافته است. eBay و Amazon مهم‌ترین بازارهای خرید و فروش و معاوضه کالا هستند. سایت‌های ای بی، Ebay-Kleinanzeige و Shpock هم نمونه‌های آلمانی این سایت‌ها هستند. هدف این سایت‌ها این است که افراد در زمان اندک و با هزینه کمتر، لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

برای خرید لوازم دست دوم نیاز به دقت بیشتری است و از آن جایی که هنگام خرید این لوازم، به شما اجازه تست داده نمی‌شود باید دقت داشته باشید از سایت‌های معتبر خریداری کنید و یا اگر در فلومارکت‌ها هستید از فروشنده بخواهید شما را از سالم بودن لوازم مطمئن کند. در ادامه چند وب‌سایت معتبر برای خرید آنلاین لوازم دست دوم در آلمان را به شما معرفی می‌کنیم.

موموکس: این وب‌سایت، برای خرید و فروش فیلم، سی دی، بازی، کتاب و لباس است.

https://www.momox.de

ری بای: این وب‌سایت مناسب خرید لوازم الکترونیکی دست دوم است.

https://www.rebuy.de

کلایدرکرایسل: نسخه آلمانی eBay است که در زمینه فروش پوشاک زنانه و مردانه فعالیت می‌کند.

https://www.vinted.de

کلام آخر

آلمان کشور محبوبی برای مهاجرت است و شهرهای ارزانی برای زندگی دارد. اگر به تازگی مهاجرت کرده اید و یا قصد مهاجرت دارید، برای شروع زندگی می‌توانید لوازم دست دوم خریداری کنید تا هزینه‌ها را کاهش دهید. همچنین با خرید از حراجی‌ها بهترین‌ها را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.